Advies: Salomon Stance 94/96 of QST Lumen 99

• Rikschoenmaeckers
    Beginner
    Rikschoenmaeckers op 16 september 2022 · 14:19
    Hallo wintersporters,

Zijn er mensen hier die op de Salomon Stance 94/96 of de QST Lumen 99 geskied hebben en hier erg tevreden over waren?

Ik ben op zoek naar een allrounder 65% piste, 35% terrein voor een dame. Als ik zelf zo naar de twee ski’s kijk, lijkt me de Stance een stukje stugger dan de QST. Maakt dit de QST meer geschikt voor buiten de piste en de Stance meer geschikt voor op de piste? Zijn er meer grote merkbare verschillen denken jullie?

Alle tips zijn welkom (een ski die hierop lijkt mag zeker ook)
    Zelf had ik als alternatief de Line Pandora 94, of de Nordica Santa Ana 96 in gedachten maar die zijn qua prijs toch net weer een stuk duurder, dan waarvoor ik de twee Salomons op internet kon vinden.

Of mocht iemand nog iets interessants, op basis van bovenstaande (lengte ski tussen de 172 en 181) te koop hebben staan, hou ik me aanbevolen.

Alvast bedankt!
  • Cheizz
    Advanced
    Cheizz op 17 september 2022 · 10:00
    Dit typering van de Stance en de Lumen/QST klopt wel aardig. Er zijn nog wel meer goede opties, maar of die goedkoper gaan zijn dan de Salomons betwijfel ik. Ik denk dan aan de Black Crows Serpo of de nieuwe Fischer Ranger 96.
    gigiski.com
  • martijnr
    Beginner
    martijnr op 24 september 2022 · 13:17
    Voor 65% piste zou ik 99 net te breed vinden.
    martijnr

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro