The Chairlift - Salomon Freeski

The Chairlift - Salomon Freeski

Even een lekker feel good moment zo op de dinsdagmiddag. ‘The Chairlift’ is de laatste film van Salomon TV en gaat over, juist, de stoeltjeslift. De claim ‘the single greatest invention in the history of modern skiing’ is misschien een beetje teveel van het goede, maar ik kan me zeker vinden in het ‘purisme’ achter de stoeltjeslift. De stoeltjeslift brengt skiërs en snowboarders samen.

Favoriete stoeltjeslift

Ik denk dat iedere freerider wel een favoriete stoeltjeslift heeft. Of dat nou een eenzitter is van vroeger of een tweezitter aan de andere kant van de oceaan. Eén ding staat vast, de nostalgie is aan een revival bezig. Veel mensen (waaronder ikzelf) willen liever een langzame tweezitter dan een snelle zeszitter. Even tot rust komen, genieten van de bergen, opladen voor de mooie run. En het mooiste is, terrein dat ontsloten wordt door een langzame lift is ook nog eens veel rustiger.

Dan de hamvraag: waar staat jouw favoriete stoeltjeslift?

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
Arnie777Auteur1 december 2020 · 19:04

Snelle laps in mooi terrein; punta bagna, valfrejus
Absolute favoriet; Motherlode, Red Mountain BC

Freeride = Life
Toerist
AnoniemAuteur1 december 2020 · 20:18

Marte (Las Leñas) is zonder twijfel voor mij dé stoeltjeslift, waanzinnig terrein kan alleen worden bereikt met deze lift (of touren uiteraard). Het feit dat deze lift ook nog eens de helft van de tijd niet draait, maakt het gevoel nog ultiemer als hij wel draait en jij er in zit, op weg naar de volgende geweldige afdaling!

Expert
ijsbeerAuteur1 december 2020 · 22:15

Mount Baker over “The Chute” is de mooiste. gaat over een double black diamond run met lekkere cliffs

Gevorderd
ArjenproadminAuteur2 december 2020 · 10:32

Motherload is wel een hele lekkere inderdaad. De oude Albona bahnen in Stuben waren ook heel fijn.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!