Jones flagship 172 vervanger

• Jeroenvonnie
    Beginner
    Jeroenvonnie op 27 februari 2022 · 09:31
    Goede morgen,

Ik rij nu al een jaar of 6 op een Jones flagship 172
    Heb er al 3 versleten.

Gisteren heb ik weer een board gebroken.

Dus ben opzoek naar een nieuw model
    Nu twijfel ik of ik gewoon weer een flagship moet kopen.

Of toch veder moet kijken voor iets anders

Hébben jullie nog tips voor een ander board.
  • Robert1968
    Beginner
    Robert1968 op 27 februari 2022 · 10:42
    Je kunt een rad air tanker halen of Arbor A frame.
    Kijk maar even voor de specs en reviews.
    GR Robert
    Snowboarder
  • lean3000
    Advanced
    lean3000 op 27 februari 2022 · 22:23
    Die-cut bases zijn eigenlijk zinloos, zie zo vaak dat ze precies daar kapot gaan. :S Powfinder?
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 28 februari 2022 · 12:27
    @lean3000 wat is dat voor onzin? Je krijgt geen breuk in je kern door een die-cut belag. Als je goed kijkt, dan zie je dat @jeroenvonnie eerder al eens een dikke coreshot heeft gehad. Er is namelijk een stuk nieuw belag erin gezet en een paar krassen zijn opgevuld.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 28 februari 2022 · 12:37
    Mijn tip: nieuw board kopen en vooral ook een cursus rijtactieken boeken als je zoveel boards sloopt. „Sometimes it's too thin to shine.“
  • lean3000
    Advanced
    lean3000 op 1 maart 2022 · 10:41
    Oh, ik snap het, iemand wordt gesponsord door Jones en begeeft zich in damage control gebied en haalt een forum lid zijn langjarige, ervaring gebaseerde mening onderuit met een onzin verklaring. Scherp. Non-biased ook.

Nergens verkondig ik dat je een kernbreuk krijgt door een die-cut belag, alleen dat daar soms splits optreden. Daarom vind ik powfinders cool, gewoon all black, harde sintered bases. Afgezien van dat klavertje vier in de nose bij sommige modellen, maar daar ontstaat minder de snel de druk welke een die-cut base kapot kan maken. 😉 Nu moet ik bemerken dat de meeste Jones boards ook gewoon een zwarte base met een logo hebben, maar toch nog net dat beetje marketing willen in plaats van complete functionaliteit. Dat is een strategische keuze.

Korua is een ander merk die dat begrepen heeft. Timeless, basic of plus, take your pick.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 1 maart 2022 · 12:14
    @lean3000 volgens mij is het geen groot geheim hier dat ik gesponsord word door Jones en het is mij om het even waarop iemand anders rijdt. Vind het alleen wel zo eerlijk om op te merken dat er al een flinke reparatie heeft plaatsgevonden. Als jij dat damage control wil noemen, dan doe dat vooral.

Ik weet zeker uit ervaring hoe ongelooflijk klote het is om je mooie boardje op een steen te zetten en ik ben ervan overtuigd dat er nogal wat schade te voorkomen is door goede rijtactieken. Voorstel: jij opent een nieuw topic en ik kom daar met wat tips.

Je eerste reactie en de context waarin je die plaatst is nogal anders dan wat je in je laatste reactie schrijft. Wat belag betreft ben ik het gewoon eens met je. Ook ik heb liever een zwart belag zonder die-cuts. Ook nog eens mooier te repareren. Helaas heb ik daar weinig in te brengen. 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro