FIS neemt de FWT over

FIS neemt de FWT over

De Freeride World Tour (FWT) fuseert met de Internationale ski- en snowboardfederatie (FIS). De FIS neemt de complete Freeride World Tour over. De twee organisaties slaan vanaf seizoen 2022-2023 de handen in elkaar. Een uiterst interessante ontwikkeling. Zien we over een paar jaar de eerste freerider met een gouden Olympische medaille om z’n nek?

Samenvoegen

FIS is het bestuursorgaan voor internationaal skiën en snowboarden, opgericht in 1924 tijdens de eerste
Olympische Spelen in Chamonix, Frankrijk. Erkend door het Internationaal Olympisch Comité (IOC), beheert de FIS de Olympische disciplines alpineskiën, langlaufen, schansspringen, noordse combinatie,
freestyle skiën en snowboarden, inclusief het opstellen van de internationale wedstrijdregels. De hoop is dat de FWT hierdoor in de toekomst nog krachtiger wordt.

“The merger with FWT will see FIS add one of the most exciting, dynamic winter sports to its portfolio. This is truly a win-win for all parties as FIS can bring massive growth potential to the FWT providing the chance to develop on a broader stage. FWT brings a highly professional tour that offers breathtaking action and an entirely new element of skiing and snowboarding to FIS.” - Johan Eliasch, FIS President

Keeping the best

De FWT zal de dagelijkse activiteiten van de Tour blijven uitvoeren en zich blijven inzetten voor haar kernwaarden van veiligheid, prestaties, verantwoordelijkheid, inclusiviteit en plezier. Bovendien biedt het wedstrijdformaat een eerlijke weg naar elke atleet, van grassroots tot elite-evenementen, en het beoordelingssysteem blijven ongewijzigd. De FIS zal de focus leggen op de marketing en het bestuur van de FWT, waarbij een structuur wordt ingevoerd die de richtlijnen volgt van erkende Olympische sporten.

“We are thrilled to be joining forces with FIS. For our freeride athletes and event organizers, being under the umbrella of the largest winter sports International Federation, recognized by the International Olympic Committee, will give them more access to support, increased visibility and additional resources that will ultimately allow the FWT and all of its stakeholders to grow.” - Nicolas Hale-Woods, FWT CEO

Wat zeggen de atleten?

“I’m excited to hear the news that FWT will take the step and team up with FIS. Since I have been
involved in both worlds, I think the two parties have a lot to learn from each other and become even
stronger together. I think it’s a good opportunity for FWT to develop and take the next step. I would love to
see it on an Olympic scene in the future. I believe the unique feeling and vibe around the freeride
community will not change, because it is made by the people around it and their big passion for the sport,
and this will remain the same. - Mattias Hargin — Olympic Alpine Skier, FIS World Cup former athlete and 8th place at the Xtreme Verbier 2015

Being a part of FWT and seeing the sport develop over so many years makes this feel like a natural next
step to take. It will be interesting to see where it leads us and I think it will bring more recognition to the
sport and all the benefits that will come with it.” Reine Barkered — FWT Legend, 2012 FWT World Champion, 14 seasons under his belt

“I am really excited to hear the news and looking forward to seeing future opportunities for athletes
competing in the world of Freeride!”
Jessica Hotter — FWT 2022 World Champion

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
VinnieAuteur8 december 2022 · 22:26

Tanner Hall met een F*ck FIS Armada topsheet bij de een van de stops, ik zie het voor me ;)

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Gevorderd
Willem2kAuteur9 december 2022 · 10:14

Fis. Schmis.

Sorry, maar de Olympische spelen kunnen mij persoonlijk echt gestolen worden en ik zie niet hoe de FWT zelf hier leuker op gaat worden.

Hooguit dat dit de enige manier is om de boel financieel überhaupt overeind te houden.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Toerist
thomasAuteur10 december 2022 · 22:23

Zelfs Snowforecast.com kopt dit met :
FIS koopt FWT.
Wat meer wil je weten?
Als je in zo een soort situatie als wepowder durft te spreken over een fusie…
En zelfs al zou de FIS dit verwelkomend binnenhalen en het als verrijking behandelen.
Het is de FIS. ( Ik verheug me al op de slalom volgend jaar hahaha)

Toerist
thomasAuteur10 december 2022 · 22:45

www. Freeridemarktplaats.nl
:)
Zelfs de powderalerts kun je beter zelf voorspellen. ( No disrespect, maar er is toch ruimte voor verbeteringen?)
( Ik snap het wel.
Maar misschien moeten 99% van de gebruikers van deze site gewoon lekker verhuizen naar wepowdermarktplaats.nl)
En kunnen wepowderaars hier weer hun hart ophalen.

Gevorderd
VinnieAuteur11 december 2022 · 14:14

@@Thomas ik snap je sentiment, manier waarop iets minder.

Ik denk dat het goed is om te kijken hoe we hier weer meer content / tripreports etc kunnen krijgen op de site.
Dat loopt sinds corona terug en de manier waarop we content consumeren lijkt ook te veranderen.
Vroeger bouwde ik een edit van 4 minuten, tegenwoordig moet het een “reel” zijn van max 8 seconden, moet ik ook aan wennen en daar leent een forum zich ook minder voor.

Hopelijk gaat dit een goede en veilige winter worden met veel content en toffe TR’s, doe je mee?
Het is uiteindelijk een community en daarom hebben we er ook samen invloed op!

Gear verkopen hoort daar ook bij wat mij betreft ook wel bij (en af en toe wat weggeven ook trouwens)
kleine tip: Je kan altijd op “chatter” klikken, dan ben je de marktplaats topics kwijt.

tijd voor een echt goede dump! Goede winter alvast

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Gevorderd
Arnie777Auteur11 december 2022 · 16:40

Is er niet een (makkelijke) mogelijkheid om een extra tab in het menu bovenin toe te voegen en daar de markplaats van te maken… het is nu namelijk bijna allemaal marktplaats tegenwoordig.

Freeride = Life
Gevorderd
ArjenproadminAuteur11 december 2022 · 17:46

@@Arnie777 Zeker. We zijn ook bezig met bouwen van een volgende versie van de site waar de marktplaats los getrokken wordt van het forum.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
Ee1coproAuteur11 december 2022 · 19:30

@@Arjen alles leuk en wel zolang de dubbel post functie maar niet verdwijnt.

Gevorderd
SteefAuteur11 december 2022 · 21:21

Dubbel post functie? Waar zit die?!

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Gevorderd
SteefAuteur11 december 2022 · 21:21

Dubbel post functie? Waar zit die?!

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Gevorderd
EmileHendrixAuteur12 december 2022 · 09:42

Meer trip-reports, aanrader! (Toch kan ik het idee van een soort biatlon op de mt. Fort niet uit mijn hoofd krijgen… :D )

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Gevorderd
ThijsBAuteur12 december 2022 · 09:52

Wepowder is al zeker het Wepowder van 8 jaar geleden niet meer. Kan er niet de vinger op leggen, maar misschien heeft het iets te maken met de fusie van WP en Wintersport(ers)? Dat idee heb ik ik iig.

Maar ik mis sowieso de tripreports. Net als gebied beschrijvingen. Net als gidsen per gebied etc… Sinds Morris zijn handen er vanaf heeft getrokken, heb ik het idee dat de échte liefde er een beetje af is. Oude functionaliteit die gewoon goed was, is nooit teruggekomen. Een mooi weermodel is natuurlijk goed, maar WePowder is/was meer dan alleen sneeuwvoorspellingen op een kaartje (dat kan je als het moet ook wel ergens anders vinden).

Voorts; zin in een nieuw seizoen :D

Gevorderd
ArjenproadminAuteur12 december 2022 · 13:23

@@ThijsB Welke functionaliteit die verdwenen is bedoel je precies? Want we hebben voor de volgende versie juist weer eea op de planning staan dat in het verleden is uitgefaseerd.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
ThijsBAuteur12 december 2022 · 22:18

@@Arjen

  1. filtermogelijkheden voor gebieden. In de oude WP kon je kiezen uit bijv. regio, type gebied, eigenschappen, poederstatus etc. \
  2. gebiedsbeschrijvingen / tips. Dat waren beschrijvingen gedaan door mede wp’ers, maar die zijn toch zeker niet verloren gegaan?\
  3. gidsen bij gebieden, meen ik me te herinneren?\
  4. forumposts per gebied\
  5. uitgeschreven routes per gebied. Er stonden vaak dingen bij als ‘zware hike’, ‘je komt niet terug in het gebied’. Dat is natuurlijk allemaal wel uit de kaart op te maken, maar stond er ooit netjes bij vermeldt. Eerst hadden routes volgens mij ook een eigen url. Nu moet je een gebied kiezen en dan routes. \
  6. Gear site met veel reviews van poedergear.\
  7. Ligt niet direct aan WP, maar aan onze Europese weervrienden, maar meetstationlinks in Frankrijk en Italië zijn vaak dood.\
  8. Wepowder kalender

Ik mis misschien nog wel 1 of 2 dingen, maar jullie hadden ooit zulke mooie plannen. Zie https://wepowder.com/nl/forum/topic/183115 bijvoorbeeld…WEER-GESCHIEDENIS??? Say whut…

Tot slot: eeuwig zonde dat de WePowder app er niet meer is, waar je gewoon even lekker door heen kon scrollen om updates te zien. Daar is nog iets écht voor in de plaats gekomen, behalve dat je hier bij het update topic foto’s knalt.

Nja, misschien hoort het bij ouder worden, maar ik heb dus het idee dat er na de initiële lancering van de nieuwe stijl van WePowder inclusief nieuw weermodel een aantal zaken minder focus hebben gekregen, maar daarna ook nooit meer zijn opgepakt.

Gevorderd
Willem2kAuteur13 december 2022 · 12:31

Ik heb ook niet bij alle veranderingen aan de site staan juichen, maar ik vindt dat er nu wel een beetje makkelijk naar de crew / @@Arjen gewezen wordt; trip reports, gear reviews, routebeschrijvingen, etc kan ook zo simpel zijn als zelf schrijven en posten…

Als ik dan berichten zie als: “bedankt voor de forecast, het is hier fantastisch” en er vervolgens niks gedeeld wordt; over wat/waar/hoe/of voor mij part alleen een paar dikke sprays, zegt dat ook wel iets over hoe -een deel van- de bezoekers er inmiddels in zit.

Gelukkig zijn er ook nog genoeg die de “we” in wepowder hooghouden. Niet te lang over nadenken. Gewoon lekker posten, die eyeball reports uit de sneeuw /tripreports /gear chat/whatever… is ook leuk voor de mensen die -zoals ik- weinig sneeuw gaan zien dit seizoen.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
ThijsBAuteur13 december 2022 · 12:58

@@Willem2k Oh zeker. Misschien zijn we hier allemaal wel debet aan qua community gevoel. Dat zijn ‘we’ tenslotte samen. Maar als er bijvoorbeeld geen ruimte meer is voor tips of routebschrijvingen per gebied, zal niemand er per se op komen om die te tikken en toe te voegen. Wat je niet ziet, bestaat niet, vaak. En als je aan dit soort dingen een post wijdt, belandt die vanzelf onderaan de rits van andere posts (binnen een thema, als je daar op filtert). En misschien dat ik en anderen nog van het stempel ‘forum’ zijn ipv tiktok oid. En de jongere generatie geen post of video edit wil maken en hier neerzetten. Dat zou ook nog kunnen ;) Maar ook daar zou je iets voor kunnen doen (een soort tegeltje voor insta updates van mensen, zoals powderquest er vroeger ook 1 had)

Maar nu dit zo ter sprake kwam, leek het me een mooi moment om dit soort dingen eens te delen. Ik miste het misschien niet écht, maar het maakt WP nog wel interactiever en interessanter. En waarom goede dingen van de vorige versie (die bijna vergeten zijn) niet weer terugbrengen, zou ik zeggen. Maar wie weet dat de update (wanneer is deze ongeveer?? :) ) mij en anderen hier in gaat voorzien.

*note; Teruglezend was mijn eerste post van 12 december wat kort door de bocht in de eerste zin. Ik denk dat de WePowder community er nog wel is, maar bepaalde functionaliteiten waren gewoon goed en die zijn nooit meer terug gekomen. En als die dingen terugkomen, wordt het groepsgevoel nóg sterker.

Expert
ieismAuteur13 december 2022 · 12:59

Precies wat Vinnie zegt:

"Hopelijk gaat dit een goede en veilige winter worden met veel content en toffe TR’s, doe je mee?
Het is uiteindelijk een community en daarom hebben we er ook samen invloed op! "

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Beginner
ardtAuteur13 december 2022 · 15:22

Alles is gezegd. Wepowder maken we zelf.
Ik heb nog wel een lang gekoesterde wens. Graag een aparte forumcategorie Tripreport. Ik lees vaak oude reports terug, voor de stoke en voor de praktische tips. Zou fijn zijn als je op TRs kan filteren.

Gevorderd
tomasdehoogAuteur13 december 2022 · 17:37

@@Arjen

  1. filtermogelijkheden voor gebieden. In de oude WP kon je kiezen uit bijv. regio, type gebied, eigenschappen, poederstatus etc. \
  2. gebiedsbeschrijvingen / tips. Dat waren beschrijvingen gedaan door mede wp’ers, maar die zijn toch zeker niet verloren gegaan?\
  3. gidsen bij gebieden, meen ik me te herinneren?\
  4. forumposts per gebied\
  5. uitgeschreven routes per gebied. Er stonden vaak dingen bij als ‘zware hike’, ‘je komt niet terug in het gebied’. Dat is natuurlijk allemaal wel uit de kaart op te maken, maar stond er ooit netjes bij vermeldt. Eerst hadden routes volgens mij ook een eigen url. Nu moet je een gebied kiezen en dan routes. \
  6. Gear site met veel reviews van poedergear.\
  7. Ligt niet direct aan WP, maar aan onze Europese weervrienden, maar meetstationlinks in Frankrijk en Italië zijn vaak dood.\
  8. Wepowder kalender

ThijsB op 12 dec 2022 22:18

Exact. Dit vond ik aan de oude site ook heel leuk. Ook de mogelijkheid dat je praktische tips kan geven per gebied lijkt me heel handig.
Restaurants, waar te verblijven, dat ze aan het begin van het seizoen de helft van de liften dicht houden, dat de A3 tussen wurzburg en Keulen 1 grote bouwplaats is etc.

Gevorderd
ArjenproadminAuteur14 december 2022 · 11:05

Thanks voor de waardevolle feedback allen. Veel van de functionaliteiten (sommige zijn al meer dan negen jaar niet meer zichtbaar, hetgeen mij weer deed beseffen dat de tijd verrekte snel gaat) die genoemd worden komen in de nieuwe versie terug, zoals oa de gidsen, een kalender, een aparte marktplaats. Dat gaan we wel gefaseerd brengen. Het is technisch nogal een klusje ;-).

En uiteindelijk zijn we er ook zelf bij inderdaad. Weet in ieder geval dat we achter de schermen er hard mee bezig zijn. Of we deze functionaliteiten dit seizoen al af kunnen hebben weet ik niet, maar er zit genoeg in de pijplijn!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
thomasAuteur15 januari 2023 · 18:51

Ik ga proberen, hoe lauw het tourtje ook mag zijn, er toch een Tripreport over te schrijven.
Ik hoop dat er mensen met mij zijn.
En niet schuwen om hun Stoke te delen.
De winter is wat lauw tot nu toe. Helaas.
Maar de manier hoe wepowder ooit tof was.
Was niet een manier te vinden om je oude skies te verkopen.
Maar een manier te vinden Stoke te delen. Of dit nu over poeder, materiaal, buddies, of weerbericht ging.
Een goed Tripreport zou ook graag uitgelicht mogen worden, daar het zo zeldzaam geworden is.

Toerist
thomasAuteur15 januari 2023 · 19:47

En marktplaats is een prima plek om van je oude rommel af te komen.
Mocht je iets hebben liggen waar je van af wil? Is er ook het gratis gear topic.

Toerist
thomasAuteur15 januari 2023 · 20:13

En oude tripreports mogen ook graag terugkomen!
Er waren zo mooie. En zo goede schrijvers, die dit met hart en ziel hebben gedaan
Als ik ze nu terug zoek, vind ik ofwel een verhaal zonder fotos, of helemaal niks meer.

Gevorderd
pulverdudeAuteur15 januari 2023 · 20:37

Helemaal eens @@thomas !

Ik vind het ook erg jammer dat van oude reports de foto’s verdwenen zijn.

Let the riding do the talking and you've said enough
Toerist
thomasAuteur15 januari 2023 · 20:54

Voor de inspiratie zou er ook een topic " wat werd er 10 jaar geleden gepost" kunnen zijn.
En dit als een highlight op de voorpagina.
Als een inspiratie voor de huidige " poederskiverkopendenietwepowderaar"

Zodat we we weer poeder kunnen rijden. Dit kunnen delen, er een Tripreport over kunnen schrijven wanneer het geweldig was. en niet in de weg gezeten worden door de
1000 mensen die iets te verkopen hebben.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!