Mondmaskerplicht Zwitserland

• Teze
    Tourist
    Teze op 2 november 2020 · 10:17
    https://www.lematin.ch/story/le-port-du-masque-devient-obligatoire-sur...

RMS (Remontées Mécaniques Suisse) stelt aan zijn leden voor om nu ook mondmaskers te verplichten voor sleepliften. Dit is bovenop de verplichting van de OFSP ( ministerie van volksgezondheid) dat maskers reeds verplicht waren in gesloten skiliften (cabines, gondels,....) aangezien deze beschouwd worden als openbaar vervoer.

De RMS heeft dit nu ook aan OFSP voorgelegd om een wettelijk kader te creëren.

Ik had ook ergens gezien dat er een soort Buff
    met filter zou goedgekeurd zijn om te fungeren als mondmasker; maar ik vind niet meteen de link effe terug.
  • Roene
    Advanced
    Roene op 2 november 2020 · 13:12
    Ik weet niet of dit degene is die je bedoelt, maar Val Thorens heeft in samenwerking met het bedrijf Boldoduc een 'nekwarmer met filter' ontwikkeld. Ik heb niet kunnen vinden of ze ook ergens anders te koop zijn, maar ik heb er twee via deze link besteld:
    https://val-thorens.myshopify.com/products/tour-de-cou-homologue...
  • Slim
    Beginner
    Slim op 2 november 2020 · 14:24
    @Teze, bedoel je echt alleen sleepliften, of ook stoeltjes liften?
  • Teze
    Tourist
    Teze op 2 november 2020 · 15:53
    @slim, thx

Spijtig genoeg kan ik kan mijn oorspronkelijke post niet meer aanpassen.

RMS wil dit verplichten voor ALLE skiliften (inclusief de sleepliften)

• Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 2 november 2020 · 15:59
  • El-Andres
    Beginner
    El-Andres op 3 november 2020 · 08:47
    Afgelopen zondag is mij op de piste opgevallen dat ten minste de helft van de skiërs een normaal medisch masker op had.

Zelf heb ik dit gekocht: https://www.uynsports.com/de_ch/uyn-community-mask-winter/#a231...

Maar ik heb dan toch liever iets dat achter de oren vastzit.
  • Berber Ski & Smile
    Expert
    Berber Ski & Smile op 12 november 2020 · 15:29

De 'buffs' zijn binnenkort aan de liften te koop. Gisteren met een 'normaal' mondkapje geskied.. gaat ook prima alleen vind ik het niet zo'n fijn gevoel een staaldraadje in mijn gezicht te hebben. Zoals ook zonnebrillen met metalen pootjes en bh's met beugels in mijn ogen gevaarlijk kan worden bij een crash.
    ‘It’s about the memories we create’ www.skiandsmile.com
  • Berber Ski & Smile
    Expert
    Berber Ski & Smile op 12 november 2020 · 15:29
    [83d2a0a6373e6c86f80e4d098c952e0d_20201111-145142.jpg][159be352331aac48acb0641541af4236_20201111-141311.jpg]
    De 'buffs' zijn binnenkort aan de liften te koop. Gisteren met een 'normaal' mondkapje geskied.. gaat ook prima alleen vind ik het niet zo'n fijn gevoel een staaldraadje in mijn gezicht te hebben. Zoals ook zonnebrillen met metalen pootjes en bh's met beugels in mijn ogen gevaarlijk kan worden bij een crash.
    ‘It’s about the memories we create’ www.skiandsmile.com

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro