wePowder PoederPraat: Rolf Westerhof - deel 3

wePowder PoederPraat: Rolf Westerhof - deel 3

Naast mister Snow Safety is Rolf ook een wandelende encyclopedie op het gebied van alles dat met skiën en freeriden te maken heeft. Het is de basis van de vriendschap die Rolf en ik al jaren hebben. We kunnen uren praten over skifilms, atleten, boeken en alles daarom heen. En dat hebben we nu dus voor deze aflevering van de PoederPraat podcast gedaan. De geschiedenis van het freeriden komt langs, de meest inspirerende films, het mooiste materiaal, een monoski van Faction en atleten die het skiën veranderd hebben.

In deze podcast:

  • 0:00 Intro
  • 0:42 De beste skifilm van Rolf
  • 3:49 The Blizzard of Aahhh’s
  • 5:00 Der Weisse Rausch
  • 7:12 De Volkl Snow Ranger
  • 9:13 Skifilm markt vertrok naar de USA
  • 11:36 Opkomst van snowboarden
  • 13:38 Eerste brede ski’s
  • 16:08 Hoe Faction een monoski maakte
  • 18:14 De eerste toegankelijke freeride ski
  • 21:20 Dynastar Arno Adam
  • 24:14 McConkey laatste skiwedstrijd
  • 25:20 Ski Movie en Candide Thovex
  • 29:08 Swift Silent and Deep
  • 30:53 Oostenrijk late to the game
  • 32:00 Powder Magazine
  • 35:41 Één skifilm voor de rest van je leven

Besproken films

Nooit meer een aflevering missen?

Wil je nooit meer een aflevering van wePowder Poederpraat missen? Abonneer jezelf dan op podcast in Spotify, Apple Podcast, Youtube, Podcast Addict of voeg de feed handmatig toe aan je favoriete podcast app!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
Ee1coproAuteur20 november 2021 · 15:08

Top deze serie podcasts. Ze deden mij ook terug denken aan vroegâh. Begin jaren 80 met de skiklas door de poeder op de fisscheralm, wat een drama. En die Atomic 911’s… Daar gingen we ook mee buiten de piste 😂. Zal wel hardpack zijn geweest. Wisten wij veel.

Mooie trip down memory lane!

Ik ben nog wel benieuwd welke toppers @@opa in zijn boekenkast heeft staan!

Gevorderd
OpaproAuteur20 november 2021 · 21:52

Qua boeken bedoel je Eelco? Dat is wel een lang lijstje met verdacht veel Lawinespul, maar ook wel met een soort collectoritems met handtekeningen van grootheden. Ik ben voorlopig niet thuis maar ms maak ik dat lijstje nog weleens.

Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
Gevorderd
Ee1coproAuteur21 november 2021 · 12:21

Precies dat! Tips voor boeken over snow safety zou ik al fantastisch vinden.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!