doorreis mogelijkheden?

• mark75
    Beginner
    mark75 op 4 maart 2021 · 13:35
    hallo,

Ik heb een paar praktische vragen. kom er zelf niet helemaal uit.

Wie heeft er ervaring met de doorreismogelijkheden en verblijfsmogelijkheden in Europa deze maand?

Zijn er veel grenscontroles of überhaupt controles?
    Zoals ik het nu begrijp is eigenlijk overal een pcr test met negatief resultaat afdoende om door België en Frankrijk en Italië te rijden en of te verblijven. klopt dat? (buiten het zelf ingevulde formulier dat je naar eer en geweten geen covid hebt)

Om terug te komen in Nederland is er via de weg feitelijk niks nodig kwa negatieve testen en/of formulieren?

hoor het graag.

p.s. vraag dit voor een vriend.

Onequiver
  • ieism
    Tourist
    ieism op 4 maart 2021 · 13:51
    Het is nu echt moeilijk om met zekerheid te zeggen of dat afdoende is. Zelfs na alle formulieren en negatieve test vond ik het nog heel lastig om weer terug te komen. Volgens de regels zou ik als transit zo door mogen rijden, maar de praktijk bij de grens is soms anders. Zelfs met een tweede negatieve test kwamen wij bijna niet meer terug, de situatie veranderd ook steeds dus dat maakt het niet makkelijker.

Frankrijk en Belgie weet ik niet, maar de site van bijvoorbeeld de ANWB of Adac en rijksoverheid zijn niet up to date. Italie is het NIET mogelijk te verblijven tenzij als je aantoonbaar voor je werk onderweg bent, dit controleren/vragen ze ook bij de hotels heel duidelijk dus schijnbaar is dat een ding.
    Ik zou reizen naar Italie momenteel niet echt aanraden, veel gedoe en je bent echt de enige "tourist" wat echt vreemd is en ook erg opvalt. De Italianen houden zich zeer goed aan maatregelen en avondklok en het is er totaal niet gezellig of leuk momenteel vond ik.

Dan heb je ook nog te maken met avondklok in diverse landen, wat normaal reizen ook bijna onmogelijk maakt qua planning. Ik reis nu ook zakelijk niet meer, te veel gedoe en risico.

splitfest.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro