Semi-seizoens locatie?

• Soulo
    Beginner
    Soulo op 9 oktober 2020 路 17:02
    Vorige winter ben ik een stuk of 8 keer heen en weer geweest naar de alpen, al die keren heen en weer voor een paar dagen poeder waren het meer dan waard. Maar in de huidige thuiswerk situatie wil ik het dit jaar anders proberen te doen. Heb nog een flink aantal vakantiedagen over en overweeg om november en december in de alpen te gaan zitten om dan op basis van de sneeuwval vakantiedagen op te nemen. Zit nog wel met een aantal vragen waar ik hulp bij zoek:

Wat is een goede, relatief sneeuwzeker bestemming?
    Denk zelf aan regio Chamonix, Verbier of Vorarlberg die laatste viel me vaak tegen vorige winter maar de eerste twee zijn prijziger.

Hoe dichtbij de lift wil ik zitten?
    Is op werkdagen 1-2 afdalingen pakken tijdens de lunch realistisch; of is binnen een uur van het dal zitten eigenlijk net zo praktisch?

Werkruimte/internet/bereik
    Kamer/appartement + wifi lijkt me voldoende om ongestoord te kunnen werken en video-conferencen, of loop je in de praktijk tegen andere praktische bezwaren aan?

Als je ervaring/tips hebt of hierover mee wilt denken, graag!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 9 oktober 2020 路 17:25
    Ik zou sowieso later gaan als je de kans hebt, nov/dec is wel echt vroeg in het seizoen.

- Liefst een plekje zoeken waar je opties hebt qua weersystemen, maar hou er rekening mee dat grensovergangen zomaar weer een dingetje kunnen worden de komende maanden.
    - In de lunch ff de berg op lijkt me optimistisch. Dan zou ik eerder inzetten op kijken of je 4x9 kan werken ofzo. kun je ook iets verder weg / goedkoper / relaxter wonen.
    - Wifi in de alpenlanden wisselt nogal eens in mijn ervaring. misschien is een 4/5/6g kaartje een beter idee als je een beetje serieus wil kunnen werken.

Ik heb met het idee gespeeld, maar net een nieuwe baan sinds dit voorjaar dus voor mij ff niet het moment voor dit soort grappen. 馃槂
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 9 oktober 2020 路 17:28
    wtf
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 9 oktober 2020 路 20:29
    Als ik zou moeten kiezen zou ik een kleine stad nemen waar je zowel noord als zuidstau makkelijk mee kan pakken. Een dorp kan wel redelijk saai zijn in de Alpen om te wonen als je er niet werkt en niemand kent. Bovendien ook leuker om een beetje meer gebieden te leren kennen en rond te reizen toch? Wellicht ook makkelijker woonruimte en vrienden vinden in een stad.

Oostenrijk zou ik niet weten, maar in Zwitserland zijn leuke kleinere steden bijvoorbeeld:
    Brig. Leuk stadje. Redelijk wat leuke gebieden in de buurt, makkelijk de Simplon over bij zuidstau.
    Belinzona, vaak super lekker weer in de winter. Uurtje naar Airolo of B**** G**** Anderhalf uur naar Andermatt, met de trein heel goed te doen ook, kan je gewoon doorwerken.

Lucerne:Engelberg, hasliberg of Andermatt.

Interlaken, super leuke stadje met fijne vibe.

In Frankrijk zijn genoeg leuke plekken en is men ook wat socialer tegen niet locals dus daar zou ik zo in een dorpje gaan wonen. La Grave dan denk ik.
    splitfest.nl
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 12 oktober 2020 路 10:14
    Briancon, Saint Jean-de-Maurienne, Moutiers, Martigny/Sion/Sierre, Landquart/Chur, Bludenz, Landeck, Innsbruck, Worgl. Nog wat van die stadjes waar een aantal skigebieden bij in de buurt liggen.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • vasco
    Advanced
    vasco op 12 oktober 2020 路 12:07
    Hoe zit het met reisverzekeringen een oranje gebieden? Zwitserland is nu bijvoorbeeld oranje, omdat je er in quarantaine moet. Maar ik geloof dat het daar veiliger is dan in Nederland blijven.
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 12 oktober 2020 路 14:31
    Misschien kijken naar een stadje met een coworking space? Dan heb je gelijk een goede werkplek en kun je makkelijk mensen vinden om tripjes mee te maken. Chamonix heeft er volgens mij wel eentje maar ook Bansko in Bulgarije bijvoorbeeld. Bansko is goedkoop en heeft mijns inziens veel te bieden qua skien, zeker als je de omliggende bergen meeneemt als touropties. Persoonlijk lijkt Briancon me ook een hele goede optie maar dan wel vanaf januari of heel misschien tweede helft december.

Ben het wel met eerdere reacties eens dat nov / dec wel erg vroeg is. Dan kun je beter kiezen voor een verblijf vlakbij een gletscher om die op de vrije dagen te bezoeken.
    'Skiing is the best way in the world to waste time' - Glen Plake

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro