Winterbanden, heb jij ze?

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 30 november 2010 路 17:12
    De R zit weer in de maand. Tijd voor de gouden drie-eenheid op de weg: ABS, startkabels en winterbanden.
    Maarreeuuhh.. heb jij ze? En zo ja welke? Tevreden? Goed adresje voor een goedkope winterband?...
    May the powder be with you.
  • Echo
    Advanced
    Echo op 30 november 2010 路 17:19
    Yep, Michelin Pilot Alpin onder mij Ford Mondeo Wagon. Voor nieuwe banden en gunstige prijzen is autobandenmarkt.nl een bezoekje waard.
    Ik heb de mijne indertijd 2ehands gekocht bij een bandenbedrijf, op marktplaats vind je genoeg aanbieders. 7 mm profiel en super voordelig.
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Steef
    Advanced
    Steef op 30 november 2010 路 17:20
    Eeuwig terugkerende tip: www.autobandenmarkt.nl

Ik rij nu nog op mijn zomerslicks, gisteren wel weer gemerkt hoe weinig grip je in gladde omstandigheden hebt!
    Van het weekend maar eens het veilige rubber uit de garage tevoorschijn halen....馃槈

Rij Vredestijn Snowtrac 2. Prima banden voor een mooie prijs. Vorig jaar echter 1 band kapot gereden. Koop er daarom dit jaar 2 nieuwe Goodyear ultragrip 7+ bij. Volgens de test die Haas laatst op de site linkte moet dat een prima band zijn...!
    Every turn is a sign of weakness
  • Steven
    Tourist
    Steven op 30 november 2010 路 17:23
    Nokian hakkapeliitta (geen typefout)
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 30 november 2010 路 17:28
    Rij nu op Goodyear Ultragrip performance 2.
    Ik heb EUR 50.00 meer betaald dan op www.autobandenmarkt.nl maar dat was w脙漏l incl. montagekosten.

Shoppen loont met winterbanden!
    Go to heaven, ski like hell!
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 30 november 2010 路 17:34
    Bridgestone Blizzak LM25  8) Heb btw nog een paar mooie lichtmetalen velgen te koop staan, ideaal voor winterbanden 馃構 iemand?
    Inside a swirling maelstrom of snowflakes, I feel most free
  • doov
    Advanced
    doov op 30 november 2010 路 18:05
    Ik heb net een nieuw setje laten monteren: Continental TS 830 P

Gekocht bij Profile tyrecenter.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • doov
    Advanced
    doov op 30 november 2010 路 18:06

Bridgestone Blizzak LM25  8) Heb btw nog een paar mooie lichtmetalen velgen te koop staan, ideaal voor winterbanden 馃構 iemand?

Velgen zijn niet universeel bruikbaar, dus het helpt wel als je merk en type noemt. [sup]Tenzij je een Lada hebt natuurlijk[/sup]
  • DerRonnie
    Tourist
    DerRonnie op 30 november 2010 路 18:10
    Ja, echt wel. Sinds een week zitten ze er weer op. Nu alweer profijt van als de rest de straat probeert uit te glibberen. En straks in de alpen is het ook weer top en scheelt het vaak ff net je kettingen erop te moeten leggen.
    Ik heb helaas niet heel keuze voor mijn MB Vito. Ik rij nu Continental Vanco winter2. Helaas niet erg goedkoop maar wel erg tevreden over. Maar ja de prijs is snel vergeten als je s'nachts honderden kilometers met sneeuw op de snelweg moet rijden zoals ik vorig jaar had in FR en CH. Dan is het ooh zo fijn. Dus bespaar er niet op.
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 30 november 2010 路 18:44

Rij nu op Goodyear Ultragrip performance 2.
    Ik heb EUR 50.00 meer betaald dan op www.autobandenmarkt.nl maar dat was w脙漏l incl. montagekosten.

En dan was ik nog even de boete van EUR 90.00 vergeten. Ik was al iets te laat (voor de montage) en ik dacht sneller te zijn door even 50 meter door een eenrichtingsstraatje te rijden... Niet dus  :-\
    Go to heaven, ski like hell!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 30 november 2010 路 18:53
    De Nokian WR's liggen er al sinds vorig weekend onder. Ik ben er helemaal klaar voor. Moet zaterdag naar regio Rotterdam. Randstad met winterweer is altijd lastig ;D
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 30 november 2010 路 19:09
    Dunloppies i.c.m. awd.

Fijn.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • pauldob
    Advanced
    pauldob op 30 november 2010 路 19:22
    Ben aan het wachten op Michelin Alpin 4. :'(
    Op m'n vorige auto een paar heel goedkope Milestones gehad
  • pindakeesie
    Tourist
    pindakeesie op 30 november 2010 路 19:50
    van het weekend de Dunlops erom gelegd.
    gewoon... omdat het lekker is
  • Fonzie
    Advanced
    Fonzie op 30 november 2010 路 21:24
    Van het merk Fulda.... duits degelijk en heel betaalbaar.
    Never a last run..
  • PK
    Beginner
    PK op 30 november 2010 路 22:02
    Hankook Icebear W440  ???
    Ik was eerst verschrikkelijk pissed  >馃槥 dat de dealer tegen de afspraak in, 脙漏脙漏n of ander harikideremmerk had gemonteerd.
    Weer tot rust gekomen tijdens het lezen van het oordeel van de ADAC; besonders empfehlenswert.
    Ik moet zeggen nu het kouder is en ik in/op de eerste sneeuw heb gereden: so far so gut.
    Let it snow, let it snow, let it snow
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 30 november 2010 路 22:41
    Ik heb gewoon winterbanden  馃構
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 30 november 2010 路 23:33
    Michelin Pilot Alpine. Heerlijk sport-winterbanden.
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 1 december 2010 路 07:43
    Al weer een paar weken onder de koets, Vredestein Snowtrac 3. Vorig jaar vanuit Disentis naar huis gereden in pittige sneeuwval en toch in 11,5 uur thuis. Heerlijke banden.
    Vorige week van MP een setje Firestone Winterhawks gehaald voor de auto van mevrouw PB, nieuwe velgen 2 nieuwe banden en 2 banden 1 ritje naar de alpen gehad, gebalanceerd en wel. 芒鈥毬 250 is toch geen geld?
    Nooit meer zonder winterbanden in elk geval!
    WeRookie
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 1 december 2010 路 10:12

[quote author=MvdBrink link=topic=1964.msg27763#msg27763 date=1291134842]

Velgen zijn niet universeel bruikbaar, dus het helpt wel als je merk en type noemt. [sup]Tenzij je een Lada hebt natuurlijk[/sup]
    [/quote]

Borbet LV5 lichtmetalen velgen (antraciet) 7.0X16/ET38/5-100 馃槂
    Inside a swirling maelstrom of snowflakes, I feel most free
  • doov
    Advanced
    doov op 1 december 2010 路 10:31

[quote author=doov link=topic=1964.msg27767#msg27767 date=1291136813]
    [quote author=MvdBrink link=topic=1964.msg27763#msg27763 date=1291134842]

[/quote]

Borbet LV5 lichtmetalen velgen (antraciet) 7.0X16/ET38/5-100 馃槂
    [/quote]

H脙漏 die heb ik ook , maar dan 17" en 5-112
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 1 december 2010 路 10:53
    Ik heb Dunlop winterbanden en die bevallen uitstekend (Adac testwinnaar paar jaar geleden).
    Nu nog goede (lees: makkelijk om te leggen) sneeuwkettingen. De krengen die ik nu heb (Carpoint ofzo) kreeg ik niet snel omgelegd. Heb een uur getobt voordat ze er goed omlagen  >馃槥, het was nog maar 500 meter rijden (vrij steile weg) naar het appartement..... zonder ging echt niet, er lag iets van 30 cm op de weg.
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 1 december 2010 路 11:06
    geen flauw idee welk merk winter banden ik er op heb liggen. bevalt mij wel goed om 2 sets stalen velgen te hebben (zomer en winter). kost me n half uurtje en nul euro en ik ben geswitched.
    heb trouwens nog de stalen velgen van mijn oude auto te koop staan voor de liefhebbers. http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,1737.0.html...
    http://verticaldissidents.net
  • WillemIT
    Tourist
    WillemIT op 1 december 2010 路 11:06
    Ik heb Continental TS830, maat 205/55 R16 H, testwinnaar bij de ANWB/ADAC in 2009. Een prima band.

Goede sneeuwkettingen komen van Pewag. Ik heb de Sportmatic, die leg je binnen 5 minuten om, en hoef je niet na te spannen.
    Het nieuwste is de Pewag Snox, als je het instructiefilmpje op de site van Pewag ziet geloof je niet dat het zo makkelijk kan zijn.

Pewag is o.a. verkrijgbaar bij de ANWB, op die site kun je ook nog een test vinden uit 2009.
    the mind is like a parachute, it only works when it's open
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 1 december 2010 路 12:48

Ik heb Dunlop winterbanden en die bevallen uitstekend (Adac testwinnaar paar jaar geleden).
    Nu nog goede (lees: makkelijk om te leggen) sneeuwkettingen. De krengen die ik nu heb (Carpoint ofzo) kreeg ik niet snel omgelegd. Heb een uur getobt voordat ze er goed omlagen  >馃槥, het was nog maar 500 meter rijden (vrij steile weg) naar het appartement..... zonder ging echt niet, er lag iets van 30 cm op de weg.
    http://www.box-it.nl/verkoop_sneeuwkettingen.phtml
    Hier heb ik van die zelfspanner gehaald.

Helaas passen er onder mijn auto geen sneeuwkettingen. te brede banden en een te lage auto  ;D
  • JeWeDe
    Advanced
    JeWeDe op 1 december 2010 路 12:58
    en uur over sneeuwkettingen??
    moest je de kettingen nog in elkaar zetten ofzo?
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 1 december 2010 路 13:17

en uur over sneeuwkettingen??
    moest je de kettingen nog in elkaar zetten ofzo?

馃榾 馃榾 馃榾
    ze liepen er steeds af, ik kreeg erg koude handen (ondanks de werkhandschoenen) en het sneeuwde als een gek. Kortom in mij beleving ben ik wel een uur aan het klooien geweest  :馃槂
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 1 december 2010 路 13:19

Helaas passen er onder mijn auto geen sneeuwkettingen. te brede banden en een te lage auto  ;D

Klinkt niet echt als een poedermobiel.. of heb je er een sneeuwschuiver voorop zitten ?  :馃槂 :馃槂 :馃槂
    May the powder be with you.
  • poling
    Beginner
    poling op 1 december 2010 路 13:25
    vredestein snowtrac 2. bevallen goed. winterbanden is een absolute must!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 1 december 2010 路 17:51
    Continental Vanco wintercontact 2, net erop laten zetten. Nou nog een paar velgen scoren voor mijn zomerbanden...
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro