Hidden Faces met Paul en Loïc

Hidden Faces met Paul en Loïc

Paul de Groot en Loïc Isliker komen met een toffe YouTube serie om ons dit bizarre seizoen door te helpen. In ‘Hidden Faces’ nemen ze je mee tijdens hun avonturen in de Alpen.

De start

Deze rare tijd heeft bij de mannen veel vragen opgeroepen zoals, ‘waar ligt onze passie?’, ‘hoe kunnen we onze kennis delen?’, op welke manieren kunnen we van waarde zijn voor anderen?'. Het mag duidelijk zijn dat Paul en Loïc kijken naar wat er wel mogelijk is en nemen je mee op avontuur. Juist in deze tijd, want we weten, dat hebben we afgelopen weekend gezien, dat de passie voor wintersport in Nederland enorm groot is.

Meerdere thema’s

Naast dat de mannen natuurlijk zichzelf uitdagen en het meest spectaculaire terrein opzoeken willen ze “de weg er naar toe” laten zien. Dit begint vaak thuis al met de voorbereiding en discussies over de keuze welke hellingen ze gaan benaderen. In de afleveringen komen thema’s langs als: safety, materiaal, navigatie, besluitvorming en hordes die spontaan op ons pad komen.

Anyway, dit is dus aflevering 1. Dat er nog maar velen mogen volgen mannen!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
vascoAuteur18 februari 2021 · 12:17

Mooi initiatief om meer filmpjes met diepgang te maken, en ook tijd te besteden aan safety. Nu ik de serie van Cody Townsend uit heb kijk ik er naar uit! Wel vroeg ik me af, in de intro vertellende mannen dat het ook over de weg ernaartoe/safety etc gaat, maar in de eerste aflevering valt het mij op dat dat eigenlijk niet aan bod komt. Zal dat ingredient bij de volgende afleveringen meer aan bod komen?

Gevorderd
LoïcIslikerAuteur18 februari 2021 · 12:49

Mooi initiatief om meer filmpjes met diepgang te maken, en ook tijd te besteden aan safety. Nu ik de serie van Cody Townsend uit heb kijk ik er naar uit! Wel vroeg ik me af, in de intro vertellende mannen dat het ook over de weg ernaartoe/safety etc gaat, maar in de eerste aflevering valt het mij op dat dat eigenlijk niet aan bod komt. Zal dat ingredient bij de volgende afleveringen meer aan bod komen?

vasco op 18 feb 2021 12:17


Hey Vasco! Leuk dat je naar de volgende episode uit kijkt, deze zal snel volgen. In episode 2 zal er meer diepgang zijn en nemen we je echt mee op avontuur.

Toerist
wittelijnenAuteur18 februari 2021 · 23:24

Mooie beelden! Heerlijk mee loeren vanuit de thuisbune; safety first in de continue lockdown houtgreep met het beeldscherm.
Getvers wat hebben we daar een zin in om gewoon normaal buiten te spelen. Goed dat jullie daad bij het woord voegen en fijn die noodzakelijke avonturen in de vrije buitenlucht doormaken. Dat is leven. Kijk uit naar de komende episodes en van de mee kijk benadering om met precisie, geduld en overzicht, gave objectieven weg te skiën. Chapeau voor deze open aanpak. Bisoux vanaf de home office.

https://cdn.wepowder.com/site/forum/15/670ee8c23c53b869cf657b985c9fe664_schermafbeelding_202021_02_18_20om_2023_12_50.png?width=800

FB.com/koenbakkers.skier
Gevorderd
MalouelAuteur19 februari 2021 · 13:54

Wat een mooie afdaling! Wacht met plezier op jullie volgende film! Kan niet wachten tot ik ook weer de “witte hemel” mag betreden!! https://cdn.wepowder.com/site/forum/15/c1d6ce2d57e4b36f820951cce6acad0f_mala_20val_20thorens.jpg?width=800

Expert
ieismAuteur19 februari 2021 · 14:00

Gewoon lekker!

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
Ee1coproAuteur20 februari 2021 · 13:09

Vette beelden zeg! Een bescheiden berg maar een verdomd lekkere lijn.

Elite
paulskiAuteur20 februari 2021 · 17:53

Dank voor leuke reacties, motiveert om door te knallen! @@vasco er komt idd in de volgende afleveringen meer over de “weg”… we hebben lang moeten wachten tot het lawinegevaar minder werd, al met al een gekke winter. Daarom alvast begonnen met kleinere helling die eigenlijk niet op het menu stond. @@wittelijnen xoxo

Gevorderd
koen_djfistelAuteur20 februari 2021 · 20:31

duim

sbs roelz
Gevorderd
dejongarnoAuteur20 februari 2021 · 22:11

Nice!! Klopt het dat ik hier la pointe de la Ripaille herken?

Gevorderd
Lexy86Auteur21 februari 2021 · 20:47

Heerlijk!!! 👌🏼

If you lose the child inside you, you lose yourself!
Beginner
EscautproAuteur22 februari 2021 · 09:38

Heerlijk wegdromen,en daarnaast nog dingen opsteken qua saftey…kijk al uit naar de volgende episode.

Expert
Freerider JobAuteur22 februari 2021 · 22:15

Top initiatief boys! Rip the powder!

Elite
paulskiAuteur26 februari 2021 · 10:14

thanks mannen, @@dejongarno ja zeker, we skien deze zowel in de intro als ietsje later telkens vanaf dat kruis met bankje.

Elite
kanskiAuteur26 februari 2021 · 19:20

Mooi initiatief om meer filmpjes met diepgang te maken, en ook tijd te besteden aan safety. Nu ik de serie van Cody Townsend uit heb kijk ik er naar uit! Wel vroeg ik me af, in de intro vertellende mannen dat het ook over de weg ernaartoe/safety etc gaat, maar in de eerste aflevering valt het mij op dat dat eigenlijk niet aan bod komt. Zal dat ingredient bij de volgende afleveringen meer aan bod komen?

vasco op 18 feb 2021 12:17

Ik denk dat Vasco meer iets verwacht had in de zin van;\

  • wat is de hellingshoek van de helling,\
  • wat is de expositie,\
  • wat is de EAT en hoe laat dalen we af.

Wat zie ik in de helling;\

  • een windlip (beetje oudere, vrij afgeronde hangende lip),\
  • dus de lijzijde (dus Triebschnee zijde),\
  • Triebschnee (weliswaar oudere drijfsneeuw),\
  • waar zie ik aan dat het al wat oudere Triebschnee is… nou doordat het al een zekere zetting heeft doorgemaakt aangezien ik de onderliggende hellingstructuren in het sneeuwdek zie terugkomen,\
  • ook een beginnende fischmauls onder de top (gulle de baleine), wat doe ik met deze info.

En hoe koppel ik al deze informatie in de helling (laatste van de 3x3) aan het lawine bericht, de steilheid van de helling, de weersverwachting met temperatuur enzo…
Waarom kiezen jullie om over de richel te skiën, is dit esthetische keuze (filmtechnisch) of is het een safety aspect waar jullie eventueel rekening mee houden en zo ja, welke en waarom dan?

Niet om bijdehand te doen mannen, maar ik denk dat Vasco daar graag meer info over gehad zou hebben.
Misschien een idee voor nr. 3…
Overigens mooie beelden.

Keep it up.
Greetz sander

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Toerist
thijs85Auteur26 februari 2021 · 22:25

Hele toffe beelden. Ook heel cool hoe jullie met z’n 2-en met behulp van een drone vanuit meerdere hoeken beelden hebben van fantastische kwaliteit.

Wat Sander zegt klopt voor mij in iedergeval wel. Zou het heel interessant vinden als jullie daar meer over zouden kunnen toevoegen. Juist bij wat ‘simpelere’ hellingen is dat interessant, omdat die meer binnen bereik liggen dan couloirs waar je eerst 60 meter moet abseilen, voor mij in ieder geval.

Elite
paulskiAuteur4 maart 2021 · 15:24

@@kanski Geweldig Sander, dit is precies waar de community om draait, samen weten we meer. Mooi hoe je het analyseert, wellicht tof om dat bij meerdere van onze episodes toe te passen. Daarbij kunnen we natuurlijk ook lekker zinspelen op wat andere misschien bedoelen of hadden willen zien;-)

Om antwoord te geven op jou vraag… Beide, het is sowieso een lekker gevoel om op de richel te skien. Als je goed kijkt zie je tevens dat ik precies skiers rechts van de richel ski om te voorkomen dat er sluff (of meer) de gully in komt waar ik uiteindelijk mn exit wil hebben. Ik had deze afdaling al eens geskied waarbij ik dit te weinig deed en in de knoop kwam met mn sluff en daardoor moest stoppen. Je kan er voor kiezen dit allemaal mee te nemen in het in de eerste episode, echter wilde we gewoon een lekkere vibe neerzetten om in de stemming te komen voor wat er komen gaat. Dank voor de uitgebreide reactie in ieder geval!

Gevorderd
LoïcIslikerAuteur4 maart 2021 · 15:38

Nice!! Klopt het dat ik hier la pointe de la Ripaille herken?

dejongarno op 20 feb 2021 22:11

Yes dat klopt!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!