Gezocht: Freeride ski

• LauSki
    Tourist
    LauSki op 18 oktober 2020 路 23:03
    Hi freeriders!

Ik ben op zoek naar een paar freeride ski's, maar ik twijfel over welke ski's passen bij mij. Iemand die me met advies de goede richting op kan helpen?

Over mij: ik ben 189 cm lang en weeg 81 kg. Mijn skistijl is agressief, in lange bochten en met veel energie. Op dit moment ski ik voornamelijk on-piste op mijn Blizzard Brahma's (88 mm onder voet, 180 cm lang). Dit zijn fantastische ski's voor op de piste, maar ik denk wat te zwaar en kort als de sneeuw buiten de piste echt diep wordt. Vandaar de zoektocht naar een tweede paar.

Voor mijn nieuwe freeride skis zoek ik (denk ik):
    - Rond de 100 mm breed (?)
    - Rond 190 cm lang (?)
    - Geschikt voor zo nu en dan een korte hike naar een mooi poeder veld (dus niet touren).
    - Geschikt voor van rotsen/klifjes te springen en bijvoorbeeld tricks zoals een 360 of een backflip. Hoeft geen twin-tip te zijn, want ik plan om achteruit te gaan landen.
    - Geschikt voor zo nu en dan een stukje piste (dus niet teveel rocker/te lange radius?)

Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen op het forum: Line Sir Francis Bacon lengte 190cm te koop van seizoen 17/18 incl. Marker Griffon bindingen (https://wepowder.com/nl/forum/topic/277403). Zou dat iets zijn?

Hartelijk bedankt voor de hulp en als er iets onduidelijk is, vraag het gerust 馃槂

bericht aangepast door LauSki op 18 okt 2020 23:03
  • PaulC
    Beginner
    PaulC op 21 oktober 2020 路 20:04
    Hello LauSki

Als je nog skies zoekt, ik heb nog 1 paar toffe Poederskis in de aanbieding:

Salomon Rocker2 108 inclusief binding "Marker Griffon 13" = freeride binding

Staat ski: Goed - weinig gebruikt

Lengte 190 cm
    Breedte: 108 mm
    Heb ff geen fotos bijdehand, maar dit zijn de skies:
    https://www.evo.com/outlet/skis/salomon-rocker2-108-2013...

Kan je fotos via whatsapp doorsturen
    Cheers Paul

• bakerybasterd
    Beginner
    bakerybasterd op 25 oktober 2020 路 17:11
    Hallo,

Ik heb nog een Salomon QST 99 van 181cm in de aanbieding met Shift Binding ,Vellen en Crampons.
    Laat Maar weten als je interesse hebt.

Yo,
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 25 oktober 2020 路 17:30
    Ik denk dat die SFB een andere stijl hebben dan wat je beschrijft, speelser lijkt mij, maar in de lucht en in de poeder is dat misschien ook wel gewaardeerd?
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 25 oktober 2020 路 18:03
    Paar Volkl Mantra past denk ik goed bij de skistijl van de Brahma.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro