Zonder helm

• Bobdeboarder
    Advanced
    Bobdeboarder op 25 november 2021 · 08:14
    Het valt me de laatste jaren op dat veel pro's maar ook mensen in mijn omgeving die veel in de sneeuw zitten steeds vaker weer even een rondje zonder helm doen. "gewoon even een relaxte afdaling" of "even door de poeder" .
    Dinsdag overleed Marko Grilc door een val met zijn hoofd op een rots (geen helm), en het had zo simpel (waarschijnlijk) veel minder erg af kunnen lopen.
    Als ik op instagram kijk zie ik veel grote namen zonder helm door de poeder surfen of de meest waanzinnige sprongen maken, gevolg is vaak dat ook de gasten er omheen de helm afzetten omdat "de ervaren man" het ook niet doet.
    Ik baal er gewoon van dat merken niet strenger zijn met dit soort dingen. Burton bijvoorbeeld zet helemaal in om vrouwen en kinderen aan het snowboarden te krijgen, onder andere Marko en zijn gezin waren daar een groot uithang bord voor............
    Zullen we gewoon met z'n allen het goede voorbeeld blijven geven alsjeblieft.
    www.boerteun.com
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 november 2021 · 09:45
    Ben ik het deels wel mee eens, het is puur een soort coolness factor die we niet willen. Je kunt best wel eens kiezen zonder helm te rijden, als je rustig aan doet en het is twee Gillies diep geen probleem. Maar anders gewoon op die helm, zeker nu zo vroeg in het seizoen.

Wat grappig is dat in skaten een helm echt uncool is, maar nu bijvoorbeeld ook rolmodellen zoals Andy Anderson daar schijt aan hebben en altijd met een helm rijden.
    splitfest.nl
  • Bobdeboarder
    Advanced
    Bobdeboarder op 25 november 2021 · 10:53
    Ben ik het deels wel mee eens, het is puur een soort coolness factor die we niet willen. Je kunt best wel eens kiezen zonder helm te rijden, als je rustig aan doet en het is twee Gillies diep geen probleem. Maar anders gewoon op die helm, zeker nu zo vroeg in het seizoen.

Wat grappig is dat in skaten een helm echt uncool is, maar nu bijvoorbeeld ook rolmodellen zoals Andy Anderson daar schijt aan hebben en altijd met een helm rijden. ieism op 25 nov 2021 09:45

Maar dat is toch een beetje hetzelfde als gewoon even dat kleine stukje door het dorp wel dronken vanuit de kroeg naar huis rijden "want ik weet de weg", even zonder gordel binnendoor "want ik rij toch niet hard" .
    Het kan toch gewoon net zo normaal zijn als dat je je snowboardschoenen aandoet, of je snowboardbroek aantrekt.

www.boerteun.com
  • Arnie777
    Advanced
    Arnie777 op 25 november 2021 · 19:27
    Maar de voorbeelden die je noemt zijn regels. Als je die overtreed dan staan er zware straffen voor. Het snowboarden zonder helm staat geen straf op. Ik zie het probleem ook niet, zolang het mag moet iedereen zelf lekker weten wat ze doen.
    Freeride = Life
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 25 november 2021 · 22:58
    Shit! De familie shredder Grilic verongelukt?? Daar schrik ik van man!

Vandaag in Tignes op een Snowsafety cours slalommend tussen de sharks en happy to see dat zelfs beide gidsen een helm dragen
  • Bobdeboarder
    Advanced
    Bobdeboarder op 26 november 2021 · 06:04
    Maar de voorbeelden die je noemt zijn regels. Als je die overtreed dan staan er zware straffen voor. Het snowboarden zonder helm staat geen straf op. Ik zie het probleem ook niet, zolang het mag moet iedereen zelf lekker weten wat ze doen.Arnie777 op 25 nov 2021 19:27

Het ging er mij meer om dat blijkbaar steeds meer mensen denken "dat kleine stukje kan wel" of "ik weet hier de weg, er kan mij niks gebeuren" en dat juist dan het gevaar in een klein hoekje zit.
    Iedereen moet zeker lekker zelf weten wat ie doet, ik constateer alleen dat veel "influencers (zoals pro riders)" zich niet helemaal bewust zijn van wat voor invloed ze hebben op de jeugdige fans die ze hebben.
    www.boerteun.com
  • Slim
    Beginner
    Slim op 28 november 2021 · 06:05
    Daar ben ik het wel mee eens. Als je in een professionele film rijdt, doe dan je helm op. En inderdaad, onder het idee van de wereld verbeteren, mogen merken daar van ook zeker naar vragen van hun gesponsorde rijders.
    Lijkt me een stuk makkelijker dan milieu vriendelijk producten of meer diversiteit in je team creëren.

Inderdaad, pro skateboarders doen het ook niet, en wat is het gevolg: op straat zie je ook nooit een skateboarder met een helm.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 28 november 2021 · 12:52
    Over allebei de (persoonlijke) keuzes is in het verleden al meer gezegd. En er valt misschien meer over te zeggen. Buiten ook dit droeve ongeluk, is er één factor die ik nog wel eens herhaald zou willen zien: Kennis dat het voorseizoen gewoon extra link is door een mindere basis.

Ruim tien jaar geleden leerde ik op- en via wepowder dat het vroege (voor-) seizoen extra gevaarlijk is. En dat dat iets is om mee te blijven wegen. Per afdaling.

Een paar weken terug heeft een skiënde bekendheid/pro/persoon uit Tromsø enig geluk gehad met een steen en een helm en heel vroeg een groot deel van zijn seizoen beëindigd.

Aan de ene kant voel ik dan opluchting dat het niet erger is afgelopen, aan de andere kant hoop ik vooral dat het goede voorbeeld hier boven ook over kennis-delen gaat.
    bericht aangepast door EmileHendrix op 28 nov 2021 12:53 (3% bewerkt)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro