Keuze gebied vandaag

• prebel007
    Beginner
    prebel007 op 19 januari 2023 路 08:53
    Hallo poederaars,

Ik heb een beetje hulp nodig bij onze gebiedskeuze vandaag en morgen ....

Momenteel onderweg iets voorbij Dijon met de gedachte port Soleil ivm de gras ondergrond en weinig base.. kunnen uitwijken naar ergens anders als iemand een betere optie heeft?!

Alvast bedankt voor het meedenken馃憤

Groeten Paul, Jeroen, Sam en Ronin
    bericht aangepast door prebel007 op 19 jan 2023 09:05 (11% bewerkt)
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 19 januari 2023 路 09:13
    Je bent mooi op weg richting chamonix 馃槈. Een vallei verder. Of afslaan naar La Clusaz? Als ik t goed heb beide iets beter. Edit; of als je echt tepeldiep wil Landquart 馃榾
    bericht aangepast door Tim3 op 19 jan 2023 09:14 (17% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 19 januari 2023 路 09:42
    Je bent prima op weg zou ik zeggen:

• prebel007
    Beginner
    prebel007 op 19 januari 2023 路 17:36
    Ff terugmelden....vandaag Megeve aangedaan maar verassend weinig onverspoord te vinden ondanks het mondaine karakter...

Morgen iets anders proberen maar ben niet zeker le Tour/Valorcine of toch verder weg kijken?! Wellicht argentiere maar das helemaal niets meer te vinden ...ik denk iets kleins maar wel open enige hoogte in de buurt.
    bericht aangepast door prebel007 op 19 jan 2023 17:37 (23% bewerkt)
  • Wietje
    Wietje op 19 januari 2023 路 17:56
    Lekker gaan ontdekken chef! Soms heb je geluk, soms pech (of niet goed gekeken).
    Vergeet vooral niet te genieten van het feit dat je lekker in de bergen en sneeuw bent.
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 20 januari 2023 路 07:43
    Van de heren van Epique zie ik dat het in Porte du Soleil prima freeriden is. Ook van Sander Kan uit Nendaz mooie plaatjes gezien.
    En anders Les Marecottes/Champex Lac/Ovronnaz?
    It's all about the turns duuuuuude!
  • prebel007
    Beginner
    prebel007 op 20 januari 2023 路 08:14
    Thanks voor de tips, genieten is het zowiezo 馃憤 wellicht Argentiere maar is erg populair natuurlijk 馃. Valorcine/le Tour wellicht beter maar Chamonix zit stampvol met freeriders...
  • prebel007
    Beginner
    prebel007 op 20 januari 2023 路 08:14
    Overweging was na vandaag naar midden Zwitserland te rijden maar de laatste forecast leek daar toch niet zoveel op te leveren, vrijdag en zaterdag....
    bericht aangepast door prebel007 op 20 jan 2023 08:42 (73% bewerkt)
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 20 januari 2023 路 10:20
    Voor onverspoord zou ik lekker naar Krippenstein gaan en met een gids van Outdoor Leadership gaan knallen.
  • PS
    Advanced
    PS op 20 januari 2023 路 11:44
    Als je nog in de buurt van Chamonix / Megeve bent: wellicht Les Contamines proberen.
  • PS
    Advanced
    PS op 20 januari 2023 路 11:44
    Als je nog in de buurt van Chamonix / Megeve bent: wellicht Les Contamines proberen.
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 20 januari 2023 路 12:55
    Zoals hierboven al aangegeven... Gewoon proberen en zo af en toe heb je hit en miss. Persoonlijk vind ik dat wel leuk van trips zoals deze..

En anders schijn je ook een boek te kunnen kopen met allemaal tips er in..., heb ik van horen zeggen.
  • prebel007
    Beginner
    prebel007 op 20 januari 2023 路 22:20
    Vandaag domaine de Balen aangedaan, was leuk en richting Valorcine nog mooi dikke poeier...wel verspoord maar kunt niet alles hebben馃榿.

Nu door naar Martigny gegaan om zondag de laatste dagen midden danwel noordoost Zwitserland te eindigen. Ovronaz bekend bij iemand hier?
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 20 januari 2023 路 23:44
    Lekker bezig man!
  • prebel007
    Beginner
    prebel007 op 21 januari 2023 路 19:01
    Ovronaz viel tegen in alles....duur druk weinig onverspoord en mogelijkheden. Wel veel skietourers dus lopen kan er goed....maar meer dan 30 min.is voor mij geen lol meer...

Morgen waarschijnlijk Port Soleil denk meer piste dan iets anders maar wel lekker ski毛n 馃榿
  • nielsvh85
    nielsvh85 op 21 januari 2023 路 19:30
    Gisteren La Fouley gedaan en nog mooie onverspoorde runs gevonden.

Vandaag Verbier. Erg leuk gebied, maar wel alles verspoord. Het gaat snel in de 4 valleien.

Succes 馃槈
  • popski
    Advanced
    popski op 22 januari 2023 路 08:15
    Hier in Courmayeur is mits een beetje hiken of vellen nog meer dan genoeg poeder te vinden.
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 23 januari 2023 路 08:54
    Na 3 weken zomers gevolgd door unieke poeder condities was iedere poederhelling in onze omgeving (Grand Massif) in 1 dag verspoord, inclusief tourski afdalingen !
  • prebel007
    Beginner
    prebel007 op 23 januari 2023 路 10:02
    Vandaag weer thuis maar gisteren uiteindelijk toch in de Portes du Soleil beland. Een cm of 30 nieuwe sneeuw op de pistes net boven Avoriaz!!! Hele morgen en deel middag heerlijk toetje gehad!!!

Al met al super mooie trip met mijn broer en onze zoons!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro