Live: nu al meer sneeuw dan vorig seizoen in de Franse Zuid Alpen

Live: nu al meer sneeuw dan vorig seizoen in de Franse Zuid Alpen

Een aantal jaar geleden zat ik hier in de Pays des Ecrins eigenlijk altijd goed. Er lag altijd veel sneeuw, we hadden de poeder nog niet opgeskied of er viel al weer een nieuw pak. Maar in het bijzonder vorig jaar was het erg karig. Een klein dumpje in december, een mini-dump in januari en dat was het wel zo’n beetje. Maar laten we daar met de huidige seizoensstart niet teveel over nadenken, want wat een sneeuw is er gevallen sind begin december. En er komt nog meer sneeuw aan!

Genieten van de lariksbossen

Het voelt meteen weer als vanouds. Witte wegen, dik pak sneeuw op de parkeerplaatsen en mijn oude vertrouwde lariksbossen. Vanwege het hoge lawinegevaar blijven wij ver weg van alle steile hellingen maar dat mocht het plezier niet drukken want diepe poeder en lariksen dat staat toch gelijk een een intens geluksgevoel!

Nog meer sneeuw

Het plezier is na vorige week en nu deze week nog steeds niet afgelopen want PA2 komt eraan met een special-mention voor de Ecrins, dus ik weet vrij zeker wat ik aanstaande vrijdag ga doen!

Rogier
lives in the French Alps. If there is even a little snow, he can be found outside to catch up with us afterwards.

Reacties

Toerist
ClaireAuteur14 december 2022 · 21:00

Zo tof dit, Rogier! Zo jammer dat wij juist vorig jaar in ‘jouw’ gebied waren in de winter. We hebben alsnog genoten, maar we komen zeker een keer terug om ook in de verse poeder te kunnen spelen. We genieten in ieder geval met je mee via de foto’s!!!

Gevorderd
MedicineAuteur15 december 2022 · 07:06

Wat een plaatjes zeg!

Gevorderd
ruudlenaerts3731Auteur15 december 2022 · 08:14

Top bericht! Heel fijn dat die prachtige regio nog eens bakken sneeuw krijgt!
Enjoy!

Gevorderd
EmielRenseAuteur15 december 2022 · 08:46

Lekker hoor! Voor ons de eerste winter in de ecrins vorig jaar en toen wel even getwijfeld of we de goede plek uitgekozen hadden als er zo weinig sneeuw valt. Dit begin is een stuk beter!

Gevorderd
ThijsBAuteur15 december 2022 · 09:10

Was er helaas ook vorig jaar februari. Maar wat een potentie!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!