Is te romantisch, en al even geleden dat ik in Andermatt ben geweest, maar 't lijkt me hoe dan ook een kwestie van appels en peren:
De wens om een groot/-er gebied te worden geeft vast meer freeride langs de kanten. Als...
De wens 'tour-puur' a la Realp nu (of Binntal? of Goms? of Wägitalersee? of...).
Of een wens er tussen in. Iets kleins, liefst met lokale eigenaren die er niet alleen om de knaken in zitten. Denk een Rothwald wat er niet zit voor de return on investment maar om te overleven als ik 't goed heb. Appels en peren dus.
De beste freeride die ik hier het afgelopen anderhalf decennium voorbij heb zien komen kan tour-puur maar wordt veel geholpen met, op volgorde:
Terras, restaurant, overnachting (mag zelfs rustiek in hut/stal). Met nog meer, droom een minimaal werkplaatsje, zou je de wensen van Realp al voorbij zijn richting categorie 'Shames'. Zou mooi zijn als men misschien iets voor elkaar krijgen met de nieuwe acceptatie van het thuiswerken...
Er valt meer te zeggen over comfort, of het prachtige Wägital (blijf me verbazen over de Æ op de centrale 😃 ). Maar wat mij in beginsel trekt is het vroeger op staan om de parkeerplaats leeg te vinden met wat vers. Of nog meer, het omdraaien of doorrijden bij een volle parkeerplaats naar een alternatief wat je de avond er voor met wat kaas hebt uitgezocht. I know, zat plek als je je auto toch ergens kwijt kan, maar des te serieuzer de parkeerplaats, des te minder vrij 't vrijrijden. Een kwestie van kaas en keuze...
bericht aangepast door EmileHendrix op 30 mrt 2022 11:13 (1% bewerkt)