Pinnetje van Marker Baron EPF binding voor crampons stuk, wat te doen?

• Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 20 december 2020 · 16:39
    Hi poederaars!

Ik heb een tijd terug ski's met Marker Baron EPF bindingen gekocht (2e hands) met een setje crampons erbij. Crampons met een aantal trips mee gehad, maar (gelukkig) altijd vrij goede sneeuw gehad dus nog nooit nodig gehad.
    Ik realiseerde me dat ik ze nog nooit had uitgeprobeerd, dus ben dat net gaan doen.

Nu lijkt het erop dat bij 1 van de bindingen een pinnetje is afgebroken waar de crampon klemvast achter moet zitten voor gebruik. Bij de andere binding is de crampon er soepel op te zetten. Zie foto wat is afgebroken bij de linkerski.

Mijn bindingen:

Filmpje van hoe crampon gemonteerd moet worden:

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe erg is dit tijdens gebruik in de sneeuw? Is dit te repareren, denken jullie?

Alvast dank voor de input!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 20 december 2020 · 17:59
    Het is wel moeilijk te zien zo, maar in het filmpje lijkt wel een soort holle ruimte direct achter de pin te zitten, wat het relatief makkelijker maakt om te repareren. Jw zou de pin kunnen namaken en door laten lopen in die ruimte , en het geheel als een plaatje bevestigen aan de binding.

Disclaimer : ik heb de binding nooit in het echt gezien, en je moet wel een beetje handig zijn..

splitfest.nl
  • Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 21 december 2020 · 08:15
    Ja zoiets ga ik maar eens proberen, eens kijken of ik er wat van kan maken. Dank voor je reactie!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro