@Moderators, zou een “trip report” categorie mogelijk zijn? Wel zo leuk, en heel wat makke lier zoeken dan. Vooral, omdat je trip report Slater nog wel eens wil terug lezen(voor info of inspiratie) in tegenstelling tot de meeste andere onderwerpen op ‘chatter’.Slim op 13 dec 2020 15:28
Wat een super idee! Dat zou een toffe aanvulling zijn op deze site/ dit forum!
Ik zit op dit moment ook niet in een echte ski-omgeving (Ottawa, Canada) Het enige wat er in de buurt is, is Camp Fortune in Gatineau park (hoogst punt... eh iets van 200 m of zo?) op een half uurtje rijden en Mont Sainte Marie (300 hele meters) op een uurtje rijden. De poedermogelijkheden zijn niet optimaal, om het zachtjes te zeggen. Een tripreport daarentegen is natuurliijk altijd mogelijk, als een klein verijsd bergje in deze coronawinter ook is georloofd...
Helaas zijn deze skigebiedjes wel in Quebec en die hebben zojuist een code rood afgekondigd. Er wordt gecontroleerd op de snelweg en Ontario nummerplaten worden er buiten Gatineau stad onverbiddelijk uitgepikt. (Quebecqers vinden het zowiezo leuk om die anglophones een beetje te jennen) Ons rest niets dan schaatsen op het nabijgelegen meertje, of, als de sneeuw dan eindelijk komt (veel te warm en te droog dit jaar) ook langlaufen. Wat we vanuit de achterdeur kunnen doen, dat dan weer wel.
Ik ben stinkjaloers op iedereen die momenteel dichtbij bergen woont. Het idee om dan gvd gewoon de trein naar Calgary te pakken laat me niet los. Maar wanneer die weer gaat rijden is helaas ook onduidelijk.
(Vliegen mag dan weer wel, een goed voorbeeld van de macht van de lobby versus de zwakte van de politiek, een probleem dat nu overal pijnlijk zichtbaar is. Maar ik mag van mezelf niet teveel vliegen dus tjah..)
bericht aangepast door Dutchess op 19 dec 2020 17:37