Winterbanden, heb jij ze?

• Jaap
    Tourist
    Jaap op 1 december 2010 路 19:06
    Ik woon in Den Bosch, daar strooien ze niet....
    For cryin' out loud...
  • ribo
    Advanced
    ribo op 1 december 2010 路 20:54
    Zit voor mijn busje nog te wachten op 4 nwe Conti Wintercontacts, had ze al en wil ze weer. Maar zelfs met awd is 4mm profiel op het randje.
    think of tomorrow but live today !
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 1 december 2010 路 21:35

[quote author=Haagje link=topic=1964.msg27870#msg27870 date=1291204136]
    Helaas passen er onder mijn auto geen sneeuwkettingen. te brede banden en een te lage auto  ;D

Klinkt niet echt als een poedermobiel.. of heb je er een sneeuwschuiver voorop zitten ?  :馃槂 :馃槂 :馃槂
    [/quote]de voorspoiler is idd een sneeuwschuiver soms  ;D
  • ollie
    Expert
    ollie op 1 december 2010 路 21:36

Zit voor mijn busje nog te wachten op 4 nwe Conti Wintercontacts, had ze al en wil ze weer. Maar zelfs met awd is 4mm profiel op het randje.

BUSJE? De Connexion belde net of je de dienst Harlingen - Maastricht over wilde nemen... 馃槂
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • ribo
    Advanced
    ribo op 3 december 2010 路 17:42

[quote author=ribo link=topic=1964.msg27913#msg27913 date=1291233263]

BUSJE? De Connexion belde net of je de dienst Harlingen - Maastricht over wilde nemen... 馃槂
    [/quote]
    Zat eigenlijk meer te denken aan een snelle verbinding richting het zuiden ... je weet wel, nog een eind na Maastricht !
    think of tomorrow but live today !
  • ollie
    Expert
    ollie op 5 december 2010 路 14:09

[quote author=ollie link=topic=1964.msg27917#msg27917 date=1291235804]
    [quote author=ribo link=topic=1964.msg27913#msg27913 date=1291233263]

[/quote]
    Zat eigenlijk meer te denken aan een snelle verbinding richting het zuiden ... je weet wel, nog een eind na Maastricht !
    [/quote

Euh, Maarn - Bern lijkt me dan een goede optie... ik kan over een weekje of twee... harhar..
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • pauldob
    Advanced
    pauldob op 5 december 2010 路 15:27
    Michelins zijn pas in februari leverbaar. Heb nu een set semperits op de kop getikt, worden volgende week Gemonteerd.
    Mag ook wel, lekker glibberen net in de sneeuw. Meteen ook een paar Praag snox kettingen besteld
  • Steef
    Advanced
    Steef op 5 december 2010 路 17:34
    Nog een goedkoop adresje voor winterbanden:
    www.topbanden.com

Bijvoorbeeld Vredestein Snowtrac 3 (195/65/15) voor 72,70 ipv meer dan 100 euro per band....
    Every turn is a sign of weakness
  • rogierkoop
    Advanced
    rogierkoop op 5 december 2010 路 23:25
    Ik heb 22-11 bij http://www.banden-pneus-online.nl 4x continental vanco winter 2 besteld voor 芒鈥毬677,--
    24-11 afgeleverd, de dag er na laten monteren bij de garage om de hoek voor 芒鈥毬80,--

dat was sneller en goedkoper dan via Euromaster of de Profile tyreboys
  • semmel
    Expert
    semmel op 6 december 2010 路 08:46
    All year tires hier.. 馃榾
    Respect the Mountains..!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 6 december 2010 路 08:52

Ik heb 22-11 bij http://www.banden-pneus-online.nl 4x continental vanco winter 2 besteld voor 芒鈥毬677,--
    24-11 afgeleverd, de dag er na laten monteren bij de garage om de hoek voor 芒鈥毬80,--

dat was sneller en goedkoper dan via Euromaster of de Profile tyreboys

Ik heb zelf ook de vanco winter 2 op m'n 4x4 transporter. Ik vind dat ze erg snel slijten. Na 2 winters ben ik al bijna aan nieuwe toe.
    May the powder be with you.
  • Spider
    Tourist
    Spider op 6 december 2010 路 09:35
    is deze poll eigenlijk niet overbodig? Zou niet iedere wepowderaar winterbanden moeten hebben?
    Better to burn out, then to fade away.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 6 december 2010 路 09:39

is deze poll eigenlijk niet overbodig? Zou niet iedere wepowderaar winterbanden moeten hebben?

Eens.. ZOU.. maar de realiteit is dat 5% er nog geen heeft.
    Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik volgende week de pieper-poll er in gooi
  • Spider
    Tourist
    Spider op 6 december 2010 路 09:47
    ;D...inderdaad
    Better to burn out, then to fade away.
  • Thijzel
    Tourist
    Thijzel op 6 december 2010 路 10:59
    Ik ben een beetje laks geweest en bij mij liggen ze er nog niet op(dunlop sp wintersport 3d). Wacht nog op 2 nieuwe achterbanden want had ze in 1,5 winter versleten  ;D
    http://www.snowcountry.nl
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 6 december 2010 路 11:49
    4 x Dunlop Grandtrek 265/55 - 19 sinds een week of 5, en ze staan te trappelen om een kluitje telemarkers naar de sneeuw te brengen
    tijd om te gaan
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 6 december 2010 路 13:56

4 x Dunlop Grandtrek 265/55 - 19 sinds een week of 5, en ze staan te trappelen om een kluitje telemarkers naar de sneeuw te brengen
    mooie PC-hoofttrekker waar deze banden opzitten? 馃槷
  • skiester
    Advanced
    skiester op 6 december 2010 路 14:23

[quote author=kikkerindekou link=topic=1964.msg28289#msg28289 date=1291632546]
    mooie PC-hoofttrekker waar deze banden opzitten? 馃槷
    [/quote]

op deze pchoofdtrekker zit 275/40R20!! ;D  En ze hebben we gisteren in de sneeuwstorm veilig heen en weer naar Basel gebracht.  Snelweg was niet meer zichtbaar, zelfs geen donkere sporen meer.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Teon
    Advanced
    Teon op 6 december 2010 路 15:37 Schade. Ernussmarmalade.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 6 december 2010 路 16:58

http://nos.nl/artikel/202817-duits-zomerbandenverbod-van-kracht.html...

Beetje buitensporig aandacht in NL. Want wat is er nu precies veranderd? Eigenlijk niet zoveel. Eerst stond er dat je bij sneeuw en ijzel passende banden nodig had. Nu staat er expliciet dat je winterbanden nodig hebt. Wat passend is bij sneeuw en ijzel. De wet is alleen explicieter. Passend = winterband geworden.
    De boete is overigens hetzelfde gebleven. 40 euro.

Maar wie weet zorgt dit ervoor dat men nu wel overstapt op de winterband.
    Wat overigens het geval lijkt. Probeer nu nog maar eens een winterband te bemachtigen..
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 6 december 2010 路 17:00

op deze pchoofdtrekker zit 275/40R20!! ;D  [/quote]

....megawatts....

en dan als afsluiter:

"Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!"

馃槷
    tijd om te gaan
  • skiester
    Advanced
    skiester op 6 december 2010 路 20:38

op deze pchoofdtrekker zit 275/40R20!! ;D 

....megawatts....

en dan als afsluiter:

"Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!"

馃槷
    [/quote]

zoals wel duidelijk is: ik hou van breed en snel!  ;D- overigens wordt het vanaf morgen als het goed is officieel een Bahnhofstrasse trekker. :-*
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 8 december 2010 路 09:17
    uiteraard zitten er winterbanden op. ik stond erop dat mijn vriendin ook winterbanden nam op haar ka-tje. gelukkig sneeuwde het de afgelopen week en merkte ze direct het verschil...is ze mij toch nog ergens dankbaar voor馃槈
    High Roller
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 18 december 2010 路 21:28
    Gouden 3 eenheid voor op de weg. Telt mijn enkele eenheid ook?

Ik heb alleen winterbanden  ;D ABS, vonden de eerste eigenaars van mn Passat overbodig en startkabels die moeten er nog wel in.

Hier voor in Nederland zijn mijn winterbanden goed genoeg. Vreemd genoeg heb ik met deze meer grip op een besneeuw wegdek dan met mn zomerbanden op droog asfalt  ??? Ik denk dat het toch maar tijd wordt om een set hulpveren aan te schaffen omdat de achterkant wat hoger te krijgen en dus te zorgen dat de auto niet te teveel naar achter helt.

Hier nog op de zomervelgen en bij mijn werk.
    It's always snowing somewhere

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro