SALOMON S/LAB SHIFT MNC

• eliotdeforce
    eliotdeforce op 17 december 2020 路 21:54
    Heeft iemand ervaring met deze bindingen? Klopt het zoals ze zeggen dat ze ook zo formidabel zijn als gewone alpine bindingen?

Groetjes

Eliot
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 17 december 2020 路 22:35
    Naar beneden wel. Omhoog niet zo formidabel als tech bindingen, daar doe je wat mij betreft de consessies. Overigens was er laatst nog een topic met reviews hierover.. ben even te lui om t voor je op te zoeken maar je kan even zoeken in de topics, er zijn er een hoop over de shift. 馃槂
    bericht aangepast door Tim3 op 17 dec 2020 22:38 (1% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Slim
    Beginner
    Slim op 18 december 2020 路 00:19
    Als je (hoge) specifieke eisen stelt aan je alpine bindingen, dan even doorzoeken. Maar voor de meeste mensen wel.
    @Tim3, die consessies zijn er gewoon bij het omhoog lopen. Daar is niets persoonlijke aan 馃槈

Zwaarder, slechts 1 riser, je moet je binding uit doen om van loop naar ski stand te gaan.

Hoe erg je die consequenties vind is natuurlijk wel weer persoonlijk.

Mijn vrouw heeft ze inmiddels 3 seizoenen op haar K2 Fullavit 95[=Pinanacle 95 voor vrouwen) zitten. Skiet als een alpine binding. Maar ja, wij ski毛n niet zo hard. Wel buckels, maar geen cliffs.
    bericht aangepast door Slim op 18 dec 2020 00:21 (20% bewerkt)
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 19 december 2020 路 00:04
    Hebben jullie ervaring met binding die niet locked in tourmodus? Heb ondertussen al op 2 verschillende dagen dit probleem gehad, na een spitzkehr(? Vuelta maria in het spaans) mn ski niet meer aan hebben. Denk dat het gister lag aan ijs in de pin gaten maar toch, locked zou locked moeten zijn? Kan het absoluut niet verder dicht trekken...

On topic: naar beneden nog geen problemen gehad, naar boven zijn ze niet ideaal. Tot nu toe n=1 vind ik de beast meer betrouwbaar in de up en blijkbaar net zo in de down, en 40% van de prijs.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 19 december 2020 路 00:45
    @Medicine; herken ik helemaal en verschrikkelijk probleem! Mij afgelopen winter voor t eerst overkomen op een ijzige helling. Hij schiet enkele seconden na het locken uit de lockstand. Dus op een ijzige helling schiet je ook gelijk uit de binding. Heeft daarna voor heel wat stressmomenten gezorgd in de tourweek. Had Salomon en de winkel waar ik ehm kocht over gemaild en blijkt een probleem t zijn in een heel klein deel van de Shifts. Iets met dikte van t lockmechanisme. Kreeg via de winkel van Salomon een nieuwe. Durfde er ook nauwelijks meer mee op tocht. Dus advies; neem contact op met Salomon en evt de dealer, want met die situatie is locked niet locked. Daar wil je niet mee boven een afgrond staan.
    Heel veel mensen hebben goede ervaringen, dus ik wil best aan nemen dat dit bij jou en bij mij een uitzondering was, maar wel echt problematisch.
    Kwam er bij m'n zoektocht ook een filmpje van tegen van iemand anders:

bericht aangepast door Tim3 op 19 dec 2020 00:49 (5% bewerkt)
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 20 december 2020 路 11:43
    Yep... precies dat. Ik ga mn ski's recht links markeren om te checken of het altijd dezelfde is en voor de zekerheid volgende keer met borstel oid pingaten goed schoonmaken voor het inklikken, als het aanhoudt idd graag eentje die wel werkt. Had gelezen dat het lastig is om vast te trekken maar bij mij helemaal niet het geval, wel is de "klik" nogal "muffled" en niet echt duidelijk. Hoe hard ik ook trek verder gaat ie niet en idd tot nu toe waren mn harde sneeuw hellingen nog onder de 35掳 en bleef mn ski gewoon liggen maar dat zal eigenlijk wel gaan veranderen in de loop van de winter... ga met Salomon en sport condrad contact nemen, misschien anders toch MTN erop馃檮

En thanks voor de feedback!
  • Slim
    Beginner
    Slim op 20 december 2020 路 15:18
    @Medicine , er zitten ook 2 standen in die hendel: Beetje vast (schiet makkelijk los voor lawine veiligheid) en heel erg vast. Had je hem wel in de tweede(hoogste) stand getrokken? Dat is vaak heel erg hard trekken:

https://www.tetongravity.com/story/ski/aggressive-touring-bindings-fri...

Edit, ik zie dat je schrijft dat je echt niet verder kunt trekken. Voel je de eerste klik wel?
    bericht aangepast door Slim op 20 dec 2020 15:21 (12% bewerkt)
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 20 december 2020 路 15:21
    Dat speelt idd bij 'heel erg vast', tweede klik. Bij mij ging die in t begin ook kei stroef en later makkelijker. In alle gevallen floepte die terug.
    @Medicine: ik heb hem van m'n vaste toersetup gehaald en idd ook een MTN er op gezet. Dat vertrouw ik echt 馃槂. De shift is op een poeder toersetup gegaan, want zal minder gebruikt worden in toestand en als t goed is minimaal in ijzige hellingen 馃槂.
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 20 december 2020 路 15:40
    @Slim echt een klik zit er sowieso niet, meer een "step" tijdens het naarboven halen. 2e "klik" heeft dan maar een beetje nodig om terug te schieten. Kan het met een tikje van m'n skistok, of een harde trap op de sneeuw, of m'n pink,... laten gebeuren. En meestal dus niet bewust. Heb dat artikel van LeeLau gelezen voor de aankoop en die heeft me eigenlijk ook overtuigt omdat het leek dat de problemen van de binding lagen aan usererror... Dus ik hoop nog een keer te proberen om zeker te weten dat dat niet het geval is.

Gisterochtend heb ik halverwege de klim maar besloten om te bootpacken. Nog 100 meter later deed de rest hetzelfde want het was gewoon te steil voor skins, maar ik deed het vanwege die k** binding die maar naar unlocked schoot.

Was wel een mooie zonsopgang:

@Tim3 , vind de timing wel pech, ik hoop dat ik de kerst er nog mee door kom, anders zijn er wel hacks met tie.rips te bedenken for the time being.
  • Slim
    Beginner
    Slim op 20 december 2020 路 15:48
    @medicine, als je zo probeert om medelijden van ons te krijgen, pak je het wel verkeerd aan! Zo zijn we juist jaloers, zelfs met slechte binding!
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 20 december 2020 路 16:27
    @Medicine; goede plaatjes! Ja een work-around bij mij was van die rubber stopper-bandjes. Als je die een beetje handig om de hendel en om de rest vd voorbak doet blijft ie met spanning omhoog zitten. Bij mij hielp dat voldoende om die week toen af te maken. Maar geen tweede keer voor mij 馃槂. Hopelijk kan je hem snel ruilen of voorlopig een goede work-around vinden! T probleem is bekend bij Salomon dus wat dat betreft moet ruilen geen probleem zijn.
    bericht aangepast door Tim3 op 20 dec 2020 16:39 (5% bewerkt)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro