Tourskijas en skipas

• Remmie
    Advanced
    Remmie op 8 januari 2022 · 13:08
    Hoi allen,

Ik heb een hele vette nieuwe skijas gekocht. Maar zoals wel vaker bij een hardshell zit er geen zak in voor een skipas. Ik heb mijn skipas in het verleden bij mijn Salomon s-lab jas in de voorzakken voor ventilaties en skins gedaan maar ik heb toch constant het gevoel dat ik hem zo een keer kwijt ga raken. Hebben jullie slimme ideeën of ervaringen? Bijvoorbeeld een harnasje voor een skipas of een extra zak voor de skipas in de jas naaien.

Alvast bedankt.
    Mocht iemand nog een peak performance hardshell willen, degene op onderstaande foto is te koop. Maatje xl.
  • Slim
    Beginner
    Slim op 8 januari 2022 · 15:35
    Heb je het over een gewone pas, die je moet laten zien, of over een RFID pas die je moet scannen?

De laatste moet in in ieder niet in de buurt van je pieper, dus dat is het eerste punt.
    Zelf heb ik heb vaak in een broekzak, met rits.

Andere optie is zo’n plastic hoesje met elastiek, die je om je arm of been doet. Dat heb ik hier thuis, omdat onze lokale heuvel het RFID scan systeem weer weg heeft gedaan.
    bericht aangepast door Slim op 8 jan 2022 15:37 (27% bewerkt)
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 10 januari 2022 · 11:20
    Ik heb het dan inderdaad over de rfid variant. Ik ga ook eens op zoek naar goede plastic hoesjes die je een beetje makkelijk kan dragen.

Dat van de pieper wist ik niet. Stoort dat elkaar?
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 10 januari 2022 · 11:48
    Ken wel veel mensen die de pas met een plastic hoejse aan de skibril vastmaken, misschien is dat voor rfid minder handig. Broekzak misschien?
  • Slim
    Beginner
    Slim op 10 januari 2022 · 14:22
    Alles electronisch stoort pieper, en word aangeraden minstens 25cm van je pieper weg te houden in zend stand (dus altijd). Zeker Rfid (met de RFvan Radio Frequentie) lijkt mij.

Verder moet alles met metaal in ieder geval niet in boven/in dezelfde zak als je pieper zitten.
    Ik geloof dat het BcA was, die een test had gedaan met die zilveren plastic wikkels van powerbars, en als die op de pieper lagen, dan gaf dat problemen met het vinden van die pieper.

Eigenlijk ook logisch, want het werkt op de sterkte en richting van de veldlijnen, dus als je die vervormdt dan krijgt de zoekende pieper een “verkeerd idee”
  • Slim
    Beginner
    Slim op 10 januari 2022 · 14:23
    Als het RFID is dan hoef je hem toch niet te laten zien? Dan is de broekzak toch prima? Dat doe ik er mee.
    bericht aangepast door Slim op 10 jan 2022 14:24 (2% bewerkt)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 10 januari 2022 · 14:51
    Het is een toerski jas zeg je, dus er hoeft helemaal geen skipas in yo.
    splitfest.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro