Pieper in broekzak of harnas

• Slim
    Beginner
    Slim op 23 maart 2021 · 16:12
    Op Wildsnow een goed artikel en discussie over de eeuwige vraag: “waar stop je Pieper?”

Juist omdat gelukkig weinig mensen in een lawine terecht komen, vond ik het heel nuttig om een aantal waargebeurde “problemen” te lezen.

Dit vraagstuk heeft namelijk echt geen eenvoudig antwoord, elke plaats waar je voor kiest heeft ook nadelen, en ik vindt het een hele goede discussie die veel van die punten aan het licht brengt.

Hopelijk hebben mensen er wat aan, ook diegene die al denken dat ze niet meer gaan veranderen.

Nieuw voor mij was de “pieper in harnas, naar achter geschoven”, locatie.

Ook ben ik van plan voor de broekzak plekken, D3O bescherming in de zak te doen, aan de buitenkant van de pieper.

https://www.wildsnow.com/29225/wear-beacon-in-pocket-vs-harness/...
  • evr66
    Advanced
    evr66 op 24 maart 2021 · 08:39
    @slim, da's wel een aardig idee eigenlijk. Koop een losse D3O rugprotector in XL. Kun je wel een paar plakjes uit snijden. Genoeg over om nog wat slims 😉 voor een telefoon te maken ook denk ik.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 24 maart 2021 · 09:21
    'Some worry about losing one’s pants in an avalanche. To that, Workman says, “I know Manuel Genswein has researched Swiss accidents and was not able to find any cases of pants being removed in avalanches. I know at least one case locally where pants were pulled down to the knees, which to me emphasizes the need for a solid belt.” 😀
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro