The Fifty Project met Cody Townsend - Episode 1

The Fifty Project met Cody Townsend - Episode 1

Cody Townsend is een van mijn favoriete skiërs. De eerste keer dat ik 'm in een skifilm zag was in [AH-MIG-DAG-LAH]. Deze soulskifilm uit 2002 (maar pin me er niet op vast). Later ging Cody voor Salomon skiën en hebben we 'm wel eens gesproken op Salomon HQ in Annecy. Relaxte gast, kick-ass skiër.

The Fifty

In 2019 is Cody begonnen met een nieuw project: The Fifty. Het beklimmen en skiën van 50 bergen met hun bijbehorende lijnen uit het boek “The Fifty Classic Descents of North America” van Chris Davenport, Penn Newhard and Art Burrows. Hij heeft er drie jaar voor uitgetrokken en maakt van iedere beklimming en afdaling een mooi videoverslag. Momenteel zitten we op aflevering 27, maar de komende periode zullen we alles hier de revue laten passeren. Inspiratie, stoke, pure liefhebberij. Alles komt hier samen. In aflevering 1 het Messner Couloir op Denali, de hoogste berg van Noord-Amerika, in Alaska.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
NiekLBAuteur4 november 2020 · 19:03

Heel vet, wacht met smart op aflevering 28!!!

Gevorderd
EmileHendrixAuteur4 november 2020 · 19:26

Mooie serie. Niet echt een makkelijk opstapje naar ski-mo, maar ideaal voor tijdens een regenachtige herfstdag :)

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Toerist
RonaldTDAuteur4 november 2020 · 21:24

Hier ook alle beschikbare afleveringen bekeken. Erg leuk en mooi in elkaar gezet. Wachten op de volgende afleveringen.

Toerist
AnoniemAuteur5 november 2020 · 14:43

Schitterend project, ik heb het boek hier op tafel liggen. Mooi om iedere afdaling in korte filmpjes te kunnen zien!

Ik heb zelf ooit nog eens 2 dagen op en neer gereden vanuit San Francisco om het Terminal Cancer couloir te skien om aldaar te concluderen dat de condities toch niet goed genoeg waren. Volgens mij heeft Cody deze naakt geskied (aflevering 3), die sla ik dan maar over…

Toerist
MennoBoermansAuteur11 november 2020 · 17:02

Heerlijke beelden, mede ook natuurlijk dankzij Bjarne Salén.

Mbt de eerste episode: wie hierdoor getriggerd is om naar Denali te gaan (doen!) kan ik ook zeker dit filmpje aanbevelen :-)

Poeder, Kiekjes en Pleisters
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!