Goedkoop onderkomen in de buurt van een open gletcherskigebied gezocht.

• MarkdeWater
    Advanced
    MarkdeWater op 20 november 2021 · 12:49
    Ik wil woensdag 24 november tot 28 november gaan skiën. Oorspronkelijk plan was Kitzsteinhorn. Nu Saasfee of Zermatt, Verbier.
    Weet iemand een goedkoop onderkomen voor 1 persoon ergens in die regio? Ik reis met de auto. Een kamer met ontbijt is wat ik zoek.

Mark
  • ieism
    Tourist
    ieism op 20 november 2021 · 13:27
    Zermatt heeft op dit moment betere sneeuw dan Saas of Verbier. Ik overnacht er niet heel vaak, maar vroeger hadden ze een youth hostel dat relatief goedkoop was. Andere optie is Cervinia dat vermoedelijk iets goedkoper is met veel beter eten en koffie. Volgens mij moet de verbinding naar Zermatt nu open zijn, al zal aan de italiaanse kant ook al best sneeuw liggen.
    splitfest.nl
  • MennoBoermans
    Tourist
    MennoBoermans op 20 november 2021 · 19:19
    In Zermatt, Cervinia en Valtournenche zijn vanaf vandaag 58 km aan piste open. Sneeuw op de pistes is supergoed, daarnaast nog erg dun. Spleten op de gletsjers vormen een groot gevaar, aangezien ze dicht zijn gesneeuwd maar de bruggen nog niet sterk genoeg. Deze weken al een paar skiërs en snowboarders eruit getakeld. Overnachten kan in Zermatt het goedkoopste in de Jugendherberge. Hotel Bahnhof is ook een prima optie, maar momenteel nog dicht volgens mij. In Cervinia kun je prijsgunstiger overnachten, en de Rifugio Guide del Cervino (op de grens van Italië en Zwitserland) is ook een prima plek; met 3480 meter wel een beetje hoog wanneer je uit Nederland komt.
    Poeder, Kiekjes en Pleisters
  • MarkdeWater
    Advanced
    MarkdeWater op 26 november 2021 · 15:50
    Bedankt voor de tips!
    Mark

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro