Klein maar fijn

• Slim
    Beginner
    Slim op 24 februari 2021 · 21:15
    Afgelopen zaterdag met de familie een beetje lift-accessed toeren gedaan, in de heuvels van Porcupine Mountains State Park.
    Door de ligging aan een zuid-oost kust van Lake Superior krijgt deze plek veel sneeuw, door het zogenaamde “Lake effect snow” als de westelijke wind warme, vochtige lucht van boven het reuze meer over de ijskoude kust blaast.

Er is een klein skigebiedje, met heerlijke uitgedunde ‘glades’. Het terrein is niet steil, maar in het bos wel heel erg speels, een enorme “pillow zone”. In tegenstelling tot pillow runs in de films, is het hier super low angle.

Nadat we met de lift naar boven gegaan waren plakten we de stijgvellen onder voor een trip naar een naast gelegen top. Een gedeelte van de up track over een langlauf loipe, maar ook in het bos was het makkelijk stijgen, door een stevige laag ~15cm diep.
    Twee keer dit rondje gedaan, in combinatie met een aantal lift runs, en lunch in het bos op de top, zorgde voor een heerlijk dagje uit. Zeker in combinatie met de (daar zeldzame) zonneschijn.

Ik ben altijd weer dankbaar hoe mijn dochters genieten van de natuur, en het lopen, niet alleen het afdalen.

Boven aan gekomen vonden we het bordje van een kortstondige cat-ski operatie daar:

En een afdaling door het heerlijk, speelse bos terrein, met uitmuntende sneeuw:

bericht aangepast door Slim op 24 feb 2021 21:17 (2% bewerkt)
  • AlexSki
    Beginner
    AlexSki op 24 februari 2021 · 22:34
    Lekker hoor.
    When life gets too complicated.... SKI
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 25 februari 2021 · 08:31
    dat is nu eens 'quality time'
    bericht aangepast door 3zel op 25 feb 2021 08:32 (8% bewerkt)
    knowledge is powder
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 25 februari 2021 · 11:42
    Te grappig, mijn zusje was daar afgelopen weekend met haar gezin ook geweest, die wonen in Chicago! 😉
  • Slim
    Beginner
    Slim op 25 februari 2021 · 20:24
    Te grappig, mijn zusje was daar afgelopen weekend met haar gezin ook geweest, die wonen in Chicago! 😉Marijnt op 25 feb 2021 11:42
    Woa, er waren denk niet meer dan 100 mensen daar, dan was het dus ineens bijna 10% Nederlanders!

En voor mensen die dit lezen, dit is niet de Trois Vallees of zo: 1 3 zits lift. Da’s alles. <200hm. ~10 pistes. En ‘s winters aan het eind van een doodlopende weg, uren rijden van de dichtstbijzijnde stad vandaan.

Zondag waren wij naar Big Powderhorn gegaan. Had je zus daar ook geskied @Marijnt?

• Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 26 februari 2021 · 10:18
    @Slim Geen idee, zij waren daar dit weekend geweest en maandagmiddag weer huiswaarts gegaan. En alleen mijn neefje en nichtje hebben geskied, mijn zusje en haar man vinden er verder niks aan!
  • Slim
    Beginner
    Slim op 26 februari 2021 · 16:55
    @Slim mijn zusje en haar man vinden er verder niks aan! Marijnt op 26 feb 2021 10:18

Heb je haar daarom verbannen? :–)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro