GoPro HD op je helm 'plakken'

• degrr
    Tourist
    degrr op 5 augustus 2011 路 19:52

Ben dit jaar ook aan de GoPro geslagen,

@ROB Ik heb zelf naked variant besteld, met een tripod mount en een grab bag of mounts,
    waar ook een helmclip in zit en extra bevestigingen... @PDVD met camera boarden is wat anders dan zonder
    dus enerzijds proberen alles recht te houden en anders kan je, ook in the grab bag of mounts, @FreeArno! dat rechter verbindingsstuk gebruiken zodat je cam onder een hoek kan zetten... TIP, dat witte rubber dingetje kan je tussen de klikstukken bevestigen, voor extra stabiliteit voor schokken in de houder..

Goed beeld is met name afhankelijk van de juiste Licht&Lucht verhouding,
    bij sneeuw of bewolking is de scheidslijn tussen sneeuw en lucht vaag en
    gaat alles als een witte massa voorbij waardoor je geen idee van snelheid krijgt,
    teveel zonlicht (weer niet goed) krijg je hetzelfde effect, geen sporen achter je te zien
    voor perfecte beelden moet je dus de perfecte dag & omstandigheden hebben...

Ben er zelf achter, met verschillende dingen proberen dat beelden op een stok (zie avatar) erg gaaf worden en dat met bevestigen op een helm het de afweging is van, naar beneden draaien en voornamelijk jezelf met planken zien en weinig van wat je tegemoet komt, of naar boven dat je eigenlijk alleen maar sneeuw voorbij ziet komen en een puntje van je plank.

Ik denk dat ik ga investeren in het lichaamsharnas (of zelf iets fixen om op me buik te hangen) omdat je dan zowel de drager als de aankomende lijn ziet...

echt een prachtapparaat trouwens!

Ik twijfel nog tussen de Helmet of de Naked versie. Ik wil hem alleen op mijn helm plakken en aan m'n skistok kunnen bevestigen. Volgens mij zit bij de Naked versie een mount voor oa. helm toch?

Hoe heb je hem precies op je skistok gemonteerd? Ik zie op de GoPro site een 'Handlebar and Seat Post' mount staan. Alleen deze kan gemonteerd worden vanaf 19mm, een skistok is echter dunner aan de onderkant..
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 6 augustus 2011 路 00:53
    Creatie zijn met die seatpost/handlebar mount 馃槈. Ik heb al vele gezien die met wat tape de stok dikker gemaakt hebben. Een handvat gepakt hebben of een telescoop stok. Genoeg mogelijkheden 馃槈

Bij een indoorbaan om een kapotte stok vragen. Deze zijn vaak wat dikker.
    It's always snowing somewhere
  • jefrem
    Beginner
    jefrem op 9 augustus 2011 路 11:11
    idd een laag plakband op de stok en dat werkt perfect! de zuignap achterop het board gaat ook prima en je heb nog heel mooi beeld ook!ik dacht dat het heel erg zou schokken en trillen maar dat valt reuze mee.
    de camera voor op je helm is wel redelijk zwaar bij mij drukt me helm dan op me bril en kan soms vervelend zijn.
    maar als je de beelden dan terug kijkt op "46 led ben je alles weer vergeten 馃槂
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 9 augustus 2011 路 11:22
    Als je de zuignap gebruikt op board of ski, wees dan wel zo slim om een leash eraan te doen. Want sommige klappen houdt die zuignap niet weet ik uit ervaring, met gelukkig een leash.

De chest mount werkt alleen met goed met ski's, maar is wel lastig om het juiste beeld te krijgen.

In L2A de hoofdband gekocht. Werkt prima als je je muts en goggle eroverheen doet.
  • degrr
    Tourist
    degrr op 9 augustus 2011 路 19:50
    De chest mount lijkt me ook wel vervelend als je ook een rugzak om hebt. Of valt dat wel mee?
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 9 augustus 2011 路 22:35

De chest mount lijkt me ook wel vervelend als je ook een rugzak om hebt. Of valt dat wel mee?

Waar zit volgens jou het probleem in? Ik draag beide en merk er niets van. Voordeel van de chestmount is dat je de camera goed kunt bedienen en hij redelijk veilig zit. Toch vindt ik de beelden vanaf de helm mooier omdat de camera meekijkt naar waar jij naar kijkt.

Mooiste beelden vond ik middels de parrot-mount. Dus op een stok in je rugzak zoals ik hier op wepowder ben tegen gekomen. Tip; niet vergeten dat ie er zit als je de lift instapt en de beugel dichtdoet...
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 9 augustus 2011 路 22:36

Waar zit het probleem in? Ik draag beide en merk er niets van. Of bedoel je iets anders? Voordeel van de chestmount is dat je de camera goed kunt bedienen en hij redelijk veilig zit. Toch vindt ik de beelden vanaf de helm mooier omdat de camera meekijkt naar waar jij naar kijkt.

Mooiste beelden vond ik middels de parrot-mount. Dus op een stok in je rugzak zoals ik hier op wepowder ben tegen gekomen. Tip; niet vergeten dat ie er zit als je de lift instapt en de beugel dichtdoet...
  • degrr
    Tourist
    degrr op 9 augustus 2011 路 23:02
    Bij nader inzien denk ik dat je gelijk hebt en de chest mount niet storend zal zitten. Dat is net zoiets als dat ik vroeger dacht dat ski脙芦n met een rugzak ook niet prettig zou zijn. 馃槂

Maar ik ga toch voor de helm mount en een pole mount.
  • dokterb
    Tourist
    dokterb op 15 augustus 2011 路 12:00

[quote author=degrr link=topic=2016.msg37471#msg37471 date=1312912208]

Waar zit het probleem in? Ik draag beide en merk er niets van. Of bedoel je iets anders? Voordeel van de chestmount is dat je de camera goed kunt bedienen en hij redelijk veilig zit. Toch vindt ik de beelden vanaf de helm mooier omdat de camera meekijkt naar waar jij naar kijkt.

[/quote]

Ik kan na uitgebreid googlen en zoeken op de site niet veel vinden over deze parrotmount  ???, wie kan mij hier meer over vertellen  馃槂? Alvast bedankt voor de moeite!
  • degrr
    Tourist
    degrr op 15 augustus 2011 路 22:30
    Volgens mij niets minder dan de GoPro op een stok in je rugzak vastmaken, of zit ik er naast? (Parrot is Papegaai  :馃槂)
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 16 augustus 2011 路 00:36
    Klopt! Iemand had hier ook ergens een gaaf filmpje daarvan gepost. Ik zal morgen eens zieken welke thread dat was.
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 16 augustus 2011 路 10:03 It's always snowing somewhere
  • dokterb
    Tourist
    dokterb op 16 augustus 2011 路 11:19
    Super super super, kijk dat is wat ik zocht, met beelden en al, goed bedacht! Mooi mooi mooi!  ;D馃槷
  • zwiebertje
    Tourist
    zwiebertje op 14 september 2011 路 22:25
    Even een snel vraagje: kun je met de helmet front mount ook je eigen gezicht filmen, of zit de cam er daarvoor te dicht op.
    Volgens mij zit deze set niet standaard bij de Helmet kit of wel? Alvast bedankt!
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 15 september 2011 路 00:51
    Ik geloof dat de frontmount een extra arm stukje heeft waardoor je je eigen hoofd op film kan krijgen
  • ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 15 september 2011 路 23:34
    Ik weet dat we met opnames voor Sony Experia de cam gewoon met wat duct tape aan een stok hebben "gemount" icm zo'n helm strapon. Je kunt met die gropro ook prima zelf knutselen! Als je 'm maar een beetje zekert met een touwtje ofzo! 馃槈
    Pow!
  • Murky
    Advanced
    Murky op 2 oktober 2011 路 22:49
    Mochten er mensen twijfelen over de GoPro, ik heb er een paar ter beschikken! Mocht je ze eens willen proberen (voor bijvoorbeeld een weekje, stuur me maar een pm!)
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 3 oktober 2011 路 00:03

Mochten er mensen twijfelen over de GoPro, ik heb er een paar ter beschikken! Mocht je ze eens willen proberen (voor bijvoorbeeld een weekje, stuur me maar een pm!)

Hm, hoe dat zo? Ik wil er voor KaPOW misschien wel eentje lenen, lijkt me wel leuk om eens te proberen voordat ik echt tot aanschaf over ga 馃槂
    Waar het wit is, is een weg.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 11 januari 2013 路 16:10
    Iemand enig idee waar je die Curved Adhesive Mounts los of per 2 kunt kopen? Er zit er helaas maar 1 bij mijn gopro. Per 5 heb ik ze wel gezien, maar zoveel heb ik er niet nodig en de camera was al duur genoeg 馃槈
  • Rene
    Beginner
    Rene op 11 januari 2013 路 16:14
    Check dit topic even op GoProforum.nl , heb al eerder losse mounts bij die gast gekocht en levert snel: http://goproforum.nl/index.php?topic=54.0
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 11 januari 2013 路 16:18
    Check dit topic even op GoProforum.nl , heb al eerder losse mounts bij die gast gekocht en levert snel: http://goproforum.nl/index.php?topic=54.0 r.sebastian op 11 jan. 2013 16:14

Thanks!
  • Anon
    Tourist
    Anon op 11 januari 2013 路 17:11
    ask roelaano he's the gopro man.Note: het plakken van een gopro op de helm is geen rocket science.Gewoon doen! Haas op 4 dec. 2010 13:54
    Bij maatje is hij er tweede dag afgevallen! Sticker hechte niet goed op de verf. Helm was schoongemaakt met dreft en goed afgedroogd dus let ff of je helm een mooi hechting vlak bied. GoPro niet meer terug kunnen vinden!
    Ho maar!... Door de kou (?) valt de camera met geheel opgeladen accu vrijwel direct uit! Ook reserve accu (uit binnenzak dus niet al te koud); het ding verrekt het! dirksuchy op 20 feb. 2011 14:05

als je de update hebt gedaan en hij blijft het probleem houden moet je terug naar de winkel en een nieuwe regelen. Ander maatje van mij had tijdens de kerst GoPro Hero 3 black series gekocht en die had precies hetzelfde probleem. De winkel gaf aan dat er veel GoPro's met dit probleem zijn terug gestuurd!
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 11 januari 2013 路 17:53
    Forget it! gheghe 馃槂 reactie op 2010 ghegheghe pff
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 12 januari 2013 路 15:44
    Iemand eigenlijk al eens zijn camera verloren?
    Ik bedoel met die 3m stickers op je helm bijvoorbeeld?
    sneeuw, pffff
  • coen
    Advanced
    coen op 12 januari 2013 路 15:52
    Vraag maar aan d'n Fistel!
    Earn your turns...
  • brts2
    Beginner
    brts2 op 12 januari 2013 路 16:02
    Laatst ook zo'n plakker gemonteerd op mn helm. Gewoon ontvetten met remmenreiniger en plakken maar. Prima beelden geschoten daarmee.
    Mijn advies is dus vooral: niet moeilijk doen.
    Mijn andere hobby: www.allroadmaniacs.nl - www.noppenforum.nl
  • Mikey
    Beginner
    Mikey op 12 januari 2013 路 16:30
    Goed ontvetten is het code woord, dat is echt het belangrijkste van het plakken daarna lekker ff daggie niets mee doen, en dan kun je er aan trekken wat je wilt maar met de hand krijg je het er echt niet afgetrokken. ik heb hem zelf nog nooit verloren door dat het voetje van de helm losliet.
  • justin
    Tourist
    justin op 23 januari 2013 路 18:03
    Ik wil ook binnenkort een GoPro aanschaven de White edition en deze wil ik op mijn helm plakken nu heb ik wat vraagjes :

1. Welke geheugenkaarten zijn het beste en hoeveel GB wordt er aangeraden om 1 volle dag van ongv 6 a 7 uur HD te filmen ?
    2. Hoeveel extra batterijen heb ik nodig om een volle dag van ongv 6 a 7 uur HD te kunnen filmen ? (of beter hoeveel uur kan 1 batterij HD filmen ?)
    3. Wat is de beste kwaliteit instelling om te kiezen bij het filmen ? dus 720p 1080p of hoger ? Dus niet dat die gaat laggen als je hem bijvoorbeeld wilt uploaden op Youtube of gwn wil afspelen 馃構
    4. Kan de GoPro tegen stoten ? zoals takken die ertegen knallen ?
    5. Hoe doe je dta in een stoeltjes lift ? eerst de GoPro eraf klikken ? en is dit makkelijk en snel te doen ?

Bij voorbaat dank 馃構
    lalaland
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 23 januari 2013 路 20:35
    1 class10 voor de snelheid, qua grote even kijken wat prijstechnisch op dit moment intresant is, 16gB is meer dan prima
    2 1 batterij is 1 dag bij mijn gopro hero 1, heb mijn reserve batterij nog nooit gebruikt
    3, ff zoeken op het forum daar is een apart topic voor volgens mij
    4, ja, heel deugdelijk ding zowel behuizing als cam zelf
    5. gaat vanzelf als je een keer de beugel ertegen hebt gekregen 馃槈 ik doe hem nooit af in de lift.
    sneeuw, pffff
  • justin
    Tourist
    justin op 23 januari 2013 路 21:14
    @Dennnis

Over 1, 16 GB is voldoende voor 1 dag bedoel je ? ik meende ergens gelezen te hebben dat 8GB ongv 1 uur HD filmen is ?
    Over 2 Ik heb varierende verhalen gehoord van 3 uur met 1 batterij oplopend tot 7 uur lang ? dit verschild dus per instelling en camera ? (dus white edition black edition etc ?)
    Over 3 Zal ik doen bedankt 馃槈
    4 en 5 Snap ik 馃榾 bedankt
    lalaland

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro