Hoe doen je dat: slapen in een auto?

• vasco
    Advanced
    vasco op 21 november 2021 · 17:32
    Tot nu toe is de sneeuw in de piemonte gevallen: dat betekend ver rijden. Ik heb normaal de voorkeur om overdag te reizen, want ik kan niet slapen in de auto en wil wel maximaal kunnen genieten van de poeder (3x3 begint al thuis: ook een stukje veiligheid met uitgeruste bestuurders etc). Dus hoe doen je dat, slapen in een rijdende auto?
  • KoenM
    Beginner
    KoenM op 21 november 2021 · 18:37
    Vliegen op Turijn of Milaan Malpensa en dan een huurauto.
    Kom je uitgerust aan en kost niet veel meer dan met de auto.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 21 november 2021 · 18:43
    Niet slapen. Veel koffie. Niet te veel over nadenken.
    splitfest.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 21 november 2021 · 19:42
    Voor mij is de beste optie rond 3 uur s'middags wegrijden, al lukt dat niet altijd. Dan kan je na 12 uur rijden in de ochtend nog een paar uurtjes slapen.
    Als we met twee man gaan is het een ander verhaal, dan ligt er gewoonlijk iemand achter in bed.
    Ik heb wel eens een reisgenoot gehad die 9 uur non stop geslapen heeft, en in de ochtend klaagde over vermoeidheid terwijl ik de hele rit gereden had. 🤣
    splitfest.nl
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 21 november 2021 · 20:47
    Mijn strategie (om optimaal gebruik te maken van mijn vrije dagen): eind van de middag wegrijden uit Nederland, tot een uur of middernacht. Inchecken in een goedkope hotelkamer in een hotel met 24-uurs receptie of automatisch inchecken. 's Morgens om 6 uur weer in de auto en dan sta je rond 9 uur ergens bij een lift. Voordelen van 's avonds rijden (vaak rustig op de weg, kost geen dagen), maar wel een flink aantal uur slaap in een echt bed.
    gigiski.com
  • evr66
    Advanced
    evr66 op 22 november 2021 · 07:38
    Ik volg bij voorkeur de @cheizz methode. Voor de terugweg: nog even op de latten. Ga rijden begin vd middag, cheapo hotelletje en de volgende dag op tijd thuis om nog halve dag te kunnen werken. Ben ik erg fris en zit het verkeer mee, hotel skippen (booking met simpel annuleren), rijd ik in 1x door.

Systeem werkt voor mij, maximaal op de latten in zo min mogelijk tijd en toch fris aan (en weer thuis) komen.
  • evr66
    Advanced
    evr66 op 22 november 2021 · 07:38
    Ik volg bij voorkeur de @cheizz methode. Voor de terugweg: nog even op de latten. Ga rijden begin vd middag, cheapo hotelletje en de volgende dag op tijd thuis om nog halve dag te kunnen werken. Ben ik erg fris en zit het verkeer mee, hotel skippen (booking met simpel annuleren), rijd ik in 1x door.

Systeem werkt voor mij, maximaal op de latten in zo min mogelijk tijd en toch fris aan (en weer thuis) komen.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 22 november 2021 · 08:45
    Dat deden wij vroeger ook wel zo, maar met in de auto slapen ben je toch wat flexibeler om last minute nog een bestemming te kiezen. Dat midden in de nacht zoeken naar een hotel vond ik ook niet zo relaxed. En het scheelt ook weer twee overnachtingen per trip.

Nu hebben de meeste van mij vrienden wel een full size bed achterin de auto, dat is wel min of meer een pré als je een dagje ouder wordt of serieus veel op poedertrip gaat. Op zich kan dit in de meeste auto's wel met een beetje klussen.
    splitfest.nl
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 22 november 2021 · 09:03
    Ik zoek niet midden in de nacht pas een hotel. Voor ik vertrek uit NL weet ik doorgaans wel waar ik heen rijd en boek ik dus iets vooraf. Op de terugweg ski ik meestal nog tot de lunch of iets later en rijd ik daarna in één keer door naar huis.
    gigiski.com

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro