Dikke poeder in de Ecrins (Hautes Alpes)

Dikke poeder in de Ecrins (Hautes Alpes)
Faceshot na faceshot
Faceshot na faceshot

Het is winter! Het is koud geworden en het heeft gesneeuwd. In de Franse Hautes Alpes lag al goede skibare sneeuw, en daar is lokaal op veel plaatsen sinds zondag 60 centimeter bijgevallen. Dat maakte dat ik samen Martijn Schell, de Nederlandse berggids die bij mij om de hoek woont, de toerski’s onderbond! En dat was niet voor niets.

Mooi laagje verse sneeuw
Mooi laagje verse sneeuw
Een geweldig uitzicht
Een geweldig uitzicht

Koude poeder

Het is zo jammer dat de liften nog niet open zijn want de condities zijn geweldig. Diepe koude poeder. Het was faceshot na faceshot scoren. We genoten met volle teugen. Maar we moeten er dus wel zelf voor omhoog lopen. En vanwege de gesloten liften zijn wij niet de enige. Op elke toerskitocht die ik afgelopen dagen gelopen heb puilen de parkeerplaatsen uit!

Een mooie wand voor veiligere condities
Een mooie wand voor veiligere condities
Omhoog vellen is de enige manier voor bochten in de Franse Alpen
Omhoog vellen is de enige manier voor bochten in de Franse Alpen

Hoog lawinegevaar

We zijn wel ver weg van hellingen van 30° gebleven omdat de lawine-condities vanwege de zwakke onderlagen, de verse sneeuw en de wind behoorlijk gespannen waren. Maar met deze sneeuw is dat evengoed genieten!

Mooi skiën in een geweldig landschap
Mooi skiën in een geweldig landschap
Maagdelijke hellingen
Maagdelijke hellingen
Perfecte sneeuw
Perfecte sneeuw
Faceshot na facehot
Faceshot na facehot

Tête des Raisins

Deze foto’s zijn allemaal genomen op de Tête des Raisins een toerski-klassieker boven de Freissinieres vallei in de Franse Hautes Alpes. Hier vind je mooie glooiende hellingen en een mooi stuk door het bos waar je in slecht weer ook nog goed zicht hebt. Een echte aanrader als je ooit met je toerski’s in de buurt bent! En rij daarna even door de vallei in, deze vallei is namelijk wereldberoemd vanwege de bevroren watervallen en dat is zeker de moeite van het bekijken (of beklimmen ;-) ) waard!

Rogier
lives in the French Alps. If there is even a little snow, he can be found outside to catch up with us afterwards.

Reacties

Beginner
MTVAuteur29 december 2020 · 23:44

“Absence makes the heart grow fonder…” Daar wil ik naar toe, als het weer een beetje kan. Thanks Rogier!

Gevorderd
3zelAuteur30 december 2020 · 17:10

kwijl kwijler kwijlst

knowledge is powder
Gevorderd
SportGillieproAuteur30 december 2020 · 19:39

https://cdn.wepowder.com/site/forum/14/e5ec8faa151fe7d7a550b3ffd789c68d_screenshot_20201230_193248.jpg?width=800

Die tong van Martijn Schell zegt mij genoeg. Die afdaling was zo lekker, hij wilde het gewoon proeven!😛

Live to ride, ride to live
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!