Aankoophulp snowboard gevraagd

• Oscarb841
    Oscarb841 op 29 mei 2022 · 21:26
    Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw snowboard voor mijn vrouw (ik vind dat het tijd is voor een nieuwe). Maar met alle merken en soorten boards op de markt zie ik misschien wat over het hoofd.

Ze snowboardt makkelijk rood en blauwe pistes op snelheid. Bochten worden alleen maar gegleden, niet gecarved. Geen bezoekjes aan funpark, off-piste etc. Dus alleen maar op de geprepareerde pistes. En ook geen switch.

Ze komt nu van een Nidecker The Ride 159. Dit specifieke model kan ik overigens nergens vinden (met deze opdruk) dus kan de huidige soeps niet achterhalen. Board is wel al minimaal 14 jaar oud.

Gewicht 72kg, schoenmaat 41/41,5 (lengte 182).

Waar komt mijn zoektocht tot nu toe in algemene zin. All Mountainboard met een medium/ iets stijvere flex. Mijn eigen eis is een sinterend base. Lichte voorkeur voor Burton, al is dat waarschijnlijk meer gedreven vanwege de Step-On bindingen en boots die binnen komen. Die voorkeur slaat dus eigenlijk nergens op…

Burton Familly Tree 3D Daily Driver Camber
    Burton Feelgood Camber
    Burton Feelgood Flying V
    Nidecker Odyssey
    Jones Twin Sister

Maarrrr, mis ik merken of types die écht ook de aandacht verdienen?

Ik hoor het graag en alvast dank voor de hulp.
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 29 mei 2022 · 21:54
    Ik zou ook een post plaatsen op wintersport.nl. Hier zitten vooral poederliefhebbers; op de andere site is momenteel aanzienlijk meer activiteit. En ik denk ook gewoon meer mensen die je eventueel kunnen adviseren.
    gigiski.com
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 29 mei 2022 · 23:10
    Ha Oscar, probeer eens een van de testavonden in Snowworld waar veel merken staan met hun collectie.

Ook al ben jij op zoek, je vrouw moet erop boarden. 😉
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 29 mei 2022 · 23:11
    Ha Oscar, probeer eens een van de testavonden in Snowworld waar veel merken staan met hun collectie.

Ook al ben jij op zoek, je vrouw moet erop boarden. 😉
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 30 mei 2022 · 12:17
    Thegoodride.com is een mooie site voor veel info, wellicht dat je daar nog de specs van de Nidecker kunt terugvinden?
  • coeninthewhiteroom
    Beginner
    coeninthewhiteroom op 30 mei 2022 · 19:21
    Ik zou eens kijken voor een all mountain freestyle board, die rijden wat makkelijker dan de vaak wat stijvere freeride varianten. Persoonlijk pak ik op de piste ook veel liever m’n asym twin dan de flagship.

Angry Snowboarder heeft een top 5 om je op weg te helpen. De Twin Sister wordt ook genoemd.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 31 mei 2022 · 09:10
    @oscarb841
    Ik heb geen aandelen bij Duijvestein maar je kan er snowboards testen vooraleer je ze koopt.
    Ik hou persoonlijk van fishtails. Ze zijn directioneel, zien er knap uit en draaien over het algemeen wat vlotter (uiteraard ook afhankelijk van shape en flex). Momenteel zijn er mooie kortingen zoals bijvoorbeeld voor deze fish van Burton: https://www.duijvestein-winterstore.nl/burton-fish-3d-demo-cat-2-2021/... Is wel een herenmodel maar gezien de lengte en schoenmaat lijkt me dat aangewezen.

Daarnaast heb je ook de snowboards van @haas en meteomorris, 'powfinder'. DIt is een echt poederboard maar je kan er ook fijn mee op de piste. www.powfinder.com. Geef Haas of Maurice een seintje en je zal zonder twijfel een boardje kunnen uitlenen. Deze boardjes worden kleiner gereden... meer uitleg op de site...
    knowledge is powder
  • Rinus
    Tourist
    Rinus op 2 juni 2022 · 14:38
    Vriendin van mij heeft een board dat ongeveer doet wat je vraagt, een Burton Skeleton Key. Daarvoor had ze een Feelgood. Allebei uitstekend boards, de Skeleton key iets meer high end dan de Feelgood.

Mijn vrouw heeft een Twin Sister, voldoet ook aan wat je vraagt/hoe jouw vrouw rijdt. Mijn vrouw is er dik tevreden mee. Knalt overal doorheen, ongeëvenaarde grip op ijzige pistes (ze heeft zelf daarvoor een Burton Feather gereden). Die ongeëvenaarde grip op ijzige pistes kan ik beamen, rij zelf ook een Mountain Twin (Ltd) en een Amplid Creamer (en had daarvoor allerlei andere boardjes).

Ik zou zelf niet kiezen voor de Flying V of dergelijke profielen, maar ik weet dat mijn vrouw regelmatig een tikkie angstig is op de rechte stukken ('je moet een kant kiezen, anders vermoord zo'n camber je') vanwege enig hapgedrag van camberboards. Als ze moet kiezen tussen wel of niet Flying V, dan kan ze 't best testen (kan sowieso het best). En staar je dan niet blind op wat er bij zo'n testtoko is. De beste uit beperkte keus, kan zomaar alsnog matig zijn.
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 2 juni 2022 · 14:42
    Beste optie om te testen is de Winter Opening in Sölden, 5 t/m 8 november op de Tiefenbach Gletscher (link volgt later, site ligt plat voor onderhoud zie ik).
    gigiski.com

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro