Hidden Faces (nr 10): IJSLAND!

Hidden Faces (nr 10): IJSLAND!

Voor deze 10de aflevering van Hidden Faces wilden we iets speciaals doen, dus besloten we naar IJsland te gaan. Klinkt misschien niet heel logisch, want IJsland staat niet bekend als een skiland met hele hoge bergen met steil terrein. Toch hadden we het gevoel dat we hier konden vinden waar we naar opzoek zijn… Om lijnen te vinden die bij onze stijl van skiën passen, dachten we dat de bergen in het Noorden de beste keuze waren. We gingen naar het Trollpeninsula en verbleven een tijdje in Akureyri. Onderweg zagen we gelijk al een hele vette lijn om te skiën en hebben die gelijk op de lijst gezet. Na wat onderzoek op de afdaling met de lokale skiër David, wachtten we op het juiste moment om het te skiën.

paulski

Reacties

Expert
ieismAuteur17 maart 2022 · 16:14

De mooiste beelden tot nu toe, lekker doorgaan zo guys!

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
JurgenB1Auteur17 maart 2022 · 17:48

Heb de afdaling nog niet gezien, maar alleen al de climb is super vet !!

Beginner
QmaartenQAuteur18 maart 2022 · 11:50

Goed bezig gasten!!!
Keep safe!

powpowwowjippiajippieee
Beginner
SlimAuteur18 maart 2022 · 15:00

Weer super mooi, en wat gaaf dat jullie daar zomaar langs kwamen!

Gevorderd
EmileHendrixAuteur18 maart 2022 · 21:20

Weer mooi en leuk om ook achter de schermen mee te kijken. Gave combo van lijn, uitzicht en avontuur. Dank voor alle moeite die in de films zit.

Die couloir-bovenkanten kunnen nogal link zijn met een eigen inwerking van wind en zon. Nadat een buddy een keer een couloir is uitgegleden nadat ‘ie meermaals geen ankertje wilde, wordt ik nu extra blij van een ankertje/ijsschroefje oid.

Is natuurlijk een afweging om wat touw mee te nemen, of beter nog een buddy die na 95% te hebben geklommen, wel wilt omdraaien, maar hoe kijken jullie daar tegen aan?

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Gevorderd
OrsAuteur20 maart 2022 · 15:23

Super dik!

Ik kijk uit naar de volgende aflevering :)

Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
Elite
paulskiAuteur22 maart 2022 · 19:46

Cheers guys!

@@EmileHendrix Dank ja het is altijd de afweging, liefst neem je altijd alles mee, heel eerlijk, hier was het wel fijn geweest. Als het er naar uit ziet dat het niet nodig is en niet een gletsjer is dan bespaar ik liever gewicht. Zeker de lijnen die we van onder uit inklimmen kan je altijd besluiten om te draaien. Bij lijnen waarbij je vanaf een andere kant komt riskeer ik het liever niet, zeker als je niet precies de condities kan inschatten. We hebben trouwens ook nog niet alle anker technieken onder de knie, dit zou ik graag snel leren ;-)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!