“Trip report” voor Ieism ;-)

• Slim
    Beginner
    Slim op 13 december 2020 · 04:43
    Ik wil van iedereen die hier langer dan 2 jaar rondhangt dit jaar een tripreport zien, anders pakken we zonder pardon je freeridecard af. ieism op 10 dec 2020 18:55
    Krijgen we geen uitstel dit jaar?Slim op 10 dec 2020 23:17

Nee. Al moet je met kunstsneeuw een virtuele afdaling in je achtertuin bouwen, ik wil tripreports zien.

Jullie maken al jaren excuses, mijn dochter van 9 is meer gemotiveerd om te rippen dan de meeste keyboard riders hier. Om het goede voorbeeld te geven zal ik dit weekend voor jullie testen of je coronaproof kan snowsurfen, en er een liveblog van maken. Ik offer me nog wel een keer op dan maar daarna is het aan jullie. ieism op 11 dec 2020 08:57

Ok, als we dochters en kunstsneeuw ok vinden dan geen probleem:
    Afgelopen Woensdag het enige stukje ski -bare sneeuw in de buurt opgezocht. Door een extreem warme November is alle oktober sneeuw al bijna weg, en ook de sneeuw kanonnen konden weinig aan. Maar er liggen 3 alpine pistes en een stuk onderlangs voor de langlauf ski’s.

Sinterklaas en eigen aanschaf had een aantal nieuwe ski(schoenen) opgeleverd, die we dus bij een lekker voorjaars achting zonnetje, en een graad of 9, konden uitproberen:

bericht aangepast door Slim op 13 dec 2020 04:44
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 december 2020 · 07:43
    Nice, ziet er niet uit als Europa qua bomen. Zit je in de usa?
    splitfest.nl
  • Slim
    Beginner
    Slim op 13 december 2020 · 14:59
    Nice, ziet er niet uit als Europa qua bomen. Zit je in de usa?ieism op 13 dec 2020 07:43
    Goede botanische kennis heb jij!
    Duluth, MN, aan de punt van Lake Superior: blauwe stip:

bericht aangepast door Slim op 13 dec 2020 14:59 (16% bewerkt)
  • Slim
    Beginner
    Slim op 13 december 2020 · 15:28
    En @Ieism, wat betreft je eerdere opdracht, alle drie 😭 mijn toerski trips van vorig seizoen (twee hele maanden 🤣) staan hier al op. De pragtige plannen voor 9 dagen in Utah in April, en een lang weekend oefenen met ski-mountaineering in mei, zitten nog slechts als dromen in mijn hoofd. Hopelijk seizoen 21/22 weer de draad op pakken.

@Moderators, zou een “trip report” categorie mogelijk zijn? Wel zo leuk, en heel wat makke lier zoeken dan. Vooral, omdat je trip report Slater nog wel eens wil terug lezen(voor info of inspiratie) in tegenstelling tot de meeste andere onderwerpen op ‘chatter’.
    bericht aangepast door Slim op 13 dec 2020 15:33 (27% bewerkt)
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 14 december 2020 · 09:05
    Dank voor het delen @slim
    Altijd leuk stoke te zien ongeacht de omstandigheden...
    knowledge is powder
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 14 december 2020 · 09:08
    @Slim Neem ik mee in de ontwikkelingen!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 14 december 2020 · 13:21
    Toch mooi mee gepakt @Slim, beter! Wat voor bindingen gebruik je voor je dochters?
  • Slim
    Beginner
    Slim op 14 december 2020 · 16:26
    @Ee1co,
    Vorig jaar voor de oudste (toen 12) een paar toerski’s gekocht, die ze deelt met mijn vrouw. Mijn vrouw heeft Shift bindingen op haar lift ski’s, dus als we met de familie gaan gebruikt zij die, en mijn dochter de Hannibal Toerski’s. Daar zit de Vipec Evo op, die gaat vanaf release value 5. Met 60 kg, en 175 cm toen (179cm nu!) was dat laag genoeg.

Voor de jongste heb ik ATK Crest 8 (=Hagan Pure 8) op haar lift-ski’s van vorig jaar gezet. Die gaan vanaf release value 3.

Dynafit heeft ook de Rotation7, release value vanaf 2.5.

Vorig jaar had ik voor de jongste Hagan Z02 Jr frame bindingen. Release value vanaf 2. Op zich hele goede frame bindingen, licht voor een frame binding, floating design op de ski, makkelijk wisselen van loop naar ski stand etc. Worden dit jaar geloof ik niet meer gemaakt. Zou ik zo weer kopen als je vooral lift accessed wil toeren.
    Persoonlijk ben ik er geen fan van om tech bindingen als lift-ski set te gebruiken.

https://cripplecreekbc.com/blogs/backcountry-blog/kids-touring-gear-an...

bericht aangepast door Slim op 14 dec 2020 16:28 (1% bewerkt)
  • Slim
    Beginner
    Slim op 16 december 2020 · 18:15
    Oh @Ee1co, Tyrolia Aambition 10 gaat van RV 3-10, is vaak nog vrij betaalbaar te vinden. (Soms ook als Fischer te vinden). Voor een frame binding niet te zwaar.
    Heeft een scharnier punt dicht bij de inserts, vrije ski flex en makkelijk switchen. Zelfde principe als de Hagan Frame binding, en ik geloof ook Fritschis.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 16 december 2020 · 19:37
    Bedankt voor de tips! 👍🏼
  • Slim
    Beginner
    Slim op 18 december 2020 · 00:22
    Oh, en de nieuwe Shift 10 gaat vanaf 4.

Mijn meisjes zijn redelijk groot voor hun leeftijd, dus wij hebben geen super lage settings nodig.
    bericht aangepast door Slim op 18 dec 2020 00:23 (56% bewerkt)
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 19 december 2020 · 17:36
    @Moderators, zou een “trip report” categorie mogelijk zijn? Wel zo leuk, en heel wat makke lier zoeken dan. Vooral, omdat je trip report Slater nog wel eens wil terug lezen(voor info of inspiratie) in tegenstelling tot de meeste andere onderwerpen op ‘chatter’.Slim op 13 dec 2020 15:28

Wat een super idee! Dat zou een toffe aanvulling zijn op deze site/ dit forum!

Ik zit op dit moment ook niet in een echte ski-omgeving (Ottawa, Canada) Het enige wat er in de buurt is, is Camp Fortune in Gatineau park (hoogst punt... eh iets van 200 m of zo?) op een half uurtje rijden en Mont Sainte Marie (300 hele meters) op een uurtje rijden. De poedermogelijkheden zijn niet optimaal, om het zachtjes te zeggen. Een tripreport daarentegen is natuurliijk altijd mogelijk, als een klein verijsd bergje in deze coronawinter ook is georloofd...

Helaas zijn deze skigebiedjes wel in Quebec en die hebben zojuist een code rood afgekondigd. Er wordt gecontroleerd op de snelweg en Ontario nummerplaten worden er buiten Gatineau stad onverbiddelijk uitgepikt. (Quebecqers vinden het zowiezo leuk om die anglophones een beetje te jennen) Ons rest niets dan schaatsen op het nabijgelegen meertje, of, als de sneeuw dan eindelijk komt (veel te warm en te droog dit jaar) ook langlaufen. Wat we vanuit de achterdeur kunnen doen, dat dan weer wel.

Ik ben stinkjaloers op iedereen die momenteel dichtbij bergen woont. Het idee om dan gvd gewoon de trein naar Calgary te pakken laat me niet los. Maar wanneer die weer gaat rijden is helaas ook onduidelijk.

(Vliegen mag dan weer wel, een goed voorbeeld van de macht van de lobby versus de zwakte van de politiek, een probleem dat nu overal pijnlijk zichtbaar is. Maar ik mag van mezelf niet teveel vliegen dus tjah..)

bericht aangepast door Dutchess op 19 dec 2020 17:37
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro