Franse skigebieden dit jaar [2020] niet meer open!

• Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 27 november 2020 · 15:39
    @3zel: mooi statement!
    'Skiing is the best way in the world to waste time' - Glen Plake
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 29 november 2020 · 14:18
    @.... misschien is het goed om je persoonlijke vete direct met dhr Kan uit te praten in plaats van via een anonieme post?

@Rogier ik kan me voorstellen dat de pisteurs die verantwoordelijk zijn voor pistes de eerste weken grotendeels thuis blijven, maar dat de dames en heren die zich bezighouden met het triggeren (en inschatten) van lawines wél vanaf het begin van het seizoen aan de slag gaan om risico zones in een vroeg stadium te spotten en veilig te stellen, ipv daar pas per half januari mee te gaan starten?

Ik begreep overigens dat het skigebied verboden gebied zal zijn voor wandelaars en ski toerders, waarschijnlijk verband houdend met het aansprakelijksheids risico van het skigebied?
  • genesis
    Expert
    genesis op 29 november 2020 · 16:07
    @.... misschien is het goed om je persoonlijke vete direct met dhr Kan uit te praten in plaats van via een anonieme post?

Ach, het is minder anoniem dan Berber wellicht denkt...
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 29 november 2020 · 22:13
    Ik begreep overigens dat het skigebied verboden gebied zal zijn voor wandelaars en ski toerders, waarschijnlijk verband houdend met het aansprakelijksheids risico van het skigebied?dejongarno op 29 nov 2020 14:18

Zou ik ne straffe vinden. Pre en post season loop je ook gewoon vrolijk doorheen een skigebied. grond waarop de pistes liggen is overigens niet van de skigebieden, maar van een hoop lokale boeren en/of openbaar domein...
  • PS
    Advanced
    PS op 30 november 2020 · 09:53
    Ik begreep overigens dat het skigebied verboden gebied zal zijn voor wandelaars en ski toerders, waarschijnlijk verband houdend met het aansprakelijksheids risico van het skigebied?dejongarno op 29 nov 2020 14:18

Zou ik ne straffe vinden. Pre en post season loop je ook gewoon vrolijk doorheen een skigebied. grond waarop de pistes liggen is overigens niet van de skigebieden, maar van een hoop lokale boeren en/of openbaar domein...JohanP op 29 nov 2020 22:13

Tijdens en in aanloop naar het seizoen is het lopen en touren op de pistes verboden omdat het gevaarlijk is vanwege alle activiteit die gemoeid is met het prepareren en onderhouden van de pistes en installaties. Die activiteiten zullen nu ook plaats vinden, zelfs als de opening van het skigebied naar 2021 verschoven wordt.
    Maar als je toch gaat touren, kan je net zo makkelijk een berg kiezen waar geen pistes en liftinstallaties liggen. Het lijkt mij geen belemmering.
  • ....
    Expert
    .... op 30 november 2020 · 11:33

Ach, het is minder anoniem dan Berber wellicht denkt...genesis op 29 nov 2020 16:07

Precies.. lijkt me ook duidelijk wie dit heeft geschreven! ... staat voor punt,klaar,af met het gezeik ✅ #offskiing #clean&safe #tismaarnetwaarvandaanjehetdenkttekunnenbeoordelen 😅👋👏

bericht aangepast door .... op 30 nov 2020 11:41 (5% bewerkt)
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 30 november 2020 · 16:20

Zou ik ne straffe vinden. Pre en post season loop je ook gewoon vrolijk doorheen een skigebied. grond waarop de pistes liggen is overigens niet van de skigebieden, maar van een hoop lokale boeren en/of openbaar domein...JohanP op 29 nov 2020 22:13

Tijdens en in aanloop naar het seizoen is het lopen en touren op de pistes verboden omdat het gevaarlijk is vanwege alle activiteit die gemoeid is met het prepareren en onderhouden van de pistes en installaties. Die activiteiten zullen nu ook plaats vinden, zelfs als de opening van het skigebied naar 2021 verschoven wordt.
    Maar als je toch gaat touren, kan je net zo makkelijk een berg kiezen waar geen pistes en liftinstallaties liggen. Het lijkt mij geen belemmering. PS op 30 nov 2020 09:53

In Obergurgl toch eens gedaan, daar voorbijgereden door een stuk of 5 pistenbullys volgeladen met voorraad voor de horeca, en bovenop de graat zelfs van het vriendelijke personeel mogen ombouwen in de (nog gesloten) bar 😉 Waar heb jij de ervaring dat het niet mag? (Dan weet ik meteen waar ik niet moet zijn 😉 )

Verder goed punt, je kan evengoed een andere berg uitkiezen, er zijn er genoeg.

Al speelt er wel vanalles mee in die belissing. Bovenstaand verhaal was in een novemberweekend, veel mogelijkheden zijn er dan niet: waar er sneeuw ligt is de gletsjer nog niet veilig. Ondanks dat de Wildspitze dat weekend reeds druk getourd werd hebben wij gekozen voor een relatief veilig pistetoertje. Of dat ik dit jaar aant leren skien gegaan ben (ipv snowboarden): normaal zou ik kilometers aan het maken zijn in het gebied, maar ja, corona, dus toeren. Het kan dus goed zijn dat ik kies voor een pistetoer om op een veilige manier ervaring op skies op te doen...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro