Live: FWT in Baqueira Beret

Door Arjen op 22 januari 2022 · 6

De Freeride World Tour 2022 gaat weer beginnen met het eerste evenement van het seizoen in Baqueira Beret, Spanje. De eerste wedstrijd van het seizoen zit altijd boordevol spanning en laat meteen zien welke rijders er dit seizoen naar alle waarschijnlijkheid de toon zullen zetten. De stop in Baquiera Beret is de eerste keer dat de Freeride World Tour naar Spanje komt.

Baciver

De wedstrijd wordt gehouden op de Baciver, een helling op het westen met een hoogte van 2645 m en een vertical van 385 meter. Ze hebben eerder dit seizoen al veel sneeuw gehad, dus er ligt een prima pakkie sneeuw.

(c) Freeride World Tour
(c) Freeride World Tour

Wanneer?

Zaterdag om 13.00 uur!

De startlijst

1. Snowboard Women
  2. Snowboard Men
  3. Ski Women
  4. Ski Men

Je kunt de competitie live kijken op https://www.freerideworldtour.com

Reacties

• MTV
    Beginner
    MTV op 22 januari 2022 · 13:17
    Als je net zoals ik nu niet op de FWT site kunt komen, werkt het (voor mij iig) wel met de volgende link:

https://dreamsports.tv/channel/freeride-world-tour/...
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 22 januari 2022 · 14:33
    Er is nu ook een YouTube link:
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • michelaubroeck
    Tourist
    michelaubroeck op 22 januari 2022 · 16:59
    Howly shit die double backie van Max Palm
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 22 januari 2022 · 17:25
    Dat was me er eentje. Jammer om te zien dat ski vrouwen weer terug is gezakt naar het niveau van een paar jaar terug. Snowboard mannen is blijkbaar tegenwordig ook meer gefocused op naturalselection achtige gebeuren. Maar mijn goed wat kunnen die mannen de berg af knallen. Top 3 23 of jonger. Het is me wat.
  • Arnie777
    Advanced
    Arnie777 op 22 januari 2022 · 18:41
    Ga volldig mee met @medicine ski mannen was heerlijk om te zien. Mael oliver had een te lage score voor die gigatische cliff. Eerst double backfip in de fwt ooit bij een rookie.... De standard is weer hoger dan afgelopen jaar. De enige categorie die het waard is om te kijken vandaag. De face was wel heel erg kort, ik hoop volgend jaar toch wat anders te zien. Aymar en jessica hotter waren harde crashes, die hebben echt geluk gehad dat ze konden skiën na hun val.
    Freeride = Life
  • Medicine
    Beginner
    Medicine op 22 januari 2022 · 21:10
    Ga volldig mee met @medicine ski mannen was heerlijk om te zien. Mael oliver had een te lage score voor die gigatische cliff. Eerst double backfip in de fwt ooit bij een rookie.... De standard is weer hoger dan afgelopen jaar. De enige categorie die het waard is om te kijken vandaag. De face was wel heel erg kort, ik hoop volgend jaar toch wat anders te zien. Aymar en jessica hotter waren harde crashes, die hebben echt geluk gehad dat ze konden skiën na hun val.Arnie777 op 22 jan 2022 18:41

Jammer genoeg denk ik dat de kans klein is dat de andere venues worden gebruikt in komende jaren. Er was heeeel veel publiek e de riders hebben daar enorm van genoten, bij de andere grote inbounds venue van het gebied zou het publiek aan de overkant van de vallei zitten, of nekpijn krijgen als ze onder aan de face zouden zitten. Maar we zullen zien, vooral als ie wat later in het seizoen plaatsneemt.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro