Powder leash

• tjs
    Beginner
    tjs op 9 januari 2022 · 08:01
    Heeft iemand ervaring met deze powder leashes?

https://find---me.com/info-uk/

Erg benieuwd naar ervaringen en in hoeverre deze beter is dan een traditionele powder leash?

Tijdens een recente trip mid december naar Zermatt ben ik in een kleine lawine terecht gekomen (geen grote gevolgen, airbag getriggered en het was wel een zeer leerzame ervaring die liet zien hoe fijn de grens kan zijn op hellingen onder en boven 30 graden). Anyway, na het gebeuren waren we met de groep bijna een uur op zoek naar een van mij ski’s en vanaf dat moment denk ik er serieus aan om met een leash te skiën.

Cheers
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 9 januari 2022 · 08:32
    Het ski-vind-deel lijkt me wel wat. Ik heb mijn twijfels over het mens-vind-deel. T.o.v. normale leashes: deze is langer dus minder kans op blessure of anker effect. Wie weet? Het lijkt overigens dat je zoiets makkelijk zelf kan maken.
  • elwinlooije
    Beginner
    elwinlooije op 9 januari 2022 · 17:03
    ziet er wel goed uit, maar hoe irritant elke keer die band om je schoenen doen.
    zou je een gaatje on je skihoen kunnen boren en zo iets verzinnen om m vast te maken?
  • Flant
    Advanced
    Flant op 9 januari 2022 · 19:28
    Ik heb de kortere versie van dynafit? wel eens gebruikt. Vooral gehannes bij elke keer dat je je ski's inklikt. Helpt een beetje. Ik zou ze niet snel als reddingslint gebruiken.

http://www.resqski.com/ geen idee of dit werk...
  • vasco
    Advanced
    vasco op 9 januari 2022 · 21:22
    Een vriend had ze. Als hij viel en zijn skies gingen uit, dan was hij daarme heeI lang bezig om ze weer op te rollen.
  • Olivier
    Advanced
    Olivier op 10 januari 2022 · 09:07
    Geen ervaring met die find-me leashes.

Wel met de andere kleurrijke powder leash / ski finder leashes.
    Ze hebben me in het verleden meermalig geholpen ski's heel snel terug te vinden en oponthoud van de groep voorkomen.

Stoeltjes- en sleepliften: prima, maar met andere liften wel wat geklooi met aan en uit doen.

Langs struiken jakkeren / door het bos heen: wel eens wat blijven haken zodat ze onnodig uitgetrokken worden.

bericht aangepast door Olivier op 10 jan 2022 09:07 (1% bewerkt)
  • tjs
    Beginner
    tjs op 10 januari 2022 · 11:21
    thanks iedereen! ik heb de find-me besteld en we gaan het zien. zal over een tijdje een update delen met ervaringen.

speelde ook een beetje met het idee om een Tile tag of AirTag aan de skis te bevestigen maar weet niet in hoeverre de lage temperatuur de performance kan beïnvloeden. ook met zo een RESQSKI oplossing, vraag ik me af of dit het signaal van een lawinepieper kan beïnvloeden? ik kan hier geen info over op de site vinden.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro