Welke snowboardmerken wel en niet

• MaartjeS11
    MaartjeS11 op 16 januari 2023 路 16:19
    Ik ben een beginnend snowboarder (vorig jaar voor het eerst geweest). Omdat ik dit jaar twee keer ga, ben ik op zoek naar een (tweedehands) betaalbaar board.

Nu weet ik wel welke lengte en model ik ongeveer moet hebben, maar de merknamen zeggen mij niets. Vooral via marktplaats vraag ik me dan af wat ik koop. Maakt het merk van een board veel uit wat betreft kwaliteit en zijn er merken die ik sowieso moet vermijden?

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Maartje
  • NickSuyker02
    NickSuyker02 op 4 februari 2023 路 12:50
    Uiteindelijk maakt het voor beginners niet veel uit welk merk wel en niet zelf zou ik voornamelijk kijken naar een board die er zo goed mogelijk uit ziet denk hierbij aan goed gewaxt niet veel krassen volledige kanten etc
  • Brakkeman
    Beginner
    Brakkeman op 5 februari 2023 路 07:42
    Het type plank, het profiel en de algemene staat zijn belangrijker dan het merk. Investeer meer in goede boots dan de rest. Die kan je langer gebruiken en dragen meer bij aan een goede ervaring.
    En niet om je weg te jagen maar op Wintersporters.nl zitten mensen die je nog meer kunnen helpen en je concrete antwoorden kunnen geven. Ik denk dat je zelfs een template kan invullen en ze gaan mee zoeken of zelf iets aanbieden. Dit forum is meer gespitst op het off piste gebeuren en minder bezig met de laatste trends en set-up van boards.
    Maar welkom in ieder geval 馃槉
  • Bobdeboarder
    Advanced
    Bobdeboarder op 5 februari 2023 路 18:48
    Zoals hierboven gezegd zou ik allereerst investeren in goede schoenen, deze kunnen je vakantie maken of breken.
    Voor een board zou ik liever een snowboardshop binnenwandelen en je goed voor laten lichten over lengte en eigenschappen van een board.
    Een snowboardshop waar ik regelmatig kom heeft bijvoorbeeld ook boards uit de verhuur en/of overjarige modellen. Kost je misschien 100,- meer maar dan heb je wel iets waar je mee vooruit kunt.
    Succes
    www.boerteun.com
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 6 februari 2023 路 13:57
    +1 voor goede schoenen en dat op dit moment de staat van het board belangrijker is dan het merk. Een board kan je altijd ergens huren. En dan, als je wat beter bent geworden, zou ik veel websites en magazines lezen en een paar betere boards huren, die verschillende lengtes, radi茂 en stijfheid hebben. (of in het begin van het seizoen naar een testdag gaan) zodat je kan voelen wat jij het lekkerst vindt boarden. Welkom bij ons sneeuwlustigen en veel succes!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro