Touren omgeving Aix les Bains?

• lisetteblankestijn
    lisetteblankestijn op 20 januari 2021 · 13:46
    Bonjour!

End januari/begin feb moet ik voor werk twee weken naar het Franse Aix les Bains,
    op maar een half uurtje van Chambery!

Nu ben ik zelf totaal geen Frankrijk-ganger waar het gaan om wintersport, en de regio is compleet onbekend voor me...
    maar ik wil natuurlijk wel graag maximale sneeuwpret uit deze werktrip halen.

Zijn er op dit forum mensen met tour-ervaring in de bergen rondom Aix les Bains, die wellicht hun tips en ervaringen willen delen?
    Ik heb wat freeride ervaring, maar omdat ik alleen reis en absoluut alle onnodige risico's wil vermijden ben ik met name opzoek naar korte, makkelijke routes en afdalingen. Helemaal leuk als er tours zijn waarop ik m'n honden (ja, ook zij hebben beperkte tourski ervaring 😋 ) mee kan nemen.

Alle tips die me in de richting kunnen wijzen (van leuke hellingen, complete routes, maar ook tourboeken, goede berggidsen of de locale ski club) zijn welkom!

Merci beaucoup a l'avance!
    Lisette

• ctm
    Advanced
    ctm op 20 januari 2021 · 23:10
    Ga gewoon naar een bekend ski gebied, richting albertville en loop vanuit een dorp over de ski piste naar boven. Dat doen heel veel mensen in het weekend, dus zijn er ook anderen. En het is relatief veilig. Je kun ook de Snowshoeing paden nemen, die meestal niet ver van de pistes liggen, die lopen door de bossen en dan Daal je af over de pistes. ENJOY.
    Ciao, Christian
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 21 januari 2021 · 09:37
    Roeland van Oss is een Nederlandse berggids die in Chamonix woont. Niet zo erg ver weg. Ik weet niet of je in Frankrijk alweer op afstand van je eigen woonplaats mag reizen. Roeland is top. Ik weet zeker dat je met hem een mooie toer kunt maken: https://www.roelandvanoss.com

bericht aangepast door Ee1co op 21 jan 2021 09:39 (8% bewerkt)
  • lisetteblankestijn
    lisetteblankestijn op 11 februari 2021 · 09:53
    Bedankt voor de reacties @ctm & @Ee1co, ik neem de adviezen mee 😀
    bericht aangepast door lisetteblankestijn op 11 feb 2021 09:54 (1% bewerkt)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro