Tips voor eerste tour tochtjes

• PoederAlex
    Tourist
    PoederAlex op 30 maart 2022 · 21:59
    Mijn vriendin heeft haar lawine cursus afgerond, dus het wordt tijd om haar komende week eens mee te nemen op wat eerste simpele tour tochtjes.

Nu zit ik alleen wat te puzzelen op wat nou handige (ski)gebieden zijn waar je meerdere opties hebt voor wat simpele kennismakingstourtjes. Uiteraard valt overal wel wat te doen en dat is normaal ook mijn eigen insteek en volg de sneeuw en kijk dan wat ik daar in de buurt kan gaan doen. Maar wil nu zeker weten even wat eenvoudige, maar toch interessant instap tourtjes uitzoeken, om te zorgen dat ze het daarna ook nog leuk vindt 😃 Wil er een beetje een mix van maken - wat vanuit skigebied, maar juist ook lekker de bergen in buiten skigebied voor de tour-ervaring. Heb in m'n hoofd om in ieder geval richting Zwitserland te gaan.

Dacht - nooit geschoten is altijd mis - dus misschien heeft iemand nog wat leuke starter tips?
  • timreuter
    Advanced
    timreuter op 31 maart 2022 · 21:56
    Hey Alex, vorige week zijn wij wat wezen rondtouren in Frankrijk en Zwitserland. Vanauit Chamonix (le tour) is een leuke toerskiroute. Vanuit Megève kan je makkelijk starten en is genoeg te vinden. En vanuit passy vetrekken leuke routes. Zie foto heel klein skigebiedje maar heel rustigmooie natuur en uizicht op het mojt blanc massief

Misschien heb je er wat aan. Je kan me altijd even contacten Groet Tim
    Freshpow

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro