Hidden Faces 6: Kamperen bij zonsondergang, steile lijn bij zonsopkomst

Hidden Faces 6: Kamperen bij zonsondergang, steile lijn bij zonsopkomst

Een flank waar we het hele seizoen al naar hebben gekeken. Het is een beetje een tricky flank, niet te hoog, puur noord, niet altijd genoeg sneeuw en meestal aardig wat lawinegevaar. We wilden het op deze berg allemaal niet teveel pushen en wilden de sneeuw een dag eerder inspecteren, daarom namen we een tent mee en brachten de nacht door op de berg om 's ochtends te skiën met een prachtige zonsopgang. Alles ging goed en het voelde als een geweldige manier om de serie met deze missie af te sluiten. Dat gezegd hebbende, we gaan door, zoals je ziet in de laatste seconden van de aflevering, er komt iets in de herfst …!

De wand

  • Dent de Valère
  • Face N
  • 5.1, E2, TD, S5

De route op FATMAP

paulski

Reacties

Gevorderd
alexsvwAuteur7 april 2021 · 17:55

Bedank mannen voor de mooie beelden. Heeft me nog een beetje door de Corona winter geholpen. Op naar volgend seizoen.

Walking down a mountain is a waste of gravity
Gevorderd
dejongarnoAuteur7 april 2021 · 22:13

Hele fijne episode weer! Tof om te zien, ook omdat ik hemelsbreed op zo´n 15km van jullie (day tours) vandaan woon en het aan de ene kant heel dichtbij, maar aan de andere kant ook heel ver weg voelt, vooral in deze bizarre Corona winter. Ik hoop deze winter nog (binnen onze huidige 10km radius) de westface Dent de Barme af te vinken. Dichterbij les Dents du Midi kunnen we helaas niet meer komen.

Hadden jullie alsnog een seizoenspas voor de Zwitserse kant van de PDS of alleen maar geskind de hele winter?
En mag je in deze hut niet tukken of besloten jullie een tent mee te nemen omdat er geen slaapplaatsen/matrassen zijn in deze cabane?

Gevorderd
MedicineAuteur8 april 2021 · 08:12

In de bergen slapen is altijd een goed plan als de condities ervoor goed zijn, en als de sneeuw bovendien beter dan verwacht is…! herkenbaar, en echt mooie beelden. Hoeveel drone batterijen gaan er mee voor zon episode? Al dat vliegen bij zonsondergang zal wel wat minuten gekost hebben…

Beginner
dimsumproAuteur8 april 2021 · 16:00

Succes met het vervolg van de serie. Ik kijk er alvast naar uit!

Elite
paulskiAuteur8 april 2021 · 18:37

@@dejongarno Veel dank, cool die hoek is mooi, volg je George Treble? Die zag ik daar mooie dingen doen laatst, hij zet het eea op Facebook van zn avonturen en doet uitdagende shit in de regio. We hadden geen seizoenspas, veel dagpassen gehaald, veel getoerd en af en toe geholpen door Region Dents du Midi met passen. We hebben beide wel de Magic pass, mega goede deal als je hem vroeg koopt. Klopt er waren geen slaap plaatsen dus het leek ons beter om niet die asociale hollanders uit te hangen daar ;-)

@@Medicine Ja toch, kamperen in de sneeuw heeft zo iets tofs! Ik weet het niet meer precies, 5 of 6 batterijen denk ik.

@@dimsum en @alexvsw Dank heren!

Gevorderd
popskiAuteur8 april 2021 · 18:47

Toch wel wat steiler als onze lijnen in de Ardennen. 😜
Heerlijk avontuur. 👍

Gevorderd
dejongarnoAuteur8 april 2021 · 23:38

Yep, die filmpjes van George Treble mogen er ook zijn idd; beetje een zelfde format als jullie, very nice as well :)

Gevorderd
LunsAuteur9 april 2021 · 13:59

Toffe serie guys, keep ‘em comming!

Gevorderd
Ee1coproAuteur9 april 2021 · 15:35

Bedankt de vette serie en bedankt dat we op deze manier met jullie avonturen mee konden genieten. Ik kan niet wachten op volgend seizoen! En niet alleen voor de episodes ;-)

Gevorderd
OrsAuteur14 april 2021 · 23:46

Ik heb genoten van alle 6 afleveringen en ik kijk uit naar de herfst voor meer. Wat een stoke! Keep it up :)

Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!