Tourskien tijdens de Crona

• coenyo
    Advanced
    coenyo op 21 maart 2021 · 11:06
    Heeft iemand al ervaring met touren in deze barre skitijden; reizen, zijn de hutten open, zijn de hotels open, hoe is het in de hutten, zijn er controles onderweg, hoe reageren de locals etc?

Voor zover ik kan zien is Italie het enige alpenland en Valle d'Aosta het enige gebied waar tourskien min of meer legaal mogelijk is.
    In Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk moet je 7-10 dagen in quarantaine bij aankomst, dus dat is geen optie, tenzij je schijt hebt aan de regels en er vanuit gaat dat er in de berggebieden geen controles zijn (voor mij geen optie, het moet niet verboden zijn).
    Route zou kunnen zijn met de auto door Frankrijk via de MontBlanc tunnel naar valle d'Aosta rijden (doorreizen Frankrijk mag sinds kort weer).
  • Murky
    Expert
    Murky op 21 maart 2021 · 22:05
    Volgens mij is deze discussie al vaker gevoerd op het forum en is het antwoord steeds hetzelfde.. Zie link voor het verrassende antwoord.. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-e...

[moraalridder modus uit] Wacht gewoon nog even en pak hopelijk ergens in Mei een gletsjer oid mee..
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • dimsum
    Advanced
    dimsum op 22 maart 2021 · 06:27
    Heeft iemand al ervaring met touren in deze barre skitijden; reizen, zijn de hutten open, zijn de hotels open, hoe is het in de hutten, zijn er controles onderweg, hoe reageren de locals etc?

Voor zover ik kan zien is Italie het enige alpenland en Valle d'Aosta het enige gebied waar tourskien min of meer legaal mogelijk is.
    In Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk moet je 7-10 dagen in quarantaine bij aankomst, dus dat is geen optie, tenzij je schijt hebt aan de regels en er vanuit gaat dat er in de berggebieden geen controles zijn (voor mij geen optie, het moet niet verboden zijn).
    Route zou kunnen zijn met de auto door Frankrijk via de MontBlanc tunnel naar valle d'Aosta rijden (doorreizen Frankrijk mag sinds kort weer).coenyo op 21 mrt 2021 11:06

Voor Frankrijk heb je verplicht een negatieve test nodig. Over quarantaine bij aankomst vind ik niet meteen iets terug.
  • Linde
    Linde op 22 maart 2021 · 22:10
    In Frankrijk wordt er volop getourskiet. geen grenscontroles van Nederland naar Frankrijk (met auto), wel heb je een negatieve pcr test nodig en een ingevulde ‘verklaring op eer’ (hier wordt dus sporadisch op gecontroleerd aan de grens). Je hoeft niet bij aankomst in quarantaine maar kan gelijk de berg op. Er zijn wel een paar regio’s die strengere maatregelen hebben en waar je niet zomaar vrij mag bewegen dus dat zou je even moeten opzoeken. Wel is er nog een avondklok van de 18.00 - 6.00 uur.
    bericht aangepast door Linde op 22 mrt 2021 22:12 (16% bewerkt)
  • Petert
    Expert
    Petert op 23 maart 2021 · 17:22
    Frankrijk is idd geen probleem. Afgelopen week(end) nog geweest. Lekker rustig. Avondklok is inmiddels aangepast naar 19:00 uur.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 24 maart 2021 · 16:57
    Je hoeft niet bij aankomst in quarantaine maar kan gelijk de berg op.

Op het moment wordt een quarantaine van 7 dagen en een tweede test met klem aangeraden volgens de informatie van de franse ambassade. Dat lijkt dus op de situatie in Nederland. Geen verplichting maar wel een dringend advies.

https://nl.ambafrance.org/Covid-19-Reizen-naar-Frankrijk...

Iedereen wordt opgeroepen zijn verantwoordelijkheid te nemen om te helpen bij het tegengaan van de verspreiding van het virus in Frankrijk en Europa. Daarom wordt mensen die terugkeren naar Frankrijk vanuit een binnen de Europese ruimte gelegen land met klem aangeraden om, na aankomst in Frankrijk, 7 dagen in quarantaine te gaan en om na afloop van die zevendaagse periode een tweede PCR-test te ondergaan.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro