Icelantic Shamans 161

• nivek2000
    nivek2000 op 14 juli 2021 · 13:42
    Hallo,

Mijn droomski’s zijn eindelijk aangekomen: Icelantic Shamans 161!

Heeft iemand ervaring met deze ski’s? Ik ben benieuwd!

Ze krijgen nog een groot onderhoud.

Fijne dag gewenst!
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 14 juli 2021 · 13:50
    Hoe weet je dat het je droomski's zijn als je ze nog nooit hebt geskied? Gewoon benieuwd.
    gigiski.com
  • nivek2000
    nivek2000 op 14 juli 2021 · 14:30
    Omdat ik ze altijd al heb gewild sinds ik ze ooit in een blad zag, zo'n 14 jaar geleden. Dus ik wilde ze altijd al. Qua skiën heb ik geen idee. Dat ga ik komende winter uitvinden. Dus droomski's als in dat ik alleen deze ski's wilde en geen andere, ook al zijn er vast andere ski's die beter bij mij passen.
  • nivek2000
    nivek2000 op 14 juli 2021 · 14:32
    Wat zijn jouw droomski's bijvoorbeeld? Heb je die? Een paar ski's dat je het allerliefste zou willen hebben.
  • nivek2000
    nivek2000 op 14 juli 2021 · 14:33
    Misschien is het woord de-ski's-die-ik-het-allerliefste-zou-willen-hebben-ski's een beetje lang. Hoe zou jij het verwoorden?
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 14 juli 2021 · 16:09
    Haha helder. Ik heb niet echt ski's die ik altijd al had willen hebben (zonder ze geskied te hebben). Ik ben in dat opzicht behoorlijk functie-gericht. Als ik denk 'hm, ik heb eigenlijk een ski nodig die dit en dat vooral heel goed kan', dan ga ik op zoek naar zo'n ski door veel en gericht te testen (wat ik sowieso al doe). En de ski die ik vind die die zaken het beste doet, die koop ik dan.
    Ik droom dan wel van ski's, maar ik heb geen 'droomski'. Daarvoor ben ik iets te rationeel. En ik ben vrij ongevoelig voor het uiterlijk of de reputatie van ski's.
    bericht aangepast door Cheizz op 14 jul 2021 16:17 (1% bewerkt)
    gigiski.com
  • nivek2000
    nivek2000 op 14 juli 2021 · 16:23
    Ja, dat is ook zo. Testen is altijd goed natuurlijk. Ik wist al heel lang wat ik wilde en omdat ik klein ben, 1 meter 65, moet ik wel een ski die bij mijn lengte pas. Ik wilde een zo breed mogelijke ski voor in de poedersneeuw, dus toen kwam ik bij deze terecht. Er zijn vast meer kleine ski's (tot 1 meter 70) met een tip van rond de 160 mm of rond de 110 mm onder de binding, maar de ski's van Icelantic hebben me altijd geïntrigeerd door de 'kunstwerken' op de ski's. Het uiterlijk van de ski is eigenlijk irrelevant voor skiën, want het gaat om de prestaties, maar ik ben wel gevoelig voor het uiterlijk ervan. Het zal enorm wennen zijn, omdat ik nog nooit op zeer brede ski's heb geskied. Mijn huidige zijn 125 bij de tip en 75 onder de voet, dus dat zal een gigantisch verschil zijn. Wat voor ski's heb jij? Groet
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 14 juli 2021 · 16:58
    Ik heb een aantal ski's, waarvan ook een aantal paar te koop staan.

Fischer RC4 Worldcup SC in 165 voor indoor training
    Fischer The Curv GT (80 mm) in 182 voor op de piste
    Blizzard Rustler 10 (102 mm) in 180 voor off-piste

Ik heb een Völkl Kendo voor vanalles, maar die staat te koop. Ik ben nog op zoek naar iets wat het in 3D sneeuw net iets beter doet. Maar dat heeft geen haast.
    Ik heb ook nog een setje Nordica Dobermann Spitfire 76 RB in 180 te koop staan, en een setje K2 Pinnacle 105 in 184.

Veel breder dan de Rustlers heb ik ook niet nodig (wel gehad). Ze bieden mij voldoende float voor diepe sneeuw (die ik toch al niet super vaak tegenkom; ik rij eigenlijk nooit puur achter de poeder aan).
    gigiski.com
  • nivek2000
    nivek2000 op 14 juli 2021 · 19:33
    Sodeju, dat is een behoorlijke collectie. Goed bezig!

Je zoekt ook echt iets specifieks, zoals ik, maar dan qua prestaties. Succes met de zoektocht en hopelijk vind je wat je zoekt!
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 14 juli 2021 · 19:44
    Komt goed, dank je. De short-list voor die allmountain ski voor mezelf ligt al klaar, net zoals andere test-lijstjes. In november gaan we weer de bergen in om een en ander te testen.
    gigiski.com
  • Olivier
    Advanced
    Olivier op 15 juli 2021 · 08:45
    Ik heb een aantal ski's, waarvan ook een aantal paar te koop staan.

Fischer RC4 Worldcup SC in 165 voor indoor training
    Fischer The Curv GT (80 mm) in 182 voor op de piste
    Blizzard Rustler 10 (102 mm) in 180 voor off-piste

Ik heb een Völkl Kendo voor vanalles, maar die staat te koop. Ik ben nog op zoek naar iets wat het in 3D sneeuw net iets beter doet. Maar dat heeft geen haast.
    Ik heb ook nog een setje Nordica Dobermann Spitfire 76 RB in 180 te koop staan, en een setje K2 Pinnacle 105 in 184.

Veel breder dan de Rustlers heb ik ook niet nodig (wel gehad). Ze bieden mij voldoende float voor diepe sneeuw (die ik toch al niet super vaak tegenkom; ik rij eigenlijk nooit puur achter de poeder aan).Cheizz op 14 jul 2021 16:58

Heb je die Pinnacle ook te koop staan toevallig?
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 15 juli 2021 · 12:30

Heb je die Pinnacle ook te koop staan toevallig?Olivier op 15 jul 2021 08:45

Jazeker: https://wepowder.com/nl/forum/topic/273637

Stuur me anders even een PM over de Pinnacle.
    gigiski.com
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 15 juli 2021 · 18:37 gigiski.com

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro