Silvretta Montafon tips

• Emkapi
    Emkapi op 19 januari 2023 · 19:05
    Hallo,

Heeft er iemand tips om wat poeder te vinden in en rond Silvretta Montafon.
    Veel kleine gebieden maar we kunnen geen keuze maken. Zijn daar vanaf morgen.

Ps. Een leuke avondactiviteit kunnen we ook gebruiken.

Thanks!

Kurre, Clerre, Louis en Kapi
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 19 januari 2023 · 19:56
    Touren of freeriden? Touren Bielerhohe pas, freeriden ben ik zelf fan van de poedersstressarme Gargellen. Vorige week een dagje lol gehad op 1 kammetje (tip; net ietsje verder kijken dan de meute 😉). Na een dag heb je t wel uitgespeeld waarschijnlijk.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Kendo
    Beginner
    Kendo op 19 januari 2023 · 20:27
    Check dit ff 😉, was prima vorig jaar.

https://wepowder.com/nl/forum/topic/284022
    “Ein Brett macht Spaß. Zwei Bretter machen doppelt so viel Spaß”
  • Emkapi
    Emkapi op 22 januari 2023 · 21:58
    Bedankt voor de tips.
    1e dag Vandans naar Lindauerhutte, erna nog gestegen op kam van 3thurmen. Doordat het Noordflank was zeer goede condities!
    2e dag in Gargelle gaan touren richting top van Heimspitze.

Groetjes
  • Emkapi

bericht aangepast door Emkapi op 22 jan 2023 22:01 (100% bewerkt)
  • Emkapi

bericht aangepast door Emkapi op 22 jan 2023 22:01 (100% bewerkt)
  • nzwarts
    Advanced
    nzwarts op 23 januari 2023 · 00:25
    Mooie tour. Ben ooit vanaf de KristallBahn stoeltjeslift over het St Antoniën Joch, grens over, naar St Antoniën geskied. Erg mooie afdaling. Met bus naar Klosters en dan over Schlappiner Joch weer terug naar Gargellen. Veel afdalen en relatief weinig stijgen, terwijl je wel helemaal tourervaring hebt en nagenoeg geen mens tegenkomt (Behalve dan even in Klosters). Je kan ook terug stijgen naar Madrissa Joch (2600m) en en Gafier Joch, maar is wel steil en bovendien staat er vandaag in SLF Lawinenbulletin "Nordhängen oberhalb von rund 2200 m" en LWD Vorarlberg "Fernauslösungen sind vereinzelt möglich. Lawinen können auch in tiefen Schichten ausgelöst werden. Solche Gefahrenstellen liegen an steilen, wenig befahrenen Schattenhängen oberhalb von rund 2200 m". Veel plezier nog!
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 23 januari 2023 · 12:00
    @emkapi: hoe was het met de sharks? Lijkt alsof de sneeuwhoeveelheden niet al te indrukwekkend waren als ik naar de meetstationnetjes in Montafon kijk. Ik overweeg die kant op te gaan om te touren komend weekend.
  • nzwarts
    Advanced
    nzwarts op 23 januari 2023 · 13:59
    @tomasdehoog: Goede vraag. Zoals het er nu uit ziet komt er volgende week dinsdag 31-1 hopelijk een Nordstau. Ik wil dan die kant op. Ben je er na het weekend ook nog?
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 23 januari 2023 · 15:50
    @nzwarts Ja dat ziet er goed uit. Helaas zijn er in verband met de andere winterplannen niet zoveel opties om weg te gaan. En ik heb trouwens ook wel zin om te touren dus mij hoor je niet klagen. Al is een onvervalste nordstau natuurlijk wel echt genieten.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro