Belangrije info m.b.t. Pieps DSP pro/sport

• MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 6 november 2020 · 16:43
    Lou van wildsnow.com heeft een after-market oplossing bedacht voor de DSP switch. Zie post voor 3D-printer template https://www.loudawson.com/28583/pieps-dsp-switch-lockout-clip/... Ors op 6 nov 2020 12:54

Nice! Precies waar ik aan dacht. Denken in oplossingen, I like! 😃
    One step at a time.
  • Nemmie
    Advanced
    Nemmie op 7 november 2020 · 13:55
    @Nemmie Hoe oud is de jouwe? Ik betaal 100 Euro bij voor de omruil van mijn DSP Pro naar Pro BT...MTV op 27 okt 2020 19:37
    Mijn DSP Pro zou deze winter 5 jaar oud worden. Ze hebben hem toch gratis omgeruild voor de Pro BT.
    Vandaag ontvangen. Zeer netjes van Pieps!
  • Ors
    Advanced
    Ors op 10 november 2020 · 19:03
    Unboxing fun begins
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • misteriks
    Beginner
    misteriks op 12 november 2020 · 11:56
    Gisteren een mail gestuurd aan Pieps en vandaag antwoord gehad. De DSP Pro (2014) van mij en mijn broer worden voor €100 ps omgeruild tegen een Pro BT.

Kan dus blijkbaar nog steeds.
  • kanski
    Elite
    kanski op 12 november 2020 · 20:12
    Unboxing fun begins
    Ors op 10 nov 2020 19:03

And?
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Ors
    Advanced
    Ors op 13 november 2020 · 23:08
    Zat een powder bt in de doos. Eerste indruk is goed. Lijkt natuurlijk heel veel op de vorige Pieps. Vind die bluetooth functionaliteit die erop zit met trainingsmodus i.c.m. de pieps app een leuke feature. Lock mechanisme is absoluut een verbetering, hoewel je goed moet opletten dat het slot goed in de uitsparingen valt en de schakelaar dus ook echt op slot zit. Kans op user error is aanwezig. Geen idee of de palletjes van het slot beschadigen als je de schakelaar (van off naar transmit naar receive) forceert terwijl die gelocked is.

Bereik lijkt iets verder dan de oude dsp, maar goed heb ik dat bij mij in de straat nog niet kunnen testen. Op het gebruikelijke stuk leek het signaal gestoord (schrok me de pleuris want ik pikte pas een signaal op bij 10 meter in plaats van 40). Daarna de hoek van de straat om en vanaf de andere kant mijn oude piepertje benaderd en toen pikte de BT het signaal op bij 50/60 m.

Binnenkort maar eens wat uitgebreider testen in de Biltse Pan 😃
  • Mars
    Tourist
    Mars op 14 november 2020 · 16:04
    Hier het filmpje van Ian Mcintosch wat het issue met de holster en de schuifknop laat zien.
    https://www.instagram.com/p/CGk2CDRn3Y0/c/18123784138082422/...

Bij mijn DSP Pro heb ik hetzelfde probleem. De schuif is moeiteloos te verschuiven. Deze pieper is amper een paar dagen gebruikt. Ik heb het voorlopig opgelost door de drukknop te beschermen met een inlage met uitsparing in de holster.
    foto

Ik heb een ander issue met de DSP Pro. Volgens de handleiding moet de schuif eerst naar “search” en dan naar onder worden geschoven tot ze in de “send” positie blokkeert. De DSP Pro staat zo in de zend modus.

Dat klopt. Maar bij mijn Pro schakelt de pieper na de knop 1/3e naar onder te hebben verschoven al over naar zenden. Dan moet ik ze nog 2/3e verschuiven eer ze blokkeert. Als je alleen op het scherm afgaat en de pieper zodra ze op zenden is overgeschakeld in de holster schuift komt ze zelfs door de piepercheck. Daarna kan de schuifknop beide kanten op schuiven. Als je geluk hebt naar zenden. Maar zoeken kan net zo goed.

Tussen uitschakelen en zenden treed hetzelfde op. Ook hier kan ze op 1/3e al op zenden staan. De knop kan dan naar zenden of naar uitschakelen gaan. Is dit wat bij Pieper van Nick McNutt is gebeurd?

Je kunt dit een usererror noemen. Misschien zelfs beargumenteren dat het extra veilig is dat de pieper zo snel mogelijk naar zenden gaat. Maar voor elk apparaat geldt dat knoppen zo behoren te zijn uitgevoerd dat bedieningsfouten zoveel mogelijk worden vermeden. Zeker bij veiligheidsapparatuur behoren bedieningsfouten niet mogelijk zijn.
    Ik ben mijn oude DSP ook gaan testen en die blijkt hetzelfde probleem te hebben. Halverwege de standen schakelt ze om naar zenden.

Mijn Ortovox F1 voor pieperzoeken te oefenen ben ik eveneens gaan testen. Die geeft tussen de standen in een schrille alarmtoon. Kennelijk is er bij dat ontwerp over nagedacht.

In mijn afweging wat ik met de DSP-Pro ga doen ben ik benieuwd of dit issue zich bij de BT ook voor doet. Speelt daar alleen dat het slotje moeilijk dicht wil of schakelen de BT piepers van jullie zich tussen de standen ook al om?
  • Ors
    Advanced
    Ors op 14 november 2020 · 21:43
    Het lock mechanisme op de BT is vernieuwd waardoor de stand van de schakelaar in het holster niet meer kan worden verschoven. Het omschakelen naar bijv zenden tussen de standen (zoals je hierboven beschrijft) is met de nieuwe BT serie nog steeds mogelijk. Het is echter met de nieuwe serie heel duidelijk te zien dat de schakelaar nog niet op slot zit.

@Mars ik zou contact opnemen met Pieps voor een upgrade als ik jou was. Zeker omdat jouw DSP Pro nog maar een paar dagen is gebruikt.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 17 november 2020 · 15:04
    Alle lof voor de afhandeling door Pieps. We hadden 2 stuks DSP Sport, 5-6 jaar oud. Nu zonder kosten beiden vervangen door een Pro BT. Keurig!!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 17 november 2020 · 15:08
    Wat een topservice zeg, ik heb toch de indruk dat Pieps Europa het wat vlotter oppakt dan in the US. Maar in ieder geval heel netjes opgelost, dank voor het delen.
    splitfest.nl
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 17 november 2020 · 18:29
    Wat een topservice zeg, ik heb toch de indruk dat Pieps Europa het wat vlotter oppakt dan in the US. Maar in ieder geval heel netjes opgelost, dank voor het delen. ieism op 17 nov 2020 15:08
    Absoluut, daarom wilde ik dit ook even melden. Internet staat bol van de klachten, maar een nette oplossing vind ik zeker zo vermeldenswaardig 👍🏻
  • Ors
    Advanced
    Ors op 17 november 2020 · 18:44
    @evr66 dus je hebt niet alleen het laatste model gekregen, maar ook een upgrade van Sport -> Pro te pakken? Netjes geregeld!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 17 november 2020 · 18:54
    @evr66 dus je hebt niet alleen het laatste model gekregen, maar ook een upgrade van Sport -> Pro te pakken? Netjes geregeld! Ors op 17 nov 2020 18:44
    Precies! Op advies van @kanski om gevraagd 😉
  • misteriks
    Beginner
    misteriks op 26 november 2020 · 15:48
    Sinterklaas is vroeg 😀

Na betaling van €100 ps zijn de 6 jaar oude DSP Pros vervangen door BT Pro. Hele nette service!

bericht aangepast door misteriks op 26 nov 2020 15:49 (2% bewerkt)
  • kanski
    Elite
    kanski op 26 november 2020 · 21:44
    Zeer goede service door PIEPS, moet gezegd worden!
    Voor deze DSP pro heb ik onderstaande Pieps Pro BT gekregen.

De nieuwe Pieps Pro BT.

bericht aangepast door kanski op 26 nov 2020 21:46 (34% bewerkt)
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 27 november 2020 · 11:00
    Haha, @kanski , kun je eindelijk dat touwtje weer normaal bevestigen. En, geloof het of niet, er zit nu ook een elastiek onder in de doos met een beetje bruikbare lengte 😉

Al met al, top-service van Pieps. Voor zover ik weet, wordt iedereen voorzien van het nieuwste materiaal, al dan niet met een 100 EUR bijbetaling na een jaar of 5. Ik vind het meer dan netjes!

• surging
    Beginner
    surging op 30 november 2020 · 09:58
    Kregen jullie direct een voorstel tot omruilen? Ik heb Pieps net gemaild met de vraag om mijn 2 jaar oude dsp sport te ruilen, ze mailen mij nu terug dat ik een free device service kan krijgen van hen. Als er volgens hen niks scheelt aan mijn locking mechanisme zouden ze mijn dsp sport terugsturen.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 30 november 2020 · 10:47
    Kregen jullie direct een voorstel tot omruilen? Ik heb Pieps net gemaild met de vraag om mijn 2 jaar oude dsp sport te ruilen, ze mailen mij nu terug dat ik een free device service kan krijgen van hen. Als er volgens hen niks scheelt aan mijn locking mechanisme zouden ze mijn dsp sport terugsturen.surging op 30 nov 2020 09:58

Heb er 2 terug gestuurd. Eerste had kleine barstje bij de knop, was geen discussie. 2e was niets aan te zien,knop werkte prima. Op het formulier aangegeven dat ik het toch niet vertrouwde en dus ook hiervoor vervanging wilde. Was geen probleem. Bij de tweede niets van ze gehoord tot er een nieuwe werd afgeleverd.
  • misteriks
    Beginner
    misteriks op 30 november 2020 · 10:53
    Ik heb zelf aangegeven in een mail aan support at pieps.com dat ik had vernomen van de omruil actie voor €100 en dat ik daar graag gebruik van wilde maken.
    Had vrij snel een mailtje terug dat dat geen probleem was en of ik het service request wilde aanmaken via https://my.pieps.com/de#deviceservice

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro