Gidsen actief in Oostenrijk begin mei?

• Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 7 maart 2021 · 10:44
    Zijn er gidsen actief begin mei in Oostenrijk of Italië begin mei?
  • kanski
    Elite
    kanski op 7 maart 2021 · 15:16
    Natuurlijk! Markus Stockert zeker, Boris Textor neem ik ook aan...
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 7 maart 2021 · 17:53
    Zeker! Bernhard Egger ook. Of moet hij Nederlands spreken?
    Walking down a mountain is a waste of gravity
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 7 maart 2021 · 18:35
    Duits , Engels prima. Frans lukt minder
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 7 maart 2021 · 18:37
    Zal op wat hogergelegen gebieden nog wel wat liggen
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 7 maart 2021 · 21:48
    Als er klanten zijn ja en indien de regels het toelaten 😁

Ik heb geen idee wat de regels gaan zijn begin mei. Ben net naar Duitsland verhuisd en heen en weer reizen is onmogelijk gemaakt voor me.

Zou mooi zijn als het allemaal weer kan in mei. En ook als de berghutten open zouden gaan.
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 8 maart 2021 · 00:24
    Bedankt voor de tips, is er iets meer op internet te vinden over de gidsen? Had misschien wat duidelijker moeten zijn. Het gaat om tour skien
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 8 maart 2021 · 12:15
    Mag er momenteel niet gegids worden in Duitsland, Oostenrijk, Italie en Frankrijk of zijn er gewoonweg geen klanten?

Je zou denken dat er in Oostenrijk, Italie en Frankrijk, waar de liften niet draaien, er een vraag ontstaat aan begeleiding voor tourtochten. Of zie ik dat verkeerd?

@Flachlander zoek je de websites van gidsen of meer algemene informatie?
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 8 maart 2021 · 14:52
    Dat zou ik ook verwachten, al hoor ik dat er niet zoveel aanvragen zijn bij de skischolen. maar ik was idd op zoek naar contactgegevens. Was er niet een pagina met een overzicht? Wat tips waar nog genoeg sneeuw ligt begin mei zijn ook welkom. Buiten de gletschers dacht ik aan Ischgl/Samnaun
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 8 maart 2021 · 15:29
    In Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk mogen de gidsen gewoon werken en gaan nu veel met lokalen op pad. In Italië weet ik het niet.

Erwin kan tegenwoordig ook skiën en zelf op zijn plitboard zal je moeite hebben om hem bij te houden 😃. Dus als hij kan zou je met hem af kunnen spreken.

Welke regio wil je heen. De beste info over de gidsen vindt je waarschijnlijk hier op het forum. Zijn vaak persoonlijke ervaringen.
    Heb je ervaring met toerskiën?

Ischgl zou je ook aan Bas Elshorst kunnen denken.
    Omgeving Innsbruck Boris Textor
    Kaprun en omgeving Erwin

Als je een goede gids hebt bereid hij zich goed voor. Een gids die in de buurt woont of daar vaak gidst weet misschien wat meer de pareltjes.
  • kanski
    Elite
    kanski op 8 maart 2021 · 17:57 Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 8 maart 2021 · 22:13
    Mijn setje uit de groepsinkoop is nog ongebruikt, dus wordt eerste keer. Het gebied maakt me eigenlijk niet uit, als er maar een paar mooie afdalingen te maken zijn. In Ischgl maak ik in de eerste week van mei nog een dal afdaling en er ligt dan vaak een dikke bak sneeuw. Als ik de beelden uit de verschillende gebieden zie, ligt er eigenlijk overal wel mooi uit. Ischgl ligt vrij hoog, vandaar dat ik daaraan dacht. St Anton ben ik op zijn laatst einde maart geweest, dat ligt er dan nog mooi bij. Maar ik wil liever eind april begin mei.
    @kanski leuke site!
    bericht aangepast door Flachlander op 8 mrt 2021 22:23 (2% bewerkt)
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 8 maart 2021 · 22:13
    Mijn setje uit de groepsinkoop is nog ongebruikt, dus wordt eerste keer. Het gebied maakt me eigenlijk niet uit, als er maar een paar mooie afdalingen te maken zijn. In Ischgl maak ik vaak in de eerste week van mei nog een dal afdaling en er ligt dan vaak een dikke bak sneeuw. Als ik de beelden uit de verschillende gebieden zie, ligt er eigenlijk overal wel mooi uit.
  • alexsvw
    Advanced
    alexsvw op 9 maart 2021 · 08:31
    @kanski jij zit zeker alweer op de mountainbike dan.
  • kanski
    Elite
    kanski op 11 maart 2021 · 08:20
    @alexsvw Vanaf maandag weer op ski's.

bericht aangepast door kanski op 11 mrt 2021 08:20 (1% bewerkt)
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 13 maart 2021 · 13:51
    @kanski maandag skiën in Nendaz?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro