Kans op firn dit weekend -》obergurgl

• Pascalski
    Advanced
    Pascalski op 10 maart 2022 · 10:39
    T weekend stond al lang in de agenda en dagelijks kijken naar de voorspellingen heeft helaas geen nieuwe sneeuw opgeleverd.
    Lees in de weerberichten over de fohn maar zie de temperaturen in de verwachting nog niet heel erg omhoog schieten.
    Heeft iemand op basis van de huidige verwachting tips en tricks, en of t uberhaubt mogelijk is firn te kunnen skien, dit weekend in Obergurgl en/of solden?
    Enjoy life with a smile on your face!!
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 10 maart 2022 · 12:03
    Aangezien het mij nog 'vroeg' in het seizoen lijkt om firn te skiën, zal je naar de steilere zuidoost flanken moeten kijken...
    knowledge is powder
  • dirk_simpie
    Beginner
    dirk_simpie op 10 maart 2022 · 13:13
    Ik heb aan een local in Vent gevraagd en die zegt:
    "Ja es ist überall ziemlich hart aber in den gewissen Hängen könnte schon Firnschnee sein"

Dus zonnige flanken opzoeken en dan kan je misschien wat vinden
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 10 maart 2022 · 13:19
    Ik zag op een foto in het lawine report van Tirol dat er op 3 maart al firn (Sulzschnee) werd gereden ten noorden van Insbruck. Dat zijn wel de vooralpen en jij gaat meer inner alpien. Ik weet ook niet wat de temperatuur toen was maar dat kun je wel terugvinden in het lawinebulletin van die dag.

https://lawinenwarndienst.blogspot.com/2022/03/uberwiegend-gunstige-la...

Als je toch gaat dan zou ik eerst een dagje op verkenning in het gebied gaan en op verschillende hoogtes en exposities checken wat de sneeuw doet en vervolgens een plan maken voor de dagen daarna. Ik denk dat je het meeste kans maakt op zuid en zuid-westelijke exposities.

Ik heb wel eerder in deze tijd van het jaar firn kunnen rijden maar toen was het beduidend warmer dan nu.
    bericht aangepast door Ee1co op 10 mrt 2022 13:29 (6% bewerkt)
  • Henri
    Beginner
    Henri op 10 maart 2022 · 16:06
    Hier op de volle zuidhellingen van de Nordkette is er inderdaad al wel wat mogelijk. Vandaag in Spieljoch op de zuid/zuidoosthellingen tussen 1600 en 2000m bij de Geolsbahn nog geen firn kunnen vinden.
  • Erwin
    Elite
  • Pascalski
    Advanced
    Pascalski op 11 maart 2022 · 09:58
    Thanks voor de tips. Misschien op de warme dagen maar wat lager zoeken in bijv solden. Laat wel even weten of er nog wat gevonden is.
    Enjoy life with a smile on your face!!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro