Hidden Faces deel 4: Onverwacht mooie poederdag op de Pretty Bird

Hidden Faces deel 4: Onverwacht mooie poederdag op de Pretty Bird

De Bel Oiseau, de volgende lijn. Drie jaar geleden leerden we elkaar wat beter kennen. We brachten een week door in een berghut in Frankrijk om te filmen voor een Poederbaas-project, daar ontdekten we dat we samen een goede skivibe hadden. In de hut keken we in een boek dat op tafel lag, een van die typische oude boeken met veel foto’s van grote bergen. Eén piek viel op en we hebben er een foto van gemaakt met een telefoon in de hoop er ooit op te skiën. Het grappige is dat de foto de laatste tijd opdook, we hebben er wat onderzoek naar gedaan en het bleek dat we in de buurt waren. Het paste precies in ons plan om “hidden faces” te skiën en wilde het zeker proberen. Na een lange periode zonder neerslag zagen we via een weermeetstation dat er met name in die vallei meer dan 10 cm sneeuw lag. Genoeg reden voor ons om op verkenning uit te gaan en te kijken of het te skiën was.

Bel Oiseau

  • 4.1 / AD +
  • 1330 m / 2643 m
  • +1400 m / -1400 m

Bekijk de lijn op Fatmap

paulski

Reacties

Gevorderd
Ee1coproAuteur15 maart 2021 · 17:18

Vet hoor, niet te geloven dat alle beelden van die ene lijn zijn. Het lijkt wel of jullie nog een paar keer omhoog zijn gelopen :-)

“The only thing I’m inhaling now are your farts”. Safety distances zijn er niet voor niets ;-)

Elite
kanskiAuteur15 maart 2021 · 18:14

definitely a WIN!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Beginner
MTVAuteur15 maart 2021 · 20:10

Wat ontzettend mooi! Deze serie mag nog wel even doorlopen:-).

Beginner
SlimAuteur15 maart 2021 · 21:03

Weer heel mooi terrrein, en mooi gefilmd. Prachtig!

Toerist
wittelijnenAuteur15 maart 2021 · 22:01

Très beau. Knap staaltje internationale skiserie van heren van het vlakke land. Erg knap dat het jullie lukt om in een korte periode zulke series met dergelijke kwaliteit te produceren. Zeer onder de indruk. Kijkt heerlijk weg.

FB.com/koenbakkers.skier
Gevorderd
popskiAuteur15 maart 2021 · 22:26

Yeah, spines 😀
Lijkt wel Alaska.

Gevorderd
alexsvwAuteur16 maart 2021 · 11:32

Vooral doorgaan!
Gewoon uit interesse. Wat was het lawinegevaar eigenlijk die dag? Misschien het je het lawine Bulletin nog van die dag. Ben erg benieuwd naar jullie risico analyse. Puur ter lering. Ik wil hier zeker geen discussie opstarten over het goed of fout en vraag ook iedereen dit niet te gaan doen.

Walking down a mountain is a waste of gravity
Gevorderd
svenkproAuteur16 maart 2021 · 11:36

Heerlijk deze serie! More more more :)

@@paulski: waar ik benieuwd naar ben… filmen jullie dit volledig zelf, zonder crew!?

If in doubt, don't go out!
Gevorderd
ThijsBAuteur16 maart 2021 · 12:07

Oprecht mooie beelden en lekker geskied.

Maarrrrr… ik mis nog steeds wat meer safety-awareness uitleg. Zoals @@kanski al bij episode 1 aangaf, toen iemand dat miste:\

  • hoe zag de planning er uit,\
  • wat was het niveau van lawinegevaar,\
  • wat is de hellingshoek van de helling,\
  • wat is de expositie,\
  • wat is de EAT en hoe laat dalen we af.\
  • wat zie ik in de helling\
  • etc.

Ik had ook het idee dat deze serie deze kanten meer zouden belichten, eerlijk gezegd. Nu lijk het vooral op ‘gewoon’ een mooie productie.
Waar overigens niets mis mee is.

Gevorderd
Arnie777Auteur16 maart 2021 · 15:07

Oprecht mooie beelden en lekker geskied.

Maarrrrr… ik mis nog steeds wat meer safety-awareness uitleg. Zoals @@kanski al bij episode 1 aangaf, toen iemand dat miste:\

  • hoe zag de planning er uit,\
  • wat was het niveau van lawinegevaar,\
  • wat is de hellingshoek van de helling,\
  • wat is de expositie,\
  • wat is de EAT en hoe laat dalen we af.\
  • wat zie ik in de helling\
  • etc.

Ik had ook het idee dat deze serie deze kanten meer zouden belichten, eerlijk gezegd. Nu lijk het vooral op ‘gewoon’ een mooie productie.
Waar overigens niets mis mee is.

ThijsB op 16 mrt 2021 12:07

Maar als je al dit wil belichten, wordt het dan niet onzettend droog en saai om naar te kijken? Ik denk niet dat daar een grote vraag naar is buiten wepowder om. En het gaat toch om de kijkcijfers.
Wat mij betreft kan dat soort info wel mooi belicht worden in de bio van het filmpje of bijvoorbeeld bij het maken van de topic op wepowder, voor degene die dit interessant vinden.

BTW, die samewerking met Fatmap is super! Maakt het heerlijk makkelijk om de route te vinden!

Freeride = Life
Gevorderd
ThijsBAuteur16 maart 2021 · 15:58

@@Arnie777

Maar waarom wordt het dan zo aangekondigd? Zie https://wepowder.com/nl/forum/topic/280296

“Naast dat de mannen natuurlijk zichzelf uitdagen en het meest spectaculaire terrein opzoeken willen ze “de weg er naar toe” laten zien. Dit begint vaak thuis al met de voorbereiding en discussies over de keuze welke hellingen ze gaan benaderen. In de afleveringen komen thema’s langs als: safety, materiaal, navigatie, besluitvorming en hordes die spontaan op ons pad komen.”

Ik snap wel dat het zo droog wordt anders, maar voor de echte die-hards en mensen die misschien iets proberen op te steken (en die zitten hier toch veel) lijkt het me juist interessant. Anders kan je net zo goed elke andere off-piste docu / film gaan kijken. Misschien had ik er meer van verwacht, dat zou kunnen. Maar het had mij juíst interessant geleken. Neemt niets weg van de kwaliteit, want het ziet er mooi en vet uit.

Gevorderd
dickAuteur16 maart 2021 · 15:58

Erge mooie lijn, wow, erg jaloers! En waarom nu all-in?
En 1400m klimmen met die zware ski’s… wow

--
Gevorderd
koen_djfistelAuteur17 maart 2021 · 21:08

zaaaalig !!!

sbs roelz
Beginner
lucroelofsAuteur17 maart 2021 · 21:37

Lekker zeg!

Gevorderd
JelmerDAuteur18 maart 2021 · 13:34

Wat een onwijs toffe serie! Keep up the good work.

Verder wat ThijsB zegt, meer diepgang had ik zeker ook kunnen waarderen.

Elite
paulskiAuteur21 maart 2021 · 19:20

Veel dank voor de toffe reacties!

@@wittelijnen dat zijn mooie woorden, kan niet wachten om jou in een van de episodes mee te nemen!

@@svenk yes we doen alles zelf, het hele proces, ik ben meer van de voorbereiding en Loic meer van de nabewerking. Een drone is qua filmen echt een uitkomst.

@@ThijsB Dank voor de feedback, we proberen verschillende thema’s te laten passeren. Op Fatmap kan je het antwoord op de meeste van je vragen al vinden. De link staat in dit artikel en ook in de beschrijving van YouTube!

@@Arnie777 thanks en precies wat je zegt!

@@alexsvw Als ik me goed herinner was het die dag lawine gevaar 1, omdat het heel lokaal meer gesneeuwd had dan in de regio waarvoor ze het cijfer afgeven zou ik het zelf eerder op een 2 inschatten. Al met al niet meest interessante dag om op dieper op het lawine gevaar in te gaan vonden wij, we hebben daarom gekozen om een beetje uitleg te geven over oriëntatie tijdens het skien van een lijn, relevant voor deze dag. Dit betreft overigens ook safety.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!