Trip zuid-alpen: condities?

• marijngeerts
    Beginner
    marijngeerts op 24 februari 2022 · 14:54
    Vanaf zondag/maandag plan ik met een vriend richting Puy Saint Vincent te rijden en daar te gaan splitboarden.
    Hoe zijn de condities daar momenteel? Hebben jullie nog tips voor leuke tours met afdalingen waar je onder de 35° kan blijven?

Of keren we de trip beter om richting oost/west alpen?
    bericht aangepast door marijngeerts op 24 feb 2022 15:03 (18% bewerkt)
  • Rogier
    Expert
    Rogier op 24 februari 2022 · 16:01
    Ik zou je nu heel erg afraden om hier heen te komen. Er ligt weinig sneeuw en de sneeuw die er ligt is van slechte kwaliteit.

De 40 cm vers van vorige week is helemaal kapot gewaaid.

We hebben echt het slechtste seizoen in jaren.
  • Rogier
    Expert
    Rogier op 24 februari 2022 · 16:04
    Enne in andere jaren geef ik je graag heel veel tips. Maar dit jaar kun je hier beter langlaufen of mountainbiken.
  • marijngeerts
    Beginner
    marijngeerts op 24 februari 2022 · 16:32
    Thanks! Andere kanten van de Alpen wel nog ok?
  • Rogier
    Expert
    Rogier op 24 februari 2022 · 17:59
    Wat ik zie vanuit de noordkant van de Franse Alpen is veel beter en daar is toerend zeker nog wel wat te halen. en datzelfde geldt voor Zwitserland en Oostenrijk. Maar dit kun je beter aan anderen vragen
  • coeninthewhiteroom
    Beginner
    coeninthewhiteroom op 24 februari 2022 · 18:44
    Zit in Saas Fee en hier is het ook erg mager, wat afgelopen weekend nog top was is nu volledig verwaaid en knetterhard/kaal. Vandaag een splitboard tour gedaan die leuk was maar ook erg weinig sneeuw. Gletsjerspleten zijn vaak ook niet goed bedekt en de gids had dit seizoen nog niet op de Alphubel gestaan en alle routes er omheen zijn ook nog veel te gevaarlijk.

Verder west zoals Grimentz was goed eergisteren maar daar veel windslabs en lawinebommen hebben tot twee lagen diep weggeblazen en daarmee praktisch tot op de bodem. Altschnee probleem schijnt daar groter te zijn dan in dit hoekje. Bij Arolla was het ook goed volgens m'n gids van vandaag. Maar goed, die mocht een helitour gidsen. Weet niet of dat je referentie moet zijn 😃

Ik zou aan de noordkant blijven.
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 24 februari 2022 · 18:51
    Hier NW Franse Alpen ook matig; zuid groen tot 1500m, noord ok boven 1800m, maar te warm voor tijd van het jaar

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro