Powder Highway ervaringen?

• Wesselbeuk
    Advanced
    Wesselbeuk op 17 augustus 2021 · 10:52
    Beste Wepowderaars,

Als het een beetje meezit ga ik in december/januari de powder highway bezoeken. Nu zijn we bezig met het plannen van de trip maar we missen
    wat kennis en ervaring in die regio! Dus misschien dat jullie ons een beetje op weg kunnen helpen. We zijn van plan 2 weken te roadtrippen, beginnend bij Red/Nelson en op het einde van de trip naar Revelstroke. Het lijkt erop dat je overal vet kunt skiën maar wij vragen ons onder andere af hoe het zit met de aprés-ski. Het zijn toch best een aantal vragen geworden dus ik heb ze voor het gemak genummerd.

1. Hoe essentieel is 4 wheel drive?
    2. Welk gebied zouden jullie bijvoorbeeld aanraden voor Oud en Nieuw?
    3. Moeten we echt de tijd nemen voor RED en Whitewater of kunnen we beter een dag extra in Kicking Horse of Revelstroke inplannen?
    4. Waar moeten we een brakke dag inplannen omdat de feestjes er legendarisch zijn?
    5. Wat zijn echte aanraders om te overnachten?

Thanks alvast en we zijn benieuwd naar jullie ervaringen!

• Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 17 augustus 2021 · 10:59
    Ik zou ook even een gratis account aanmaken op de Noord-Amerikaanse site https://www.skitalk.com/ en daar je vragen stellen. Daar is veel kennis aanwezig van mensen die er zeer regelmatig skiën of wonen en werken. Meer dan hier, gok ik zo (waarmee ik niet zeg dat hier geen kenners rondlopen). Skitalk.com is op dit moment van het jaar ook wat levendiger dan de Nederlandse fora...
    gigiski.com
  • Slim
    Beginner
    Slim op 17 augustus 2021 · 14:23
    Heb je al skipassen?

Indypass zijn (zoals de naam zegt) vooral kleinere resorts. Marmot Basin en Castle Mtn zitten er in.
    Als je naar Vancouver vliegt, dan zitten er ook nog twee in BC.

https://www.indyskipass.com/ prijs gaat binnenkort omhoog

Mountain Collective zijn vaak wat bekendere gebieden.
    O.a. Panorama en Revelstoke en Banff N.P (Lake Louise e.d.)
    Prijs zal inmiddels wel verhoogd zijn.
    https://mountaincollective.com/

Ikon pass heeft ook Banff N.P. en Revelstoke en Red Mountain.
    https://www.ikonpass.com/

Epic (=Vail Resorts) heeft Fernie en Kimberly
    https://www.epicpass.com/?ef_id=EAIaIQobChMIodOq24W48gIVUxx9Ch0Xogs7EA...
  • Arnie777
    Advanced
    Arnie777 op 18 augustus 2021 · 09:40
    @slim 7 dagen skien in revelstoke, skibig3 (banff) en Red mountain (21 totaal) is wel schappelijk met de ikon pass. Ga je die los kopen ben je zeker meer geld kwijt ​.

@Wesselbeuk Als eerste tip zou ik zeggen, ga later in het seizoen als het lukt. Eind december/ begin januari ligt er niet overal een goede base, waardoor het ook echt nog wel om dingen heen skiën is. Zeker Red Mountain wil nog wel eens een weekje of 2 later open gaan omdat er te weinig sneeuw ligt en er bijna geen kunstsneeuw gemaakt wordt.

Whitewater zeker doen! Nelson is ook echt een tof stadje en kan je ook een mooi feestje vieren.

De feestjes zijn overal legendarisch, maar wel compleet anders dan in Europa. Rafters bar in Red Mountain is nog wel eens uitgeroepen tot beste apres bar in Canada, dus die niet overslaan.

Als antwoord op je derde vraag, het ligt wat je wil skiën. Kicking horse en red mountain zijn (behalve dat ze allebei steep & deep zijn) compleet verschillend. Hou je van super smalle chutes in alpine terrein, dan kicking horse. Hou je van treeskiing, dan is Red mountain echt wel 1 van de betere resorts in Canada.

Bedenk dat je voor zowel revelstoke als kicking horse redelijk wat met de skis op de rug moet rondlopen als je het echt gave terrein wil zien. Red mountain daarentegen heeft een best redelijk (albeit langzaam) liftsysteem waardoor je op vele plekken kan komen zonder ook je skis maar af te doen

Red mountain en Revelstoke zijn mijn persoonlijke favorieten in Canada, daar zou ik het meeste gaan zitten. Wel afhankelijk van sneeuw natuurlijk, want dat verschilt nog wel eens tussen die 2 resorts.
    bericht aangepast door Arnie777 op 18 aug 2021 09:40
    Freeride = Life
  • raoulvos
    Advanced
    raoulvos op 18 augustus 2021 · 21:25
    Hey,

2 weken totaal is niet heel lang om al die resorts af te tikken. Is dat de totale lengte van je trip?
    Als het echt goed stormt dan is het op al deze plekken wel echt druk.
    Sommige resorts doen ook een soort van host die je kan huren voor een schappelijk bedrag en je de leuke gems kan laten zien.

voor apres ski zou ik lekker naar oostenrijk gaan 😃
    maar met een beetje geluk is er nog ergens een goeie tailgate party gaande

Net voor de corona waren we er eind januari onderweg en regende het tot 2000m + dus ook dat kan daar tegenwoordig gebeuren.
    Hoe zijn je toering skills? Want dan zijn er nog wel andere coole mogelijkheden.

Voor een korte trip is een RV ook zeker qua prijs goed te doen! Of wil je overal in airbnb/hotel overnachten?
    Met een goeie storm kan de pas tussen revvie & kicking horse dicht gaan. hou er rekening mee 😃.

• Wesselbeuk
    Advanced
    Wesselbeuk op 23 augustus 2021 · 00:25
    Bedankt voor alle tips en tricks! Gaan we zeker meenemen!

Totale lengte van de trip is 3 weken, maar laatste week staat heliskiën op het programma.

Toering skills zijn beperkt tot vanaf de hoogste lift doorstappen, maar staat wel op het verlanglijstje om op te pakken na deze trip. Tijdens deze trip misschien met gids maar solo missen we vooral nog ervaring.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro