Tips BC/Alberta

• Daan73
    Daan73 op 20 september 2022 · 19:37
    Ik ben van plan om de tweede week van december ergens in BC of Alberta (Canada) te gaan skien aangezien ik al in Canada zit. Een aantal jaar geleden een seizoen in Whistler Blackcomb gedaan, dit is helaas erg duur. Ik heb mn ski's en tour uitrusting bij me. Als iemand nog tips heeft qua resorts/bergen/overnachtingen of dergelijke, hoor ik het graag!
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 22 september 2022 · 15:45
    kicking horse
    Onequiver
  • Micko
    Advanced
    Micko op 23 september 2022 · 08:53
    Mijn favoriete gebieden daar waren Revelstoke, Kicking Horse, Fernie en Red Mountain. Toen was het nog erg rustig daar (2009).
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 23 september 2022 · 13:08
    Om te toeren is Whitewater (bij Nelson) ook echt te gek. Of vanaf de Kootenay Pass of de Rogers Pass gaan toeren. Scheelt je weer een liftpas.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • joepchinees
    Advanced
    joepchinees op 29 september 2022 · 22:05
    +1 voor Whitewater en Kootenay Pass. Er is niet zo veel vertical als bij Rogers Pass/Revelstoke/Kicking Horse maar er is genoeg te vinden in het terrein rondom Whitewater. Nelson is ook een te gek dorpje met een leuk hostel. Als geld een rol speelt kun je ook Castle Mountain overwegen, betaalbaar en erg leuk voor inbounds, helemaal voor een paar dagen. Geen idee of je daar goed kunt touren.
    bericht aangepast door joepchinees op 29 sep 2022 22:05 (1% bewerkt)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro