Auto long term parkeren in Duitsland.

• ieism
    Tourist
    ieism op 30 november 2021 · 07:08
    Zijn er mensen die ervaring hebben een auto of camper een seizoen in Duitsland te laten staan. En dan de trein naar een stad in zuid Duitsland pakken en vanaf daar op poedertrip.
    Het zou beter voor de co2 uitstoot zijn, en qua reiskosten ongeveer hetzelfde.
    Ik dacht bijvoorbeeld aan Ulm wat ik met 1 overstap binnen 8 uur kan doen met de trein.

Enige probleem, waar parkeer je dan en jatten ze je spullen niet uit de auto. En mag het überhaupt.
    Ik rij ongeveer 2x per maand gemiddeld naar de Alpen in de winter, en ik heb een extra auto.
    splitfest.nl
  • Mars
    Tourist
    Mars op 30 november 2021 · 08:22

Ik had in Lermoos een caravan op de camping achter het tankstation staan. Dan kun je ook in je eigen bed overnachten. Als ik er niet was betaalde ik alleen leerstandgebühr.
    De camping wordt s'nachts niet afgesloten en is met de auto 24h per dag bereikbaar. Je moet dan wel stil zijn. Het kraak soms als er opgevroren ijs op het asfalt ligt.
    Op de camping betaal je wel iets voor de auto maar staat ze veilig naast de caravan. Aan de andere kant van de weg ligt een bijbehorend gratis parkeerterrein.
    Met de trein is de camping ook heel makkelijk bereikbaar. Je neemt de ICE naar Garmisch en dan het boemeltje naar Lermoos. Dat lijntje loopt door Oostenrijk, maar is niet op het Oostenrijkse net aangesloten. Omdat ze wel op het Duitse net is aangesloten wordt ze door de Deutsche Bahn bedreven.

Je zult voor Ulm hebben gekozen omdat je ook richting Bregenz wil. Maar Lermoos - Feldkich is maar 10 km extra tov Ulm - Bregenz. En dan zit je al 33 Km zuidelijker
  • ieism
    Tourist
    ieism op 30 november 2021 · 10:32
    Ah, het idee is goed maar ik heb een bloedhekel aan Oostenrijk dus behalve er heel hard doorheen rijden wil ik er zo min mogelijk mee te maken hebben.
    Ulm is ook een stuk sneller met de trein voor mij en er gaan meer treinen. Dat is voor mij minder dan 8 uur, dat is wel een vereiste. Slapen kan ik overal ik heb een bed in de auto.

Vanaf Ulm zou ik binnen een paar uur ook nog centraal Zwitserland of naar Ticino kunnen rijden. Ik zeg Ulm maar iets in de omgeving waar de ICE stopt zou ook kunnen.
    Op zich zou ik ook nog wel een parkeerplaats kunnen huren ofzo, dat is niet zo'n probleem maar het is meer iets om een paar maanden te proberen dit seizoen dus gewoon ergens parkeren zou ook kunnen.

Of Freiburg bijvoorbeeld...

bericht aangepast door ieism op 30 nov 2021 11:07 (7% bewerkt)
    splitfest.nl
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 30 november 2021 · 12:10
    Goeie vraag Iv, ga ik eens over denken. Al gedacht aan iets handigs rond Basel maar aan de andere kant van de grens? Zijn er haalbare treintransfers naar parkeerplaatsen van het vliegveld in Frankrijk daar bijvoorbeeld?
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 30 november 2021 · 13:39
    Kun je het niet omdraaien? Beter ga je 2x per maand met de trein terug naar NL voor een weekend (verplicht bezoek bij vrouw en kids, wellicht werk, saaie dingen dus). Dan staat je auto ook wat korter onbeheerd op een P, wat weer de kans op inbraak verkleind.
    Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen...of mis ik een belangrijk nadeel?
    Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
  • Steef
    Advanced
    Steef op 30 november 2021 · 13:39
    ...dubbel...
    bericht aangepast door Steef op 30 nov 2021 13:41 (97% bewerkt)
    Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 30 november 2021 · 13:50
    Kun je het niet omdraaien? Beter ga je 2x per maand met de trein terug naar NL voor een weekend (verplicht bezoek bij vrouw en kids, wellicht werk, saaie dingen dus). Dan staat je auto ook wat korter onbeheerd op een P, wat weer de kans op inbraak verkleind.
    Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen...of mis ik een belangrijk nadeel?Steef op 30 nov 2021 13:39
    LOL
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 30 november 2021 · 13:51
    Ah, het idee is goed maar ik heb een bloedhekel aan Oostenrijk dus behalve er heel hard doorheen rijden wil ik er zo min mogelijk mee te maken hebben.

Off topic: maar vertel, waarom? Wat is er mis met Oostenrijk 😃
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 1 december 2021 · 11:29
    Misschien mag je je bus bij @Kanski stallen (omg. Munchen).
    It's all about the turns duuuuuude!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 december 2021 · 12:19

Dit gaat ook wel vlot, en ik kan mijn auto voor 60 euro per maand parkeren naast het station in Offenburg. Het is me alleen niet helemaal duidelijk hoe ik vlot aan een treinticket Thalys kom als ik eenmaal terug wil. Ik ga wel eens vragen op het station daar dit weekend.

bericht aangepast door ieism op 1 dec 2021 12:41 (1% bewerkt)
    splitfest.nl
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 1 december 2021 · 13:06
    In de winter is er ook de Thalys Snow die je rechtstreeks van Brussel-Zuid naar een aantal bestemmingen in de Franse alpen brengt.
    https://www.thalys.com/be/en/deals-fares/thalys-snow-your-direct-line-...

Maar dat is wel iets minder centraal dan Ulm natuurlijk.
  • vasco
    Advanced
    vasco op 3 december 2021 · 09:25
    In de winter is er ook de Thalys Snow die je rechtstreeks van Brussel-Zuid naar een aantal bestemmingen in de Franse alpen brengt.
    https://www.thalys.com/be/en/deals-fares/thalys-snow-your-direct-line-...

Maar dat is wel iets minder centraal dan Ulm natuurlijk.Dorylus op 1 dec 2021 13:06

Dit is inderdaad een snelle verbinding en prima voor een week (rijdt enkel op zaterdag), maar ik denk dat je die ver vantevoren moet boeken. Mag je daar skies meenemen?
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 16 december 2021 · 11:59
    Omdat ik je opmerking weer langs zag komen in een ander topic: de vraag is eigenlijk, hoe flexibel wil je zijn qua gebied?
    Ik denk dat een camping wel een goede optie is, die hebben in de winter niet veel aanloop en zo kunnen ze toch iets verdienen. Dan kun je daar de parking gebruiken. Bijv. in Weil am Rein zijn wel wat campings, zelfs dicht bij het station. Op zich vrij centraal, ook t.o.v. AT en FR. Al is dat wel weer minstens 3 uur rijden.
    It's all about the turns duuuuuude!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro