K2 Annex 108; ruimte tussen deel staalkant en ski

• boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 1 april 2022 · 20:22
    Hey hallo,

Mijn laatste activiteit op dit forum dateert alweer uit 2018. Toch heb ik stiekem als een echte voyeur genoten van alle poeder verhalen!

Net terug van een heerlijke week (piste) slush skiën in Westendorf / Brixen.

In de laatste dagen viel mij ineens op dat er ruimte is ontstaan tussen een deel van de staalkant en de ski.
    Staalkant zit nog wel netjes aan het belag vast.

Locatie is onder de voet, kleine 10cm lang en max 2 mm ruimte (zie foto's)

Mijn gedacht is dat het zeer reëel is dat de staalkant er met skiën de kortste keren uit knalt.
    Wat is jullie idee? & vooral advies… Is dit te repareren?

Groet,
    René

• boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 1 april 2022 · 20:24
  • timvanhelmond
    Tourist
    timvanhelmond op 2 april 2022 · 17:56
    Heb dit ook gehad met mijn oude blizzard brahma's. Kwam toen omdat de bindingen vast gezet waren met te lange schroeven. Ik heb hier nog een week op geskied zonder er echt iets van te merken en toen met garantie nieuwe skis gekregen. Repareren lijkt mij persoonlijk erg lastig..
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 9 april 2022 · 08:32
    Deze ski's zijn alweer +5 jaar oud en flink misbruikt.. dus denk dat ik opzoek moet naar vervangen. Wel balen.. want met deze ski's kan echt alles.
  • RemcoMensinck
    Beginner
    RemcoMensinck op 13 april 2022 · 21:44
    had hetzelfde met mijn skis eerder dit seizoen, wat geschikte lijm erin spuiten heeft mij nog 30 extra dagen op de ski opgeleverd, en de reparatie ziet er nog steeds prima uit.

heb een twee componenten lijm hier gekocht die geschikt was voor PE en andere kunststoffen, maar heb me laten vertellen dat betonlijm ook goed zou werken? de kunst is vooral om de lijm er diep in te krijgen, bij voorkeur met een injectienaald oid
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 24 april 2022 · 00:49
    Ik ga een poging wagen @Remco

Back-up setje skies op de rug voor het geval dat 😋
  • Bram
    Bram op 27 augustus 2022 · 15:00
    Goedendag.
    Ik heb dit afgelopen jaar mee te maakt met mijn toen nieuwe rossignol Blackops Holyshred ski. Ik heb toen der tijd veel gebeld en kon geen enkele ski winkel vinden die dit kon repareren. Tot ik online bij smelt skiservice in Vriezenveen terecht kon. Dit was voor mij de andere kant van Nederland. Maar hij heeft de ski perfect gerepareerd goed advies geven en dat voor een erg zachte prijs (omdat het een bij hobby/bijna aan is geworden voor de eigenaar)

Hopelijk heb je hier wat aan. Ik heb nu zo’n 30 ski dagen erop zitten zonder problemen!

Hij kan staalkanten herstellen vervangen en zelfs belag vervangen bij grote schade
  • Bram
    Bram op 27 augustus 2022 · 15:00
    Goedendag.
    Ik heb dit afgelopen jaar mee te maakt met mijn toen nieuwe rossignol Blackops Holyshred ski. Ik heb toen der tijd veel gebeld en kon geen enkele ski winkel vinden die dit kon repareren. Tot ik online bij smelt skiservice in Vriezenveen terecht kon. Dit was voor mij de andere kant van Nederland. Maar hij heeft de ski perfect gerepareerd goed advies geven en dat voor een erg zachte prijs (omdat het een bij hobby/bijna baan is geworden voor de eigenaar)

Hopelijk heb je hier wat aan. Ik heb nu zo’n 30 ski dagen erop zitten zonder problemen!

Hij kan staalkanten herstellen vervangen en zelfs belag vervangen bij grote schade
    bericht aangepast door Bram op 27 aug 2022 15:01
  • Arnie777
    Advanced
    Arnie777 op 27 augustus 2022 · 22:35
    Hier nog iemand die smelt ski aanbeveeld. Mijn staalkant lag eruit (10cm) door te landen op een rots onder de sneeuw. Perfect gerepareerd en zit nog steeds in mijn quiver! Hij is volgens mij ook wel eens hier te vinden op wepowder
    Freeride = Life
  • boendertjuh
    Advanced
    boendertjuh op 9 september 2022 · 21:58
    Thanks voor de info Bram & Arnie!!
    bericht aangepast door boendertjuh op 9 sep 2022 22:00 (9% bewerkt)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro