Ikkie tweede prikkie?

• anne01
    anne01 op 13 december 2021 · 22:43
    Covid december 2021
    Ik ben niet zo van het online delen van ervaringen. Maar voor een enkele keer maak ik een uitzondering.

Ik bel al weken met de GGD voor advies extra vaccinatie bovenop Janssen vaccin. Naast een geplande wintersportvakantie zijn we ook zakelijk afhankelijk van vrij EU verkeer en zijn we voor onze omgeving graag en goed beschermd.

Een kleine GGD bloemlezing. Komt ie:
    Meneer, mevrouw de telefonist(e), mag ik u om advies vragen? Ik zit met het volgende; Ik wil graag een extra vaccinatie bovenop Janssen. Kunt u mij adviseren?
    - Janssen zegt u? Sorry, dan kunnen we u niet helpen.
    Ja excuus ik zal het toelichten, we zijn er ook zakelijk afhankelijk van ivm bezoeken EU landen en in sommige landen volstaat Janssen (straks) niet meer.
    - Sorry wacht u op de eerstvolgende persconferentie.
    Ja dank u, dat deed ik al, maar ik wil toch echt graag een extra vaccinatie gezien de beperkingen.
    - Sorry begrijp ik, maar we kunnen u echt niet helpen
    Dat begrijp ik niet. Waarom ongevaccineerden wel en welwillend niet?
    - Sorry NL ziet nog geen medisch toegevoegde waarde in 2e vaccin na Janssen.
    Dat kan. Maar begrijpt u mijn spagaat. De keuze voor Janssen beperkt ons nu maximaal? Want we zijn immers toch 1 EU? Want in andere EU landen wordt dit wel verplicht?
    - Belt u anders even met binnenlandse zaken, ik zal het telefoonnummer voor u opzoeken
    Ja dank u, maar zij gaat toch niet over vaccinaties?
    - Ja dan helaas ik kan u niet verder helpen.

Allervriendelijkst en toch wederzijds klem. Toen maakt u excellentie met veel furore in de media bekend dat Nederland gaat boosteren. Fantastisch en wat een weldenkende voortgang. Met mijn geboortejaar mag het echter blijkbaar nog even duren. Toch weer bellen, en men raadt het al….. Begin maar weer bovenaan met lezen.

Of niet en probeer het in Aken! Na een rit van 3,5 uur en onderwijl het on-gecompenseerde Groningse landschap, ouders met kinderen en wellicht toeslagenkwestie, autobahn zonder beperking, Der Grunen met regeerakkoord aanschouwend aangekomen in Aken; Onderweg neuriede ik ongemerkt een Portugese mars, frivool en toch melodisch, met zeker 92% vaccinatiegraad, waarbij de legerschoenen van de covid leiding blijkbaar meer gezag geniet dan het slangenleder schoeisel met eloquente leest.

En aangekomen in Aken. En werkelijk jongens wat was het fijn! Zo kan het ook:
    1. Vooraf afspraak gemaakt via https://www.rapidcare-webshop.com
    2. Bevestigingsmail met toegang QR printen en anamnese invullen, printen en ondertekenen
    3. Beide met identiteitskaart meenemen naar afspraak
    4. Ook kunt u het gele vaccinatiepaspoort meenemen (heeft u deze niet dan maakt men ter plekke een formulier voor u aan)
    5. Parkeren onder gebouw Rapid Care en aansluiten in de wachtrij
    6. Werkelijk allervriendelijkst en behulpzaam personeel, ze nemen alle tijd, ook voor de juiste administratie, zelfs de Engels sprekende Nederlanders ‘Ohne Termin’ werd na even wachten verder geholpen.
    7. Ikkie Prikkie en Danke für Ihre freundliche Hilfe und Unterschrift, Herr Doktor!
    8 Na injectie kwartiertje wachten, stempel halen op formulier of vaccinatiepaspoort
    9. Met dit formulier in Duitse apotheek aan voorkant gebouw QR print opgehaald en ingescand in buitenlandse apps
    10. Klaar en weer 3,5 uur terugrijden

Wirklich großes Lob!!!
  • iPow
    Advanced
    iPow op 14 december 2021 · 23:09
    Bedankt! leuk verwoord ook 😉
    Het is net als met poeder, zoeken naar de mogelijkheden...

Gr. Martin
  • Slim
    Beginner
    Slim op 15 december 2021 · 04:57
    Prachtig geschreven, maar vervelend dat het zo moet.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 15 december 2021 · 07:15
    Als je al op weg bent naar de Alpen dan ligt Aken wel redelijk op de route, maar waarschijnlijk kan dit in elke beetje grote Duitse plaats langs de grens. Voor Groningers is het wellicht in Leer mogelijk?
    Ik ben zelf vrijdagmiddag naar Duisburg gereden, omdat je daar ook zonder afspraak binnen kunt lopen. Na een kwartier stond ik weer buiten, heel efficiënt geregeld allemaal. Daarna even naar de plaatselijke apotheek met mn vaccinatieboekje voor een QR-code. Deze QR-code kun je in de coronacheck-app uploaden, mogelijk binnenkort ook naar het RIVM. Je komt er (nog?) niet de Nederlandse horeca mee in, maar waarschijnlijk dus wel straks de Franse, en vanaf 3 januari Oostenrijk zelf. Misschien je oude QR-code bij de hand houden.
    https://www.duisburg.de/microsites/coronavirus/aktuelles/impfung-faq_1...
    bericht aangepast door Aryen op 15 dec 2021 07:16 (3% bewerkt)
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 15 december 2021 · 21:25
    Ik hoorde vandaag trouwens dat ze ook op een priklocatie in Wijk bij Duurstede 60-minners vaccineren die zo aan komen lopen ...😮
    Dus misschien niet bellen met de GGD, maar op locatie langsgaan om te kijken of ze je willen prikken. Er zijn blijkbaar doses genoeg.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 15 december 2021 · 21:25
    Ik hoorde vandaag trouwens dat ze ook op een priklocatie in Wijk bij Duurstede 60-minners vaccineren die zo aan komen lopen ...😮
    Dus misschien niet bellen met de GGD, maar op locatie langsgaan om te kijken of ze je willen prikken. Er zijn blijkbaar doses genoeg.
  • Japser
    Beginner
    Japser op 15 december 2021 · 22:23
    Weetje wat ik pas echt niet begrijp; wij zijn toch vrijrijders? Wij gebruiken toch bv de 3x3 methodiek om te bepalen of we gaan of blijven staan. Ik perfect gezond allang c grhad kan niet eens meet skien of mijn familie normaal bezoeken om het nog maar niet te praten over de enorme financiele aderlating dit hele gebeuren is geweest! En waarvoor, wie of wat beschermen we dan en hoezo kan dat alleen met ern experimenteel medicijn en wie bepaald dat dat? Niks geen 3x3 of open, eerlijk en onafhankelijk! Bah wat een kut wereld en wat een dom egoisme! Had meer verwacht van VRIJ rijders!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 16 december 2021 · 02:38
    Japser, jouw persoonlijke aanname van hoe een vrijrijder zou moeten zijn is om te beginnen al niet erg vrij. Vrijrijders zijn zoals zij willen zijn. Dus niet allemaal zoals jij ze voor je ziet.

Dit is informatie waar sommige van ons op zitten te wachten en veel aan hebben. Jij zit er niet op te wachten. Prima, ook goed, dan doe je er dus niets mee. Maar waarom voel je je nou geroepen om iets te gaan roepen over wat jij verwacht van vrijrijders en hoezo is een prikkie willen halen egoïsme? Je kan erin geloven, of er niet in geloven, maar een derde prik willen als egoïsme bestempelen? Joh.

Gefeliciteerd met het feit dat je zonder problemen van Corona genezen bent. Dat is meer dan 25% van de besmetten-en-daarna-genezen kunnen zeggen. (Long Covid) Dat het vervelend is en mentaal fakking moeilijk snap ik. Maar laat anderen vrij hun keuzes te maken alsjeblieft.
    bericht aangepast door Dutchess op 16 dec 2021 02:39
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 16 december 2021 · 03:56
    @Japser, leg eens uit alsjeblieft, dat egoïsme als je een booster gaat halen (in mijn geval een tweede prik na Janssen). Ik kan je redenatie niet volgen.
    Of, wat had je dan meer verwacht van vrij rijders?
    bericht aangepast door Aryen op 16 dec 2021 04:00 (12% bewerkt)
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 16 december 2021 · 08:29
    Ik denk dat Jasper een freerider liever over een witte helling ziet razen dan op een groene grazen🤣
    Sorry beetje humor moet kunnen in deze bizarre polariserende tijden.

Summer Sucks!
  • vasco
    Advanced
    vasco op 16 december 2021 · 08:36
    Dus misschien niet bellen met de GGD, maar op locatie langsgaan om te kijken of ze je willen prikken. Er zijn blijkbaar doses genoeg.Aryen op 15 dec 2021 21:25

https://www.wijkbijduurstede.nl/nieuws/vaccineren-kan-elke-dinsdag-in-...
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 16 december 2021 · 13:18
    En blijkbaar strookt de info op de site dus niet met de praktijk, en geven ze ook boosters aan de mensen die aan komen lopen, maar qua geboortejaar nog niet aan de beurt zijn. Dus als je toevallig in de buurt bent en je hebt hem binnenkort in Frankrijk, of voor toegang tot Oostenrijk nodig, dan kun je het in Wijk iig proberen.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 16 december 2021 · 13:19
    @edvantijen Je haalt freeriding en freeroaming door elkaar. 😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro