Welk (tweedehands) off piste snowboard?

• Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 19 januari 2023 · 18:21
    Voor mijn bruurtie die van plan is zijn Landes snowboard en ook dus Alpinkurs te doen ben ik op zoek naar een passend overjarig / tweedehands board voor voornamelijk in het off piste terrein hij is al in het bezit van een Salomon Assassin 158 (voornamelijk piste board).

Wensen:
    -goed uit de voeten kunnen met de verschillende mogelijke condities in off piste terrein
    -liefst niet volledig waardeloos op de piste, board waarmee je nog prima kunnen carven / gas geven
    -fatsoenlijke float

Budget:€ 200-300
    Hij is 176 cm, 73 kg en schoenmaat 44.

• Telliebellie
    Advanced
    Telliebellie op 20 januari 2023 · 12:31
    Hoi Jesper,
    Als ik het wensenlijstje zie komt het redelijk in de buurt bij wat ik zelf zoek in een board. Ik rijd al een tijdje een Jones Hovercraft 160, ook veel op de piste, omdat hij lekker carved. De 160 Hovercraft is 26 cm bij de taille. Voor maat 44 (heb ik zelf ook) is dat perfect, maar ik kan me voorstellen dat de 160 wat aan de lange kant is. Ik ben zelf 80 kilo en 1.85 meter.
    Super veel float, carved lekker en niet te belachelijk stijf, dus ook lekker voor een beetje slackcountry en tree runs.
    Ik heb tegenwoordig een Rossignol Sashimi split (156), die heeft een beetje hetzelfde profiel, ook erg aan te raden.
    Verder zijn er natuurlijk veel andere boards met een vergelijkbaar profiel, maar dat zijn wat mij betreft zeker aanraders. Zeker hovercrafts komen nog wel eens tweedehands voorbij, dus zijn misschien wel te scoren voor het budget.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 20 januari 2023 · 13:30
    +1 voor de hovercraft. Bewezen boardje en er zijn er genoeg van verkocht in de afgelopen jaren, dus redelijk goed te vinden als 2e hands.

Geheimtip - Er staat een head "the day" op mp. Dat is ook een heeel fijn boardje. Zie ook mijn review / advertentie uit de oude doos. Sta ik nog steeds achter, ik vond hem serieus fijner dan mn hovercraft. https://wepowder.com/nl/forum/topic/264982
    bericht aangepast door Willem2k op 20 jan 2023 13:41 (11% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 20 januari 2023 · 22:15
    Geheimtip - Er staat een head "the day" op mp. Dat is ook een heeel fijn boardje. Zie ook mijn review / advertentie uit de oude doos. Sta ik nog steeds achter, ik vond hem serieus fijner dan mn hovercraft. https://wepowder.com/nl/forum/topic/264982Willem2k op 20 jan 2023 13:30

+1 voor the day. Die was inderdaad super fijn
  • lean3000
    Advanced
    lean3000 op 21 januari 2023 · 14:28
    Hey Jesper,

Heb nog een Bataleon Camel Two 157 hier staan. Ik ben zelf 186cm, 73kg en schoenmaat 44 dus dat is bijna identiek. Board is zo goed als nieuw, kan je evt. wel wat foto's sturen. Woon zelf overigens wel in CH. 😃
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 22 januari 2023 · 22:53
    Dank allen voor de reacties! heb even een bericht gedaan naar de verkoper van de Head The Day dus ben benieuwd : )

Mocht dit niet lukken zullen we de andere opties nog overwegen, al is CH misschien net iets te ver uit de richting @lean3000 😋
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 23 januari 2023 · 16:01
    Verkoper was 'm vergeten van MP af te halen.. de zoektocht gaat door!
  • ieism
    Expert
    ieism op 23 januari 2023 · 16:12
    Niet mijn board, maar wel eens een stukje op gereden ...Snowboard Korua
    € 300,00
    https://link.marktplaats.nl/m1934499004?utm_source=android_social&...
    Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
  • patrickengelen3043
    Advanced
    patrickengelen3043 op 24 januari 2023 · 10:10
    Ik heb nog een Jones Mountain Twin 163w. Waarschijnlijk te breed voor je?
    En een Hoovercraft. Volgens mij 160, maar kan ook 156 zijn. Ik ben morgen weer thuis om te kijken.
    Allebei flink gebruikt off piste.
    Laat maar weten of je geïnteresseerd bent.
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 25 januari 2023 · 10:42
    ik heb van Prior nog twee boardjes staan, een khyber van 1.60 en een Men's freeride van 165, overjarig (2017 oid) maar wel nog ongebruikt allebei super voor offpiste, mfr is meer allround khyber meer taper/poederneus maar wel allebei camber tussen de voeten

bericht aangepast door tellie-G op 25 jan 2023 10:43 (22% bewerkt)
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 25 januari 2023 · 19:02
    Dank voor de opties!
    Ik heb nog een Jones Mountain Twin 163w. Waarschijnlijk te breed voor je?
    En een Hoovercraft. Volgens mij 160, maar kan ook 156 zijn. Ik ben morgen weer thuis om te kijken.
    Allebei flink gebruikt off piste.
    Laat maar weten of je geïnteresseerd bent.patrickengelen3043 op 24 jan 2023 10:10

Denk dat de 163w iets te breed is dan ja. Hoe gehavend is de Hovercraft? Denk dat allebei de lengtes op zich wel kunnen.
  • Jimzane
    Beginner
    Jimzane op 25 januari 2023 · 20:16
    Ik heb nog een Bataleon Camel Toe 159 liggen.
  • Jimzane
    Beginner
    Jimzane op 25 januari 2023 · 20:16

bericht aangepast door Jimzane op 25 jan 2023 20:22 (100% bewerkt)
  • Rudy
    Beginner
    Rudy op 27 januari 2023 · 12:52
    Ik heb nog een Jones Aviator 160 staan.. sluit wel redelijk aan bij je omschrijving.

https://www.marktplaats.nl/v/sport-en-fitness/snowboarden/m1934807649-...
    Jägerbeitsie? Cheers!
  • Jespervz
    Beginner
    Jespervz op 27 januari 2023 · 17:40
    Bedankt voor de aanbiedingen allemaal, wat een keuze zeg.. Zou er haast zelf nog een tweede snowboard bij willen kopen.

Mijn broertje zijn uiteindelijke voorkeur gaat uit naar de Prior Khyber van @tellie-g , dus die zal die binnenkort een keer ophalen.
    Nogmaals bedankt allen!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro